|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Oakman |
Har idag hittat en bil som jag är intresserad av. Detta är infon jag fått ur säljaren: 318iS 90 (vit) Sv-såld 3 ägare (varav en är bilfirma) 22 000 mil Servad regelbundet av hans meckkunniga granne Taklucka Kjolpaket + spoiler 14 tums originalfälgar med odubbade vinterdäck Bes t o m januari Skattad t o m februari C-lås + larm 16 000:- Kopplingen hade tydligen bytts en gång, växellåda och motor skulle enligt honom vara i fint skick. Låter det som ett bra köp? Nåt speciellt jag bör se upp med? ----- // Olof |
|
Låter som ett riktigt tokfint köp om du frågar mig, men självklart måste du titta på bilen och bilda dig en uppfattning om skicket. Skulle det inte vara några tveksamheter där så borde du köpa den. Eller ringa mig så jag kan göra det... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
För att vara exakt så är det väl en is och inte en iS. Jätte stor skillnad! ;) 318is ligger rätt så högt i värde. Priser runt 25' är inte ovanligt! Även med en och annan repa och lite små rost så är 16' antagligen ett mycket bra pris! Lycka till! |
|
Oakman |
Låter ju bra! Ska åka o kolla på den ikväll, bara den nu inte blir såld innan... :-/ ----- // Olof |
ant |
Jag instämmer helt med föregående talare! Kolla rosten bara.. Skojig bil helt klart! ====== Min bil:Länk |
Oakman |
Det enda som "oroar" mig är dokumentationen. Tänker på om det kan bli svårt att sälja bilen i framtiden... jag fick dock intrycket att säljaren var ärlig, så jag skulle tro att den har blivit bra servad. ----- // Olof |
| Är det en bil du vill ha?..i så fall..KÖP!! | |
ant |
Det är långt ifrån alla 13 år gamla bilar som har full dokumentation. I detta fall tycker jag personligen att skicket är det avgörande. Visst ser jag en fullskriven s-bok som ett klart plus, men hittar jag en bil i fint skick som känns rätt så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa den. Det blir annat om s-boken har "kommit bort" eller saknas av oförklariga skäl. När det gäller den bil du tänkt titta på, så anser jag att priset ligger alldeles för lågt.. Detta pga av att jag äger just en sådan bil och tycker att värdet är långt över det.. ;-) ====== Min bil:Länk |
|
"Det enda som "oroar" mig är dokumentationen. Tänker på om det kan bli svårt att sälja bilen i framtiden." Beror på hur mycket du skall sälja den för!! Tror inte det skiljer så mycket på just den punkten när man pratar om en så gammal bil med en dessutom helt "normal" mätarställning för årsmodellen. 16' är dessutom ett generelt sätt lågt pris för den modellen så lite sådana här brister får man ju räkna med! :) |
|
Oakman |
Jo, det lutar mot att köper den... bara den inte är såld, och den är i bra skick... ----- // Olof |
| Hur är det med motorn? Ventilerna Brukar vara lite o täta. ett vanligt fel enligt Bmw verkstaden på min ort! | |
Oakman |
Har ingen aning... har inte kollat bilen än. Och hur kollar man det?? ----- // Olof |
|
dokumentationen; på en äldre bil spelar nada roll...har sätt skrämmande ex med jätte fina service papper men upprostade undertill. Skick och spec rost ska man kolla efter samt att där inte är en massa konstiga ljud! Om ventiltätningarna är otäta så brukar det bolma till när man motor bromsar, samt när man varvar ur den. Ta och motor bromsa från högt varvtal några ggr och ha koll bakåt...ånnu bättre ha någon som ligger bakom och tittar. |
|
Oakman |
Tack för tipsen! Fler är välkomna... ----- // Olof |
Oakman |
Fan! Ringde nyss, bilen var såld... :( ----- // Olof |
Oakman |
Jaja, det sket sig. Tur man har många bollar i luften, ska ut och kolla på en annan bil ikväll: BMW 318 88 (Zinnoberrot) Sv-såld 4 ägare (varav en är bilfirma) 20 000 mil Servicebok Bil servad på bilfirma i Staffanstorp, osäkrt vilka kvitton som finns Sommardäck på plåtfälg (bmw-plastnavkapslar) Snikutrustad Lacken verkar dock väldigt fin Utsatt pris är 16 000:- I telefonen sa han dock att priset är satt i överkant så att det finns prutmån. Han visste inte när kamremmen var bytt så det är ju ytterligare ett prutargument. Tänkte ge ett bud på typ 12 000:- om bilen känns i bra skick. Är det en Ok affär för mig? Vad kostar ett kamremsbyte hos nån billig verkstad? ----- // Olof |
|
Hej ! Det verkar nästan lika bra som den första . M som i Motor M3 CSL nice |
|
Oakman |
Fler kommentarer? Jag sticker ju snart så skriv nu :) ----- // Olof |
| får duden för 12 & bilen känns rätt så köp den.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.