|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| M3 e36 första kom väll 93? va får man en sån billigt för? eller är en E30 M3 lika rolig att köra? jag vill i alla fall ha en liten billig bus bil,,,hade 99;a M3 som ja sålde..va kanon nöjd me den ...skaffa en audi S8 00;a nu,,,,den bilen är den bästa jag nånsin kört i mitt liv,...men jag vill kunna busa lite,,,,va tror ni man kan få låss nån M3 för? och E30 eller E36 ,,BARA FÖR BUS | |
|
Oavsett om du skall busa med bilen eller inte så är priserna de samma. :P Spannet är dock oerhört brett och därför är nog det bästa att du själv kollar i BMWBörsen, www.bytbil.com och/eller www.mobile.de. När det gäller M3 E36 286 hk så stämmer det att den började säljas som årsmodell -93, den lite starkare M3'an med samma kaross kom -96. Hela modellguiden á la E36 hittar du här Länk och för E30 kan du klicka här Länk . roadZter |
|
|
Kalle Banana: M3 E30 ca 60-70' M3 E36 ca 90-110' (93-95) M3 E36 ca 120-170' (96-98) M3 E46 ca 330'-nypris Lycka till med köpet, // Rocco |
|
| Jag skulle nog inte köpa en M3 E30 för 60 000 kr, det är nog inte mycket som fungerar på en sådan. Men jag kan ju ha fel! | |
| Håller med Sörpan, ska nog upp i 75 000 om den ska vara i någorlunda skick. | |
|
Jag skulle vilja säga så här: M3-E30: 80´- uppåt M3-E36: 120´ - uppåt. Då pratar jag om "hela och rena" bilar, självklart kan man hitta billigare men man får ju vad man betalar för... |
|
|
Precis.. Du lär ju inte hitta någon fräsch M3 (93-95) för några 90-110k kronor. Skulle snarare säga 125-150k (93-95) och 150-190k (96-99)... Desamma gälelr M3 E30... Man får nog allt betala bra mycket mer än 60k för en fräsch sådan. --- Mvh. Robban Johansson |
|
anted |
du får inte en m3 e36 under 100´:- (om du inte importerar) De billigaste ligger mellan 110´:- och 120´:- och skicket lär ju inte alltid vara det bästa på de bilarna. / andreas |
|
HEHE M3-Rocco lever tydligen i en fantasi. En M3 E36 för 90' låter ju helt sjukt. Har den gått 5 varv runt jorden då eller?? Som sagt man för ALLTID vad man betalar för och köper man en E36 M3 för 90-120' så kan man räkna med att den bilen inte blir billig. Om man ska ha en riktigt bra ex. av alla M3:or så kan man lägga på 50' på M3-Roccos alla priser så verkar det mer realistiskt. |
|
|
90-120' + 50' = 140'-170´ för en 93-95?? Kan du också glömma. Sanningen ligger väl mellan 100'-140'(max för en mycket fräsh -95 med lite mil), han själv sålt en fåägd/väldokumenterad/mkt fräsh -95 nyligen. /Wille |
|
|
Kan bara hålla med Wille, har själv köpt en fåägd/väldokumenterad/mkt fräsch -95 nyligen :) Jens |
|
|
Tycker att M3 E36 är lite väl "övervärderad". Man ska inte glömma att bilarna är 10-11år snart och ALLA M3:or är inte pärlor! Bättre att satsa på en M5 E34 som ligger i normal prisnivå. Ska man sedan bara "busa" kan man hitta en 3.6:a för runt 60k som funkar bra maskinellt men kanske är risig för övrigt. Men men, vill man ge en halv förmögenhet på en gammal M3 så får man ju göra det. OBS! Jag skriver inte detta för att tracka ner på andras bilar, utan för att JAG tycker att dessa bilar ligger alldeles för högt i pris. Länk |
|
|
Det är alltid svårt att uttala sig om huruvida en bil är övervärderad eller ej eftersom det är marknaden som styr. Om M3:or säljs för ett visst pris så är det ju det priset som gäller, eller hur? Samtidigt som det finns M-bilar i dåligt skick så får man komma ihåg att det är en entusiastbil och att det finns de som verkligen tar hand om dem! Man kan inte jämföra en 10 år gammal entusiastskött bil med vilken begagnad Saab eller Volvo som helst. I övrigt när det gäller pris så är M3:orna faktiskt riktigt billiga i Sverige just nu. Jämför med Tyskland så märker du att de ligger på ungefär samma nivå eller t o m lite högre än i Sverige. Jens |
|
|
Finns en sv.såld 11´milare( minns ej riktigt) -93 på BMW Karlstad för 135´. Har inte kollat närmare men är den bra så borde väl privatpriserna ligga strax över 100´ på likvärdiga importer. Har personligen inget emot importer men de värderas per automatik lägre av de flesta köparna än sv.såld. Henrik |
|
|
För en importerad 93:a med 10-15 000 mil, väldokumenterad och fräsch så kan man nog komma undan med 105'-115', d v s helt enligt Willes prismodell. Jens |
|
|
maol: 5 varv runt jorden = 20.000 mil, inte helt omöjligt... ;) roadZter |
|
|
Personligen lägger jag nog till en del mot era priser, man betalar ju som sagt för vad man får. Tittar man sedan på annonserna så är det inte många E36 M3 som ligger under 120k iallafall.... Ska det sen vara lite extra plock på dom så kommer dom snabbt upp i 130k. --- Mvh. Robban Johansson |
|
|
...och sen vad de säljs för är ju en helt annan historia... Jag pratar om verkligenheten där man köper och säljer bilar inte bara annonserar. Däremot tycker jag e30 M3 värderingen ligger lågt. 70-100' får man nog vara beredd att punga ut för ett fint ex. /Wille |
|
|
Exempel på olika prisuppfattning: Om man inte äger M3 E36: 90.000 och uppåt Om man äger M3: 130.000:- och uppåt |
|
|
Folk är bred att betala en hel del för en fin M3:a E30, ungefär lika mycket för en hel del av E36:orna som finns till salu. (detta baserad på min erfarenhet) Dock kostar en som är i bra bruks skick någonstans mellan 85-95. Mvh Abbe Länk |
|
| Jag vet inte men uppfattningen om ett fint exemplar verkar skilja sig en hel del. Kanske är därför som meningarna går isär. Jag vill påstå att man inte får en FIN M3:a (-93>) under 120´. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.