|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag spar alla kvitton på inköp till bilen, förutom såmsaker såsom glödlampor, bilvårdsprodukter etc. Räknade ihop summan av dessa kostnader igår. Kom upp till strax över 34 000:- Det "roliga" är att jag köpte bilen i mars förra året. Jag har alltså ägt bilen i 16 månader. Stora kostnader jag har haft är begagnade fälgar + däck, röstlagning 4*hjulhus & underkant dörrar +lack. Vita blinkers runtom. Sedan har jag själv småfixat lite på bilen allt själv, har inte lämnat in bilen, förutom vid hjulinställning. Jag har inte räknat med skatt, besiktning eller försäkring. Jag har varit fullt medveten om att jag har placerat stora pengar på bilen sedan jag köppte den. Men när jag kom upp till 34 000:- börjar det kännas som ett svart hål! Är nu intresserad av att veta om er BMW oxå skapar ett stort svart hål i ekonomin? /Henrik - glad ändå! | |
|
Jo det blir så. Jag har rostlagat för 8000kr, fälgar, däck för 10000 kr. Stereo 4000 kr. Diverse småreparationer ca 12000-15000 kr. I och för sig har jag haft min bil i tre år! Och kört drygt 6000 mil så milkostnaden är nog inte så farlig. mvh |
|
|
Några 34 0000 har jag inte lagt ut än. Men de kan ha och göra med att man läser så CSN betalar inte ut några stora summer till en. Har haft min bil i ett år nu och jag har lagt ut ca 20 000 på den och där är mycket mer man vill göra. Den är värd allt man lägger ner på den :D Bobby |
|
|
Se mina kostnader på min sida. Jag vågar inte räkna ihop det... Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
| Ny motor 12000:- Nya däck och beg fälgar 8000:- Byte av skivor samt bromsbackar 2000:- Ny framskärm vä samt lack 2500:- Plus diverse lampor och lister.... Detta på 1,5 år. Mycket pengar blir det. | |
|
har inte haft min i ett år, och många tusenlappar har gått åt till reparationer och förbättringar....det är ett dilemma som jag har tänkt på många gånger... tänk så mycket pengar man skulle sparat om man aldrig köpt bilen, jag skulle varit miljonär idag om jag inte köpt bilen :) men sen är det ju också så att det är så satans roligt att hålla på med bilen, så att allt arbete alla investeringar blir värda slitet till slut... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Jag håller med dig Bmwfreaken,,,,,, Fläktmotor och "svärd" :3890:- Vattenventil:2053:- bromsbomb:2297:- bytte topp och diverse packningar:6582:- Begad ratt:700:- Div. småsaker som lampor,tändstift,luftslang,filter,packningar och kamkjedja och drev,brombelägg:2562:- Totalt 18084SEK. Känner att det är värt det för bilen blir bara finare och det är faktiskt den enda bilen jag haft som jag känner att jag vill spendera pengar på och ha den kvar. Sambon känner likadant så lite tur har jag ju,,, Fick bilen i jämt byte mot min krockade Audi quattro -89. |
|
netz |
Jag har inte räknat ihop riktigt vad jag lagt ut(risken är stor att jag får en chock) får nog göra det vid jul då är det 1år sen inköpet. Annars har jag samma tankar som Bmwfreaken nja... inte miljonär kanske,men några häftiga semester resor hade det nog blivit..pengar är till för att användas. Här är lite av det sista jag gjort Länk |
|
fälgar, lack, blinkers, lampor, motor, soppapump, koppling, hjullager, styrled, mm summa: 74000... d e d värt även om man lever på bröd o vatten... men jobbar man hårt så kan man göra va man vill me sina pengar... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
735an under3år, kylare 2200kr 2st lampor 100kr =totalt 2300 325an under3år bärarm alu 1800kr avg halvs 2100kr= 3900 2002an under 1år termostat275 + lite timmar =))))) summa=6475kr på 3bilar och 7år helt klart godkänt Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Det kostar att ligga på topp... (dessutom kostar det ännu mer att ta sig till toppen). Den som har mest kulor på banken när han dör vinner INTE! :P roadZter |
|
ormen |
Andra märken går också sönder, har haft planer på Audi 100/A6, men deras reservdelspriser är inte ett piss billigare än Bmw. för att inte tala om japanbilar... och hur kul är det med en Skoda? nej, jag kör hellre gammal Bumse som jag skyfflar ner pengar i än något annat... sen kan jag nästan varje molekyl i en E30 och i stort sett E34, så varför byta? Men vissa verkar ha jäkla otur med E36 av tidigare modell. (min far är en av de, har bytt halva bilen i princip) Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän. |
|
Ett år, drygt 6-7000:- i utgifter. Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
2 månader Motorn rasade 7,5 mil efter jag köpt skiten,7600kr för ny motor! |
|
|
Skulle vara glad om mina utlägg på bilen låg på 34k, har oxå sparat varenda kvitto. Hur mycket jag lagt ut vill jag inte veta, det räknar jag ihop den dan jag säljer bilen :-) // Lazze Länk |
|
|
Har inte hunnit lägga ner så mycket än men det blir intressant att se vad slutnotan handlar på efter min renovering är klar. Har räknat lite grovt och kommit fram till att renoveringen kommer att kosta drygt 20000. Får se vars det landar. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Gamla bilar kostar, liksom nya bilar... :-)) | |
|
Jo pengarna ticker iväg, törs knappt öppna de Excel dokument där jag bokför allt som går till bilen =) Har ägt bilen sen i mars och lagt ner 33000 (varav stereo 13000)på den, om man inte räknar skatt/försäkring. Och mer lär det väl bli.... |
|
ant |
Snart ett år med min E30 och i runda slängar 25 000 kronor. Suck ====== Min bil:Länk |
|
Jag har haft min i ett och ett halvt. Kört 3000 mil. Har gjort förutom slitdetaljer(däck, service osv.) 1 st reparation av koppling. Slavcylinder kass. 1500:- En stereo 1200:- Beg. Bagagerumsinredning 50:- Hur kör ni med era bilar egentligen? ;D Länk |
|
ant |
ChristianF: Börjar man leta fel och inser att det kanske skulle vara roligare med lite värre grejer så springer det iväg.. Tro mig. ;-) ====== Min bil:Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.