|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Körde då ifrån en RS6 med min M3 3.2 utan större problem. 70-260km/h, ungefär 5 billängder drog jag ifrån. |
|
|
Det var det fräckaste! Har någon missat att Audin har Quattro? Det ger den ett oerhört övertag, framför allt under vintern. Och varför sjuväxlad manuell? En stark bil klarar sig ju utmärkt på fyra växlar, ren marknadsföring tycker jag. Självklar kommer nya M5:an dra ifrån vilken Audi som helst, men vänta bara tills Audi laddar på igen ... Och om vad kan det vara, sju åtta år, när BMW kommer med nästa, då ... Så kommer det att fortsätta. Ska man köra på bana så gör man bättre ifrån sig i en liten och lätt bil, tex en Lotus Elise. |
|
Nilssen |
BMWM_4ever... Har du trimmat din bil eller???Och i så fall med vad??? |
Nilssen |
Vet inte,sorry mate,kan bara inte tro på det uttalandet. Visst är M3:an snabb,men inte så snabb.Måste finnas en annan anledning till att du drog honom.Typ: Att du är en bättre förare? Eller så var inte RS6:an inkörd ordentligt? Du vet,man kan spekulera om det i evigheter.Han kanske inte ville dra på ordentligt.Skulle hemskt gärna bevittna det eftersom jag har en vän med lite preppad M3-cab här i Malmö-och enligt honom har han svårt att haka på RS:4an som nog är lite "slöare" än RS:6an! |
Nilssen |
// jabbal // Kanske för att sänka bränsle-kostnaderna?Sänka varvet vid toppfart=mindre slitage,lägre ljudnivå???Vet inte,men det låter ganska vettigt.Vissa bilar behöver inte alls den 6:e växeln-typ,,,,vridstarka dieslar osv...men...kan ju var lite status i det hela också. |
|
Jag har ofta blivit ifrånkörd allt från AudiTT, Audi A4 1.8T till motsvarande VW. T.o.m. X5'or och 535 E34. Orsak: Bor ca 1.5km från huvudleden västerut från Helsingfors, man hinner knappast få motorn varm då. Jag ger aldrig fullt förrän motorn är varm och oljan 80grader... -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
NYA BMW M3 CSL Under 8 på ringen . Jolå sattee kan ju nån audi komma sen M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
HEJA LASSE KONG. just det m3 csl vilken vagn Snart 410 hk 622nm |
|
Sandro |
Har ingen betänkt det faktum att Audi stressar sina knotor? Medans BMW "bara" har en välbyggd sugmotor.. Sug på den ni Audi ;) |
| Nilssen: Tro vad du vill men så var det. Kan ju knappast bero på förarmisstag, audin har ju automat. Om den var inkörd eller inte det vet jag inte. Men det var en sån där demobil som vandrade runt till återförsäljarna som vissa fick provköra. Min bil är mappad och kn-filter. Annars original. Skulle inte förvåna mig om RS4 är något vassare än RS6. | |
Nilssen |
Gratulerar i sådana fall - då är din M3:a-e36 snabbare än en M3:a-e46!!! Sorry mate,kan bara inte tro på det. Hade du haft en e-46:a så okej,där skiljer det nästan ingenting upp till 200-skiljer en hundradel till Audins fördel. |
|
Audin kan ju inte ha varit inkörd, är du säker på att han drog fullt? Ekonomiläge på automaten? |
|
|
Gick in på track-challange.com för att studera hur det kom sig att RS6:an kunde spöa M5. Efter att ha studera temperaturförhållanden vid testtillfällen visade det sig att asfaltstemperaturen skiljde sig år med hela 30 grC. +8 grC när M5:an testades och +38grC när RS6:an provades. Det finns förklaringar till alla konstigheter man får höra talas om!! //Anders |
|
Perkka |
Nilssen: Skiljer väl inte så mkt mellan M3 E36 och E46? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Nilssen |
Så vitt jag vet gör en RS6:a stående kilometern på 24 sek.Sedan har jag ingen aning om vilken temperatur det var ute då vid testet. M3 3.2 gör väl 24.7? |
Nilssen |
Det måste ju skilja mellan E46 / E36?Eller?Vet inte,vi får väl fråga någon här inne... |
|
0-100km/h skiljer det 0.3sek, man kan väl tänka att det blir typ en bilslängd. Oavsett tycker jag att man inte kan jämföra en överladdad och fyrhjulsdriven bil men en "riktig bil" d.v.s. sugmotor och bakhjulsdrift. Dessutom är M5 E39 betydligt mycket äldre än RS6. Då M5 komm spöade den också allt i sin klass. Småningom kommer det en ny M5 som igen är värst, sedan en RS6 som blir snabbare, M5, RS6, M5..... F.ö. så ÄR M5'an alltid snabbare på ett BMW forum, ovasett hur det är i verkligheten:) -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Ansu: Det Audin vann i grepp i den varma asfalten förlorade den nog i varmluft. Turbobilar går bäst när det är lite kallare i luften. "F.ö. så ÄR M5'an alltid snabbare på ett BMW forum, ovasett hur det är i verkligheten:)" Trådens bästa citat. Inte lönt att debatera bmw vs xxx här. Vissa är så insnöade i sitt bilmärke att dom aldrig kommer erkänna att det finns likvärdiga eller t.om bättre konkurenter. |
|
|
Bmw W: Nej....du har visserligen rätt i att den kallare luften ger en viss effekthöjning, framför allt på en föndriven bil, den effekökningen är dock helt försumbar i jämförelse med det kraftig försämrade greppet vid kall vägbana o kalla däck (den kalla luften gör att däcken aldrig når upp till rätt "grepptemp". Enligt samtal med ett tidigare racer ess kan detta inneböra flera sekunder på en krävande kurvig bana. |
|
|
som agt jag tycker att det skiljer så pass lite att bmw:n klart glänser för audin har ju som sagt fyrhjulsdrift och dubbla respiratorer. bmw bygger värdens topp fem bästa sugmotorer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.