AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.177

Är e RS6 snabbare än en M5?

Sida 1 av 5
är det någon som vet om rs6 an e snabbare? blev tokig när en snubbe som provade rs6 sa att bmw m5 ser du i backspegeln!

wolbC!
RS6:an är snabbare i starten, men M5:an snabbare i fart. Det skiljer dock väldigt lite bilarna emellan.
Fan jävla Audi ! =(

wolbC!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Försök vrida på ratten så ser du nog ingen Audi i backspegeln, men än mindre i vindrutan. M5:an kan svänga. Det kan inte Audin.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Haglund 2306,
Klockrent! Så rätt, så rätt!

Den största skillnaden är annars att M5 faktiskt är rolig att köra, säger därmed inte att RS6 är någon tråkig bil, men i jämförelse med M5...

MVH,
E38B12
skönt med folk som kan inte bah något rikspucko som snackar skit!"

wolbC!
viobebe
Är det inte så att det går även köra fort med RS6 också,

om inte jag minns fel så var den snabbare än M5:an, jag vet inte

om det var Nurburgring eller Hockenheim.

Så du får ta tillbaka det Haglund, att det går nog och vrida ratten

även i Audin också ha ha.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
viobebe:
Tror det skall till en ganska rejält högfartsstinn bana för att M5 ska få pisk av RS6. Hockenheim är jag ganska säker på att RS6 inte har en chans. Det svänger för mycket i för låga farter. Nürburgring. Detdär vill jag se innan jag tror det.
Såg en film där en M3 E46 låg bakom en RS4 på Hockenheim. Det var ganska spännande att se. RS4:an krängde vilket ledde till felaktiga spårval ut ur kurvorna trots tidiga inbromsningar och fina ingångar. M3:an såg ut att köra lugnt bakom då den fick bromsa på de mest konstiga ställen för att inte köra på RS4:an. Skulle tippa på att något liknande skulle utspela sig om M5 ställdes mot RS6.

Heja haglund =)

wolbC!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
RS6:an svänger rätt bra och är snabbare än både M3 och M5 på Ringen och lika snabb som M5 på Hockenheim men långsammare än M3, iaf om man skall tro Sport Auto. RS4:an är snababre än M5 men långsammare än de andra på Ringen och långsammast på Hockenheim.

På Hockenheim blir den dock rejält frånkörd.

M5: Ringen 8.28, Hockenheim 1.17,6
M3: Ringen 8.22, Hockenheim 1.16,3
RS6: Ringen 8.20, Hockenheim 17.6
RS4: Ringen 8.25, Hockenheim 1.18.2

Längtar tills den nya M5 an kommer då blir d smisk!

passa sig, audi!!

wolbC!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
OK. Det är tunga bilar vi snackar om här. Trodde faktiskt att M5 skulle hänga med M3 E46 på ringer med tanke på högfarten.

M5 är snabbare:

Länk
Nilssen
Om vi snackar rödljus är det hej dååå för både M3/M5---sorry!
Aldric
Skärp er nu, alla vet att om du har 2 st bilar med vardera 400 hk så är det alltid BMW:n som är den snabbare av dom två.

Avsiktilig, vänskaplig känga till vissa =).

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Nilssen
Hmm,RS4 har 380hk,men är ändå snabbare än M5:an runt Ringen tom!!! Och dessutom en kombi!!!
Bm
122
Bmw W
325i -94
RS6:an går verkligen att svänga med. Har provt den en gång och den upplevdes inte alls så tung som den faktiskt är.
Har aldrig kört M5, bara åkt.

Länk
Varken M5 eller RS6 är några banracers. Detta är inte bilarnas rätta element. Majoriteten av bilarnas köpare använder dem som snabba motrvägsvagnar/familjebilar. Audi har ett stort försprång då det gäller användbarhet i sin fyrhjulsdrift och avantutförande. Kombinationen bruksbil/racerbil är oslagbar hos Audin. Det är vad jag anser Audin vara bäst på. Om sedan BMW:n är några tiondelar snabbare på bana tror jag inte presumtiva kunder bryr sig om.

Valet av bil i detta segment styrs nog också ofta av märkesentusiasm. BMW-ägare dyrkar sin M5 och audiägarna älskar och drömmer om RS-modellerna.
Nilsse> Skit samma om Audi slår M5:an med någon hundradel!? BMW och M5:an har ju stil och klass! Där vinner BMW, hej då Audi...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hur ser tiderna på Hockenheim/Ringen ut för MB AMG E55?

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Nilssen
Om någon frågar mig:

-Är RS6:an snabbare än M5:an?så måste jag vara ärlig och säga att jag inte tänker på Hockenheim tider eller Ringen tider i första hand,utan,då snackar man om rödljus race-motorvägs race osv.För,hur ofta är man på Ringen/Hockenheim???

Men det är jag,jag är en ganska enkel människa av mig.
Och jo,RS6:an och RS4:an är snabbare än både M3:an / M5:an om vi pratar om det enkla grejerna-dvs-rödljus-highway!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.