AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.649

Äntligen... M3 E46!

Sida 1 av 2
Espen
Kom precis hem och är nu en mycket lycklig ägare till en M3 -00!

Jag har hela tiden tänkt köpa en Z3M men efter ett tags betänketid så tyckte jag att M3 är en bättre allround bil!

Bilder kommer när jag har tid att stanna (bilen) ;) och skaffa en digitalkamera!

Ville bara skriva av mig... är så lycklig :D :D :D :D :D :D

-Eppe-
Born2XLR8
Espen
Usch... nu måste jag till jobbet! Men men, det har aldrig varit så roligt att köra dit iaf :)

Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter? Starre, estrilmongo eller någon annan? Typ bra däck, bäst olja, vart ni tycker jag skall lämna in den o.s.v! Är alltid skönt med lite tips... vi ses på nästa träff!

-Eppe-
Born2XLR8
Espen
Oj oj... såg nu när jag sitter på kontoret... det är en -01 uttagen dec -00 så att det inte blir några missuppfattningar!

Här sitter jag och pratar med mig själv! ;)

Bla bla bla

-Eppe-
Born2XLR8
Grattis!!

noterade fö att du var sen med att uppdatera profilen...
Grattis till köpet!

M3 E46 är en bil som även jag tänkt införskaffa mig inom en rimlig framtid.

---
Mvh.
Robban Johansson
Espen
Tack tack...

Zevvs: Vad menar du?! :)

-Eppe-
Born2XLR8
Bara att gratulera!
Det är faktiskt ett körbegär på en E46 M3. Jag har haft min bil sedan mitten av maj och har kört 1.700 mil =)
Espen:
Grattis!!
vet du om den har fått en ny utbytesmotor? M3 E46 innan -02 har ju motorproblem...
Espen
LazerEye: Tack!

Nej den har inte fått det tyvärr...
Men jag fick ett bra pris och kunde inte stå emot! Köpte den av en bekants bekant nämligen! Och enda problemet han har haft (köpte den ny) är att bromsarna låste fast en gång och han var tvungen att ringa bärgaren :) Men men...

Hur länge gäller s.k goodwill reperationer? Bilen har i dagsläget rullat 3400 mil med full servicebok!

Imola: Skojar du eller! Jag körde från ena sidan av stan till andra bara för att äta lunch! :)

-Eppe-
Born2XLR8
Så länge du håller dig inom 3 år lr 8000 mil ska de gå på garanti...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Täcker inte maskinskadeförsäkringen ev, haveri inom 10000mil?
Espen
Jag skall kolla upp allt sånt och återkomma...

-Eppe-
Born2XLR8
Precis som Hubbe påpekar så täcker försäkringens maskinskadedel motorhaveri inom 10 k mil på svensksålda bilar

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Jo,men de är väl bara om man teckar de speciellt på sin försäkring!? ja mena bmws egna garanti...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Grattis och lycka till med bilen
Espen
Amet:
Tack skall du ha!

Andra:

Vi får hoppas att den håller ihop då! :)

-Eppe-
Born2XLR8
Grattis till ett bra köp! :)

Bered dig på höga bensinrökningar. Bilen ger mersmak!
Espen:

Grattis till en helt ny värld där man kan åka 10mil bara för att tanka:))

Om du vill så får du läsa min lila dagboks notering se Askens dagbok 2003-08-06 mycket lång läsning men.....

Vad har du för utrustning?helt okej om du vill mejla privat/Tack

Cyberkallen:

Såg du mitt inlägg om Trim -M3 46??

Nope, skojar inte... Det går ju inte att låta bilen stå och damma! Vart i Halland bor du Espen?
Grattis till nya bilen Espen! Gå till Länk så får du hjälp och råd av andra M3 ägare.

Återigen, det är bilar byggda oktober tom december 2001, dvs 2002 årsmodel som har haft problem med vevstakslagren och inga andra! Dessa är redan återkallade och åtgärdade.

Det viktigaste är att se till att serva den regelbundet och bara använda Castrol TWS Motorsport 10W-60 olja samt att inte varva den förrän oljetempen är över 75 grader.

/RS2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Grattis Espen! Så det blev ingen Z3M då :(
Men M3 E46 är ju inte så tokig den heller ;)

wendtan:
Maskinskadeförsäkringen gäller på min bil, trots att den är privatimporterad. Jag har dubbelkollat detta med mitt FB.

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.