|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
Nilssen |
// ansu // Haahahahahahahahahahahaahaha,,,föööööööön,hahahahhahaha-jag garvar ihjäl mig.Den satt som esset på tian!!! (fön-har aldrig hört den innan...) |
|
Varför kan inte jämförelser göras mellan en fyrhjulsdriven, turboladdad bil och en bakhjulsdriven bil med sugmotor? Även BMW har möjligheten att överladda och låta sina M-modeller driva på alla hjulen. Nu har de valt att inte göra det. Om det är ett bra eller dåligt val må de lärde tvista kring. Jag ogillar verkligen snacket om att det inte går att jämföra och att det är fusk med turbo och fyrkrafs. Rent skitsnack enligt mig. BMW, Audi och Mercedes tillverkar bilar på i stort sett likadana premiser. Det finns ingen lag som säger att endast Audi får vara fyhjulsdriven och att BMW är strängeligen förbjudna att producera överladdade bilar. Marknaden styr. Kanske har BMW funnit sin nisch och Audi sin? Hur som helst så är det löjligt att hävda att fusk och föreligger så fort BMW inte vinner någon prestandamodell. Njut istället av de andra goda egenskaperna som BMW har men inte Audi och Mercedes. Att BMW:s toppmodeller är accelerationsmässigt sämre än Audi och Mercedes diton är ertt faktum och inte mycket att gnälla över. För att citera bayerischemotor: "F.ö. så ÄR M5'an alltid snabbare på ett BMW forum, ovasett hur det är i verkligheten:)". Äntligen någon som lyft blicken och inte bara simmar runt i ankdammen! :-) |
|
|
Men bjoerck; du menar väl ändå inte att folk är subjektiva här ?! :-) ___ BMW CS #5221 |
|
| Min polare Har en RS4 , varken M3 eller M5 hänger med, sjuk bil med grymt vrid. Den hänger av till och ferrari 360 Modena. har videoklipp på det. | |
| då är det bara slänga upp så man får titta då! =) | |
|
Vad är det för årsmodell på RS4:an? Skulle också vilja se en RS4 (original) hänga av en 360 Modena. //Schnitzer |
|
|
Jag har en M5:a, polaren har en RS4:a. Jag har inte en chans med M5:an mot hans RS4:a. Men då har han iofs 440 hk chippet i sin bil och 19 tummare, o jag har 20 tummare på min bil. Men han drog mig som skit när vi rejsa. Thats a fact, sen kan ni spekulera i vad ni vill, jag har iaf testat. K* |
|
|
Förresten så är inte 360 Modenan så jävla snabb i verkligheten som vissa får det att till låta.... K* |
|
| ne de klart alla ferrari är inte djävular. Gå in på Programmet Kazaa eller ladda ner det, och sök på videoklipp Audi Rs4 vs Ferrai även BMW och andra bil modeller, massa bra klipp finns det. | |
|
Kört mot (chippad) RS6 0-250 och det var jämnt med en liten fördel till M5'an (som iof också var trimmad). Pratade med ägaren före så hans trimning var bekräftad. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
estorilmongo: RS4 går som sagt grymt bra! Med avgas,chip + lite mer mod så har man 450hk, finns dock inget 440hk chip.. Jag åkte med i en RS4 som hade 450hk och den gick som ett svin, spelade inte någon roll vilken växel som va i.. Häftiga bilar helt enkelt! |
|
|
Jo, det finns ett 440 hk chip. Om nu inte Dahlbäck har lurat min kompis... K. |
|
| Håller Cosworth-motorerna verkligen för trimning?...Tycker jag hör talas om många RS4:or som "rasat"/fått problem. Hade varit en kul framtida familjebil annars, men RS6:an verkar gedignare? | |
|
Estorilmongo >> Mannen i trädojjorna kanske har lurat han åt fel håll :) Han kanske har satt i ett 450 hästars chip å sagt att det är 440... haha :D Inte för att ja tror att 10 hästar mer eller mindre spelar så otroligt stor roll i detta fallet... // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
500hk är väl MTM's första steg på RS6 om man bortser från "steget" där max hastighetsspärren tas bort? Mvh, /Wille |
|
|
Såg att ni diskuterade RS4 i avseendet 440hk v.s 450hk, glöm mitt inlägg :) Mvh, /Wille |
|
|
Sani: Grenrören spricker på RS4'orna pga hettan i det kompakta motorutrymmet. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
STEPHAN; visst, S4:an hade väl ett liknande problem, som den svenske importören åtgärdade på good-will. Men finns det någon enkel lösning för att undvika detta på RS4:an, om man nu köper en trimmad?... (Svårt att hitta ochippade snart!) |
|
|
Som Sani säger, det var på S4 98-99 som grenrörens inre rör släppte från det yttre (dubbelmantlade rör) varpå det började skramla....ett skönhetsfel alltså. Många bytte till RS4:ans grenrör eftersom dom höll bättre och kanske hade bättre flöde. Däremot var kyl- eller oljekanalerna för klena till turbona vilket medförde turbohaverier i större omfattning. RS4:an lider inte utan något av dessa problem men bromsarna är dåliga. Flåklypa |
|
|
Flåklypa vad jag läst på mig så är det just att de inre grenröret på 98-99a modellerna som spricker på S4an och delarna sätter sig i turbinbladet och det är därför man får byta turbos.. detta är dock fixat på 99b och framåt.. Och jag har aldrig läst att detta ska vara ett problem på RS4orna, Sen vad har detta med tråden att göra? finns problem med M3 och M5 också men det drar man väll inte upp i en sådan här tråd? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.