AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.453

BMW - ett svart hål?

Sida 3 av 3
Ja, dyrt med BMW vare sig nya eller begagnade. Är det värt alla pengar?

Vill inte tänka på hur mycket pappsen la ut på sin BMW under dom åren han hade den. Tiotusentals kronor i bara reparationer.

Jag Audi har också dyra grejer till sina bilar, men jag har bildat mig den uppfattningen att Audi håller bättre i genomsnitt än en BMW av samma årsmodell.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Det ska stå "ja Audi" och inte "jag Audi".

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Bmwn ger ett stort svart hål i plånboken nästan varjemånad. Service, reperationer till åtgärder av felaktiga reperationer, stenskott, värdeminskning osv. Börjar tröttna lite faktiskt...

Ny bild 10 Juni-
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag kan ju tillägga att om jag inte haft egen verkstad , bra priser på delar och gjort ALLT själv på bilen så hade jag definitivt inte haft någon bmw.

sen tycker jag det är lite roligt att meka med bilen , hade jag inte gillat det heller hade det väll blivit en helt annan bil.
Skulle absolut inte vara värt att åka i en trevlig bil om man lämnade in allt på verkstad med de kostnader det medför , och framförallt allt strul med fusklagningar och klantmekningar , och man får vänta
på verkstadstid och sedan vänta på delar etc.. näe då hade det fått vara för min del.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag har väl bytt grejer/reparerat bilen för ca 10000:- på knappt 3 år och 3000 mil. Känns som mycket men jag har tydligen klarat mig lindrigare undan än många andra här. Är dessutom inte så mycket i förhållande till hur mycket som lagts på soppan... ~45000:-

I de 10000:- ingår huvudsakligen:
*Toppackning + bultar + planing
*Kylare
*Bromsbomb
*Bromsrör + arbete
*Styrstag + styrled + arbete
*K-hämmarstag
"a
104
"aka"
325i Cab -94
jag har lagt ut 17500:- på 2 månader nu.
diverse karossdetaljer + lackering.
totalt 17500:-
däck + 5000:-
högtalare + 8000:-
belysning + 2800:-
tidigare lack+ 3200:-
= 36500:-

har ägt bilen sedan Påsk förra året.
man ska inte tänka på sånt här. Man ska vara glad att man har ett intresse istället för att knarka!!!!!
mosse >>
Du gjorde ingen uträkning på M3an? Inkl. värdeminskning och allt.

wadel, kul att du är lite intresserad av juridik. Vill inte ändra tema i tråden men det skulle va kul att höra din spomtana kommentar om mc-Carlsson.
Vilket av alternativen skulle du kryssa för:

1) Rätt att han fälldes.
2) Fel att han fälldes.

/Erik
Har haft min BMW i ca 1 år.
Har kostat mig förutom Inspektion II som jag ska göra nästa vecka 4k.
Bara 1000:- på 1 år i rep avgift(ac rem o lite annat smått).
Så för mig så har min BMW inte varit någon dyr historia.
BMW 318 95'a

// Glue
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Noll kronor än så länge.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
M-pire : nr:2 , men jag är inte förvånad över domslutet.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Har lagt sammanlagt 15000 på reperationer på 4 år och 5000 mil, inte mycket tycker jag! Men nu åker jag väl på en 5000 kr till innan oktober... och egentligen borde jag byta kamaxel oxå... :(
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Köpte min 525i -92 i April och har hittills
renoverat generator+olje,filterbyte 2400:-
bytt bakre ljuddämpare 2600:-
Besiktning 300+200+200+300=1000:-(Lambdavärde..pekar på ytterligare kostn. nästa år)
beg. sommardäck 1000:-
Handtag till handskfack 180:-
NU har Centrallåset lagt av...en styrled har börjat bli glapp,tändstiften är dags att byta,tomgången vandrar..mer lär komma.

Min bil har just passerat 20k mil så antagligen är jag i intervallet då det är mycket slitdelar som börjar packa ihop och som jag får fixa så att nästa ägare får en problemfri bil nästa 10k mil...

Att ha BMW är som när man blir kär, först är allt ett rosenskimmer, sedan kommer vardagen :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.