|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Anders S: Jag kan nog hålla med om att en FIN kan kosta 120' och uppåt, men FIN i min värld är ultrapendantskött i någon annans värld. Sätt ut en bild på en mycket fin e36 M3 -93, säg att den har gått 12000 mil, sätt ut ett pris på 125' så får du se hur många som nappar utan att pruta eller komma med alla möjliga spännande inbyten. /Wille |
|
|
En ultrapedantskött M3 från -93 kan nog gå på mer än 125', här är en väldigt fin som annonseras för 149': Länk Den blir nog inte helt lätt att sälja men med rätt köpare så... i vilket fall som helst så kommer den nog gå för mer än 120'! Jens |
|
|
Den kan iofs vara värd en del mer än 120' då den är godkänd för entusiastförsäkring, vilket inte går att få på e36 M3 längre genom BMWCS, ännu mindre om man försöker entusiastförsäkra den privat genom något FB. /Wille |
|
|
Om det är någon som funderar på att sälja sin M-coupe eller M-roadster så får ni här ett tips. Sälj den till tyskland!! Där är dom högre värderade än i detta land. Jag tror att prisbilden här i landet beror på att folk skapar sin uppfattning om rätt pris genom att surfa på de tyska sidorna och "sätta" priset därefter. Enligt killarna på Autoo.se så är de billiga bilarna på dessa sidor bara skit, de har vägrat att köpa in dem överhuvudtaget. Förra året började priserna på schysta bilar från 270kkr och uppåt. Och de har inte gått ner speciellt mycket. Ps:Autoo.se finns inte kvar i nuvarande form. |
|
|
Grabbar, dröm på....... Ska vi göra så här..???, de som äger en bilmodell får inte tycka till om vad de är värda då de bara patetiskt försöker snacka upp sina gamla bilars värde........ INSE att en BMW's andrahandsvärde inte är det bästa, men vad gör det för det är ju underbara bilar att köra. Ni med E30, har ni tänkt på att andra bilar i samma årskullar som era då också är populära om det är folk som vill köpa era gamla bilar... Tänk er en Mercedes 190E -86 mums, eller en opel Ascona -87:a Dessa bilar är också säkert värda minst 35'...... // Rocco |
|
|
En schyst M3 96-97 går loss på ca 160k, vem betalar då 125-135 för en 93`a med säkert 5-10 000 mil till på mätaren? Vad en bil har för pris i en annons och vad den säljs för (om den blir såld) har ingeting med varandra att göra. Runt 100-110k är ett ganska bra snitt för vad dom bilarna blir (tillslut) sålda för. /en som sonderade marknaden ganska ordentligt för en tid sedan. |
|
|
M3,Rocco, Ja inte vet jag men så här ser bud bilden ut på min bil: 1-110 000 2-120 000 3-125 000-130 000 4-135 000 5-Vi diskuterade aldrig pris då jag inte vill sälja den än. De här buden har jag fått ubder två år jag ägt bilen. Det finns folk som vill betala bra för M3 E30:n. Mvh Abbe Länk |
|
Grusse |
Håller med Abbe, Finns folk som är villiga att betala bra för en M3 E30 i bra skick. Har fått 3 bud på min bil i sommar. 2st som mailat och frågat om jag inte ska sälja bilen den ena bjöd 110 000 & den andra 115 000kr för den. Den 3:e kom fram till mig när jag stannat för att tanka på en mack utanför Linköping. DEt var en kille i 40års åldern som började fråga om bilen och synade igenom den, sen började han bjuda. Han ökade budet hela tiden upp till 120 000 kr, men när jag inte ville sälja bilen för det så frågade han hur mycket jag skulle ha för att släppa bilen? Han var alltså villig att betala riktigt bra för bilen. Så det finns folk som är villiga att betala bra för en bil i fint skick. |
viobebe |
Personligen skulle jag aldrig ha betalat 130.000:- för en vanlig M3 E30, för dom pengarna får man en Cecotto, Evo samt Evo 1 |
|
M3-Rocco: Ascona-87:a.... ?? kom inte och jämför en M3 E30 med en Opel Ascona -87:a.. Som sagt tidigare är det bra pris på M3 E30 i mycket fint skick och någerlunda låga mil.. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
viobebe, de bilarna växer ju inte på träd, du får nog lägga ut mer för en låg milad bil i fint skick. Apropå min bil så har den gått ca 80090 mil nu. Mvh Abbe Länk |
|
|
Abbe: Har den verkligen gått 80090mil menar du inte 8090mil?? |
|
| starre: Vad verkar mest troligt? | |
|
Om man kammar igen den svenska marknade på M3 e36, så kommer man säkert finna ett 40tal bilar som är till salu....SAMTIDIGT! Dvs. som köpare så är man kung! En annan orsak till att så många är till salu är att försäkringen går på 15-30'/år. //Marin |
|
|
starre, ja vist menar jag 8090 mil! Ibland får man kort slutning i bollen och skriver helt galet. :-) Mvh Abbe Länk |
|
|
markkus: Såg en M3E30 som hade gått 38K i Sverige så helt fel kunde det inte vara. |
|
|
starre: Måste vara helt unik :) Det är ju sällan man ser dem över 15.000 mil, sen så vet man ju inte hur många som är skruvade. Men personligen tror jag inte det finns nån M3 E30 som gått så långt, tror ingen gått över 50.000 mil. Men jag blir gärna mot bevisad, skulle vara kul att se en sådan M3:a. |
|
|
markkus: Såg den i Aug pratade även lite med ägaren bilen är en 88 |
|
|
Vad var den i för skick och pris? (om den nu var till salu). Riktigt kul med ovanlig långmilare iaf... |
|
|
markkus: bra skick en omlack tror jag ej till salu så vitt jag vet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.