|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Snacka om manlig motor kolla länken Länk ------ King of the road | |
| Jävlar i havet, vilken motor! Liten o smidig... ;-) | |
|
Hyffsat biffig pjäs! Knappast högvavig dock ;) Max effekt/vrid vid 102 rpm :-D Men var stod det att det var BMW? Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
får den plats i 540:in tro :-) 0-1000kmh på 4.5sek Snart 410 hk 622nm |
|
|
lilla motorn!!! lika stor som ett hus om inte större!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
kanske är motorn som ska sitta i efterträdaren till M5:an!? :) Undrar va förbrukningen skulle va per mil..:) |
|
|
Och VW tycker sin diesel-V10 är kaxig. Hmpf! :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
108,920hp!! ahh nästan som min 320 jue!! *ler* Linna |
|
|
Den var STOR skulle man kunna säga... skaplig effekt också... ___ |
|
|
Japaner,Japaner överallt Japaner.... Two-stroke dieselengine? Tvåtakt har jag glömt nåt från skolan eller...Diesel är väl inte tvåtakt? Länk |
|
|
Daros Piston Rings i Mölnlycke tillverkar kolvringarna till denna pjäs och där jobbar jag, har ni frågor om tvåtakts diesel hör av er! Mvh Tobbe |
|
ant |
Kilen: Har du inte sett filmen "Convoy"? Tvåtakts Detroitdieslar med två svarta pelare ur avgasrören.. ;-) ====== Min bil:Länk |
|
Tvtaktsdieslar låter snäppet kaxigare än dito bensinare :) Klart man har sett Convoy, den måste väl alla sett? :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Har den rem eller kedja? :-) Mvh /NP |
|
|
hur många newtonmeter är en lbs/ft? hur många tusen hästar som helst vid 102 varv per minut... ingen högvarvigmotor direkt... fatta motorn som ska agera startmotor till denna jättepjäs!!!!! |
|
|
1lbs/ft = 1.355817948 NM /Kari |
|
|
Inte högvarvig men otroligt lång slaglängd = hög kolvhastighet..... Dom kör på dåligt bränsle får förvärmas någon vecka innan uppstart! Mvh Tobbe |
|
|
MÄKTIG MASKIN!! Heinz_Keller: Man brukar starta sådana här pjäser med tryckluft. |
|
| toby 2001, exakt vad väger en st kolvring till denna motor? | |
| Jag skulle gärna vilja se turbon ja.... den lär ju vara lika stor som... jagvetintevad! | |
|
Det är en 960 ring och den väger ca 12kg/st beroende på ringhöjd, finns ett par olika utföranden... Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.