AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.440

Mycket BMW-folk till kinnekulle 6:e sept?

Sida 1 av 2
bd
53
bdahl
325i Coupé -94
Är det mycket folk från forumet här som skall till kinnekulle??
nån som ska ställa ut??

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jag ska dit, har inte bestämt ännu vilken jag bil jag ska ta eller om jag ska åka med någon annan. Eventuellt så blir det en E30 med nästan 900hk i sådana fall.
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
kolla efter en vit 635 med rosa bagage/vinge/front ;)

BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion
ICQ#126319414
st
2.200
stensth
Ekman: Är det något speciellt med den eller bara för att det är rosa bagage och kjolar?
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Nej mest för det var den enda killen som körde som man borde på bana. Absolut sista gången jag åker på en bmw träff så.. Har vart på bmwträff på Rudskogen och det hade vi 100ggr roligare så reglerna är lite som frihet under ansvar. Sen var ju Rör-ohlsson där och maken till besviken har jag aldrig blivit.. Varför kom inte kilander??

ICQ#126319414
st
2.200
stensth
Pratar du om arrangemangen nu igår på Kinnekulle?

Vad var det som gjorde att det var en besvikelse med Rör-ohlsson?

Beträffande Erik så har jag inte pratat med honom sen min semester tog slut. Så jag kan tyvärr inte svara på varför han inte kom dit! Har för mig att han hade fixat kardan i alla fall!?
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Stensth: arangemanget var klanderfritt men det verkar som det skiljer mycket i rutin på norskar o svenskar eller så har jag bara blivit bortskämd på alla norska träffar man vart på.. för när man sett 3 st 2002 och 2 nya M5 gå på breställ varv efter varv genom slaktersvingen på rudskogen så blir man lätt bortskämd =)

Angående rör-ohlsson så var det väl bara jag som hade för stora förväntintningar på den, men en E30 med 550++ ska gå bättre, om han ens gav fullgas en enda gång det kan inte jag svara på. jag VET att den går bättre.

Mycket synd att inte erik kom =(

ICQ#126319414
st
2.200
stensth
Mmm, man kan nog bli bortskämd med såna arrangemang. Dock är jag aldrig hemma vid de tillfällena så jag kan åka och kolla på dem, får nog ta och byta jobb så man är hemma lite mer kanske!

Rör-ohlsson körde förra året på Kinnekulle och då tyckte jag den gick bra i alla fall. Han körde fortare än vad Erik gjorde runt banan, men det kanske beror på att Eriks bromsar tog slut nästan med en gång!

Erik ska ta bilen till Kinnekulle nu till helgen, men han skulle inte köra sa han.
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Ekman:

Körde du själv?

/Anders C
Ska nog dit!!

stensth:
Va är de för 900hk E30 du pratar om?
st
2.200
stensth
LazerEye: Jag pratar om Erik Kilanders skapelse.

Svart 325 E30 med M3 skärmar och S38B38 motor med en liten fläkt vid grenröret!

Bästa et: 10,44 med 227,X i slutfart på 402 meter.
Var där och passade på att klocka en del av de snabbare bilarna, Rör-Ohlsson var faktist snabbast på 1,03-104 ung. Ingen av de andra vi klockade var snabbara än 1,05 iaf.
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Greenberg

du klockade nog inte alla bilarna isf..

/Peter
Nej, och inte alla varv heller... Men bland de bilarna vi klockade så var han snabbast. Klockade nog alla de snabbaste förutom en röd Audi S2 med "stripes" på, under några varv iaf. Men det var ju några andra som körde riktigt bra, speciellt impad en grå S4 avant som både lät och gick j-t bra, samt att det satsades max på varje varv... Vet du vilka som var bland de snabbaste?
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Greenberg.. nej jag har inte järnkoll på Audibilarna men jag körde någonstans mellan 1.02-1.03 på slutet strax innan Audi-cup gick igång... (tom bana då :) ) farsan fibblade lite med tidtagningen så jag kan ej säga riktigt exakt men de varv han fick med då jag låg bakom en audi och bromsade lite.. gick på 1.03.11.. så strax under 1.03 gick jag nog.. kanske 1.02.7-8 något.. :?

Kan tillägga att jag körde en m3e30 med m-ränder på.. :)

mvh Peter
st
2.200
stensth
Peter: Har du bytt taket ännu eller?
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
stensth

jupp taket är bytt.. och nu sitter det i en redig bur oxå :)

sen har jag bytt till plastrutor och huv.. + lite småsaker..

/peter
st
2.200
stensth
Peter: Märker du nån skillnad i varvtider? Fast i och för sig så väger ju buren en del också. Körde du med nån bur överhuvudtaget sen efter att du sålde alu:n?
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Stensth..

jag körde utan bur förra året.. heh..

skillnad?`.. mmm bilen känns mkt mer precis/hårdare.. men största skillnaden på tiderna har nog däcken gjort.. åkte på vanliga gatdäck förra året och nu toyo R-däck ..så jag är väl nästan 2 sekunder snabbare..
får ser nu den 20/9 om jag kan slipa tiden lite till.. körde utan servo denna gången (30/8... utan servo var nytt för mig) ska prova montera dit det igen.. plus att bilen är i deperat behov av ny bromsvätska.. det kanske kan ge nått..

mvh P
PSE-R:

Aha.... jag tog nog nån tid på dig men då var du inte själv på banan. Grym bil... Det fanns ju några feta M3 E30 bilar både på och utanför banan.
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Greenberg

mmm.. körde väl till en början 1.05.6.. för att sen börja komma ner på 1.04.10.. osv.. tillslut med ren bana gikc det ju bättre.. :)

bilen är inte så spec egentligen.. grupp-n chassi och rensad.. motorn är standard.. 200hk

Hittade lite bilder:

Länk

mvh Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.