AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.647

Äntligen... M3 E46!

Sida 2 av 2
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Gratis, grartis. Man är lite avis :-) Vad är det för färg?

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Grattis! Så klart och ingenting annat! :-)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Espen
Imola: Jag bor på kärleken i Halmstad!

Rs2: Tack för att du lugnade ner mig... jag var precis på bmwverkstaden här istan och frågade 20003 frågor till meken :)

Wolf: Nej det blev (TYVÄRR) ingen Z3M trots att det alltid har varit bilen i mina drömmar! Men M3:an får duga, men någon gång SKA jag äga en Z3M! Och du, tack ska du ha för svaren på mina många frågor ang. Z3M jag hade ibörjan av min "karriär" här på power :)

b97_knl: Den är svart, men skiftar svagt i blått i starkt ljus... jag vet inte riktigt vad färgen heter! Jag ska få alla papper om bilen på fredag då f.d ägare befinner sig i finland just nu!

Tack och åter tack för alla uppmuntande inlägg!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Espen:

Ah, bor i utanför Kungsbacka jag. Din färg heter "Carbon black".
Espen
Imola: Okej... det är ju inte så långt från mig... mejla om du har nått att göra i Halmstad någon gång! Jo jag tänkte att färgen hette Carbon black men var inte säker och ville inte skriva nått som var felaktigt ;)

-Eppe-
Born2XLR8
Skall ner och hälsa på en polare som läser på FMHS denna eller nästa vecka. Kan ju höras vidare då...
Espen
Det tycker jag! Maila!

:)

-Eppe-
Born2XLR8
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Grattis Espen!!
Fasen vad avundsjuk jag blir. En sån bil kommer jag aldrig att ha pengar till.. Allra helst inte i Norge.. :-)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Va ligger nypriset på en M3 i Norge resp genomsnittet på en begangnad??
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Brr.. En "vanlig" coupe ligger på 954.000, CSL 1.155.000 och cabben ligger på 1.025.000. Coolast ändå är 760L för 1.847.000!

Mvh
Hosse

Länk
Hosse: Du kan få min för 700.000kr då. Den är ju ändå lite extrautrustad ;)

Espen: Visst!
Espen
Hosse: Jo, det är sjukt att inte norska staten unnar sitt folk att köra bättre bilar! Du kan ju alltid lastbilsreg. den med gröna skyltar :)

Anledningen till dom höga priserna är ju skatt "veiskatt"... och vi (norrmännen) har inte en enda väg som får en att höja på ögonbryna och säga... hm, denna vägen var bra!
Och så har dom mage att sätta upp betalningsbommar överallt! Och jag som kommer från stavanger, där vi har typ 600000 bommar...

Suck suck och dubbel suck :(

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
hemska priser de är i Norge asså!!

såg ni inte för ett par dagar sen i tidningen att OSLO är världens dyraste stad..?
Espen
Ja... 79Nkr för en bigmac & co :D

Tänk att vara svensk med 3 barn och fru och åka på bilsemester I Norge i en vecka... :( Bensinen kostar c:a 9norska...
Mat=dyrt
Hotell=dyrt
Alla bommar=Dyyyyrt!

-Eppe-
Born2XLR8
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Aha, då vet jag vad grönskyltarna är som jag såg så många av på semestern....extremt många bilar i grannlandet som går som lastbil med andra ord :)

__
Länk
Espen
Ja, men är dock inte hundra om det är lastbil eller "varebil" (varubil).. saksamma, den är bara reggad för två pers. iaf! :)

Dom flesta E Klass kombi och E39 Kombi är grönskyltade!

-Eppe-
Born2XLR8
Nu är det väl oxså så att Norrmän överlag tjänar mera än Svenskar de har även lägre skatt på tjänat kapital etc etc.

Norge är ett av världens rikaste länder hur har vi det i Sverige egentligen????

Blev lite mycket icke bil snack sorry

Norge är billigt. I Danmark kostar en M3 1 177 000 dkr. Med en kurs på 1,22 så blir det 1 435 000 sek. Puh!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Ja det är sant. Man tjänar lite mer här, men det står inte i förhållande till bilpriserna.
Ska du ha gröna skyltar så måste bilen ha en viss storlek på lastutrymmet. Den enda BMW som kan ha gröna skyltar är X5. Allt annat är bara att glömma:-)

Mvh
Hosse

Länk
Espen
Jo landet Norge är ett av världens rikaste länder, inte folket... :(

-Eppe-
Born2XLR8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.