AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.653

m5 touring på fordonskammaren

Sida 3 av 4
735
mikey:

Har du räknat på vad d kommer att kosta att få den i det skick du vill, eller kör på devisen " d kostar att ligga på topp"?

p.s. du skulle kanske kunna "ansöka" om att bli frilansare och skriva om kärran där? jag skulle garanterat följa underverket! d.s.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Bra tanke, 735....hade varit kul att följa "restatureringen"!

__
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Bara att gratulera, hoppas motorn är ok bara. resten är väl en peace of cake :-)

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
mikey: Känner en kille som säljer resterna från sin skrotade m5touring, bland annat inredning och hjulen.
(Jag köpte edc från honom idag:-).

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
ja, det ska bli spännande att få provstarta den! kollade med bilregistret, det var 14 ägare på den men många va bilfirmor & resten medelålders ........ så förhoppningsvis är den inte misshandlad av snorungar. Bilder på slutresultatet kommer att dyka upp i galleriet framåt vårkanten!
LN
497
LNBT
S6Plus
Var det inte en medelålders man som åkte fast förra sommaren på E6 i 254 blås.... el. var det E4..

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
mickey, lycka till med 'projektet' ! jag skickar 'production sheet'-kopia, hör av dig om du behöver hjälp ! + lite skit-snack !
hur kan du se på vägverkets utdrag att ägarna var medelålders ??
täck på att 'snorungarna' har bilen registerad på 'morsan' annars har de inte råd med försäkringen -

M5touring register
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
m5toureg: Vad är production sheet?
Är det vad man få ut med hjälp av VIN eller?

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
den kallas också en BMW BTX-print och visar prod.dt, 1:a reg.dt,
färg med kod, motor-nr, vxl-nr, extra-utrustning från fabrik, m.m. samt Individual-uppgifter om sådan utrustning finns, den tas fram via chassis-nr (VIN) men det har blivit svårt att få ut någon förutom för den egna bilen -

M5touring register
heheheeh, jag är medelåldersheheheheh
det är mina bakljus ni alltid ser...
ungdomsålders kör som tanter hehehehee
Jiiiihaaa, kör så det ryker....
Dock så sköter vi våra motorer som om de vore våra barn....

Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Jag förstår. Vem ska man fråga om man vill oxå ha en ;)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Kilen: Det e sant som du säger, bilarna blir väl om händertagna :)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
mikey,

nu blir jag lite fundersam. när jag kollade på bilen gick den att starta, sa i alla fall han som hade verkstaden. jag provade dock inte själv. har den blivit bestulen på grejer en andra gång?
det som hade hänt med den var som sagt ett förmodat försäkringsbedrägeri, där någon hade kört skiten ur bilen här i västeråstrakten och sedan sladdat in i en lyktstolpe och sedan lämnat bilen. fälgarna stals samt ev. inredningen, här går åsikterna isär. när jag kollade på den skulle inredningen finnas någon annanstans, motorn skulle gå att starta, växellådan var rasad (men bilen var körbar på en växel). dessutom var den riktad på h bakskärm, jag kan inte bedöma hur bra det var gjort men det såg inte ut som när min plåtis jobbar i alla fall.
hoppas du får ordning på den, bilen förtjänar ett bättre öde än skroten!

mvh Johan
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
b97_knl: tala med din BMW-handlare i första hand för att få en lista, skulle det kosta för mycket kan jag göra ett försök i Tyskland, mitt mål är att ha alla M5 sedan i Sverige, men det kan vara lite besvärligt.

//HD91
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Johan: Jag har ochså hört det där med rasad låda m.m, men jag har en bra kontakt som säger att dom dömde ut bilen på verkstaden för att kunna köpa den billigt. Men vi får se när den startas! Annars så har jag alla resurser att laga alla ev. fel på bilen.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
b97_knl, för en M5touring hade du kunnat fråga mig :)
betala inte dyra pengar för den, det skall vara gratis eller en
mindre peng för 'besväret', det är bara en 'screen-print' och enligt
BMW AG skall den vara gratis till bilen som du kan visa att du äger ! lycka till !

M5touring register
Mikey: Såg igår att du lämnat din M5 på lack hos en firma:-),kolla in lite i din bil o det såg ut o va en hel del jobb kvar:-(...Bortsett från den där sunkiga "spackel-lagningen" på bakskärmen ser den helt ok ut vad ja kunde se i mörkret...Men du har en HIMLA massa jobb kvar asså,i princip hela inredningen va ju borta...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
mickey ! hur går projektet ?
jag behöver ett fax-nr eller en e-mail-adress från dig för att kunna
skicka BTX'n/production-sheet för bilen -
-
jag hoppas verkligen att 'projektet' kommer att gå i land med hänsyn till att bilarna ligger så låga i pris f.n. -
men en medalj är du alltid värd för att rädda en 95B-6-vxl-touring från säker skrotning ;)

M5touring register
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Update: Motorn är startad & går fint, växellådan är på G att sättas ihop (trasig skiftgaffel = 500KR), inredning finns nu & är i mkt fint skick! Det kommer förmodligen bilder på slutresultatet senare!
Vi väntar med spänning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.