AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.178

Är e RS6 snabbare än en M5?

Sida 2 av 5
Bm
122
Bmw W
325i -94
nofx16:
Visserligen SL 55 AMG

Länk
Intressant video att titta på: E46 M3 vs. RS6, 50-210km/h
Länk
Endast avgassystemet är inte "från fabrik" på M3'an, är Kellners.

/Wille
Nilssen
// moose //

Så,Audi-bilarna har ingen stil?Snälla du,jämför nya A8:an mot 7-serien,hellooooo!!!Att säga att RS6:an är ful är heller inte så sjysst-den e minst lika snygg som den gamla E39:ans M5:a i alla fall.Rs4:an är ju pervers med tanke på Avant-utförandet.Tycker att det är grymt flabbigt av Audi att göra en dräpar-kombi som piskar det mesta.Den nya A4:an är en utav dom snyggaste bilarna på marknaden just nu.Så visst kan Audi också!

Nä du,Audi bilar har stil och har massevis med...pulver under huven,till skillnad mot andra tillverkare.
M5 är snabbare rakt fram än RS6 förutom i starten.

F.ö tillverkas inte M5 längre.
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Även om Audin skulle utklassa BMW på diverse test så skulle jag välja bmwn ändå.
Audi ser ju ut som nån slags amfibiebil (hoppas ingen tar illa upp) med sitt långa överhäng fram. Plus att de borde vara standardutrustade med chaufför då jag aldrig har kört en audi som har känts bra förarmässigt. Som passagerarbil har jag absolut inget att klaga på.
LN
497
LNBT
S6Plus
>WilleW: ledsen men den där videon gick jag inte på , M3 = 343 hk , RS6=450 hk
M3 0-100 5,2: 0-200 17,9s
RS6 0-100 4,9s: 0-200 17,8s

Detta är fakta, bana kör vi vanliga dödliga inte på. Att M3 är snyggare läckrare o smidigare i kurvorna vet vi men så långt ute i gränserna är då inte jag i alla fall så det skulle ge sådan utslags effekt.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
En annan kul detalj som jag vill lyfta: Man kan inte läsa ett enda test av RS6:an där dom inte klagar på dess vikt, men jag har inte läst detta på något test av SL55:an - trots att den väger lika mycket?!

Castor; jämför överhänget fram på RS6 vs E60 - vissa likheter?...

___
BMW CS #5221
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
LNBT:
Skojjar du? Jag känner mig som vanlig dödlig och jag kör betydligt mycket mer bana än rattlåsracing. Och det med min 13 år gamla vardagsbil.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
Det som slår mig som nybliven BMW ägare (hade tidigare Audi S4) är alla inlägg här som handlar om BMW vs Alla andra. Jamenar är det inte lite fånigt att diskutera huruvida bilarna är nåra hundradelar snabbar än någon annan på en viss sträck efter ringen osv....

Tycker att många på detta forum borde ta en titt på Nordicaudi.com där är dom flessta trådarna seriösa.
LNBT:
Verkligheten säger mer än 100 faktablad.
Eftersom det var rullande start från 50 så har inte Audi'n någon fördel av 4-hjulsdrift, och när de kommer upp i fart och fortsätter accelerera är 4-hjuldrift verkligen ingen fördel.
Du får väl fråga "Gustav" eller "Johann" här på forumet.

M5-Touring:
Kollade in på nordicaudi, tråden högst upp i Audi TT delen hette:
"TT vs Z3", texten:
"Har just nu både TT & Z3 men tycker att TTn är helt outstanding när det gäller körkänsla & glädje.
Kvaliten i TTn känns mer solid och hela bilen känns mycket mer genomarbetad.
Nån som håller med?
Z3an måste ju vara mycket mer vanlig än TTn mä de finns ju överallt."

Mvh.

/Wille
M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
Wille:

Naturligtvis så hittar du sådan inlägg även på det forumet. Men här verkar det ibland som allt fokus ligger jusst på sådan frågor. Typ min pappas m5 går snabbare än in m3 osv. Men det är ju min åsikt. Har du en annan så är det ju upp til dig.

Ang 4-hjulsdriften:

Hur kan det komma sig att man var tvungen att vikta ner a4:orna så fruktansvärt i stcc för några år sedan när det enligt Wille inte är någon fördel i hastigheter över 50km/h

Vi pratade väl om rakt-fram-acc (inte racing på bana som STCC är) som filmen som LNBT kommenterade visade?

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
M5-Touring:
Det gjordes med de bakhjulsdrivna också.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
WilleW

Det gällde även efter bana...läs inledningen av tråden både Nurburgring och Hockenheim nämns.

Haglund2306

Om det är viktningen som du pratar om så var audi den som viktades ned mest av alla, inte ens i närheten av dom bak/framhjulsdrivna.

//D
Det är fruktansvärt möjligt men min och "LNBT"'s diskussion handlade om den film som jag länkade till, d.v.s det var den jag kommenterade.
Påstår du att bilar som driver på alla fyra har samma effektförlust på hjulen från motorn som t.ex. en bakhjulsdriven bil?

/Wille
M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
Naturligtvis så blir effekt förlusterna större på en 4wd bil.

//D
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Sani: Ja du har tyvärr rätt där även om det inte är lika markant där, men bakluckan i Alpinaversionen väger upp det. Alpina B7.
Tycker för övrigt att det är lite nyaudi över bmws nya 5a och 7a.
Men om 5an är så bra som det skrivs i tidningarna och förarmiljön är i min smak får man väl börja spara till en b7a...

Känner mig en aning ledsen eftersom jag är på väg att förstöra er lilla illusion... ;-)

~1 minut in i denna film får ni svar på alla frågor.
ftp://www.rs6.com/rs6.com/Tribute-to-Audi-RS6.wmv

Mvh /Pär
Beställt: Audi S4 Avant 4.2 Quattro 2004
0:51 in i den filmen ser jag en M5'a som får en till synes dålig start och en RS6 som drar ifrån, att få till en bra start på M5'an kräver ju lite mer, men men...
Som de flesta kommit fram till är RS6 snabbare i starten men lite långsammare i högre farter.
Sedan får man tänka på att M5'an började levereras i början av 1999 och ingår numera inte i nymodellsprogrammet. RS6 började levereras i slutet av förra året. Ryktet säger att e60 M5 kommer premiärvisas i mars nästa år på bilmässan i Geneve. Mellan 520-550hp säger samma rykte. 7-vxl manuell!

Lycka till med S4'an(v8) den har ett underbart motorljud!

/Wille
Ha ha ha....kul att bevisbördan kommer från Audis marknadsföringsavdelning. :-D :-D

Vad som däremot framgår klart är vilken bil Audi har som måttstock. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.