AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.838

Kända fel på M Roadster?

Sida 2 av 2
Ett tips är att kolla upp vad det kostar att serva och försäkra en M bil. Misstänker att det är stor skillnad mot våra 2.8'or.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Fredrik M: Oljeservice: 1500:-, Inspektion 1: 6600:- och inspektion 2: 8800:-. Slår man ut snittet på 4 år så är det ju inte så farligt...... Angående försäkring så betalar jag 7500:- helår hos trygg-hansa, måste dock påpeka att min bil är svensksåld och att premierna brukar vara äckligt mkt dyrare till importerade M-roadster beroende på bolag
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Jg akollade upp folksam och det skulle kostar mig undeför samma som idag.. några hundrnga mer bara... strax under 12000/år... andra bolag skulle ligga på strax under 15000/år... skall iofs begära de skriftligt innan man köper bilen...

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Tja ba!
Jag betalar 8500:- hos Länsförsäkringar 3000:- självrisk 1000 mil/år.
Importerad -00.

Annars om du vill kan du ju entusiastförsäkra den, det hade föregående ägare gjort och då kostade det honom 2500:- per år men det finns ju vissa extra krav på det såsom brandsläckare märkta rutor godkänt larm max 500mil får ej användas för pendling till jobbet, skall stå i ett garage. Det viktigaste dock INGEN motorförsäkring....

/Peter
Jag betalde 1000 för en oljeservice 2700 för inspektion 2, den första, och har en försäkring på ca. 5000 per år. Tur man inte bor i storstad.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
En liten prisgämförelse till:
vanos enhet M : 22000SEK
vanos enhet 2.8 3600SEK....
Och i M brukar vanos som vi vet krångla rätt ofta medan i 2.8 är den sällan rappoertrad fel...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Orginal vill ha 29K för försäkring, men If (som ligger bakom orginal) tog endast 9,5K. Den stora skillnaden är att en del försäkringbolag räknar hur länge man har haft körkort sedan senaste indragningen....

Det borde iallfall inte vara några problem att hamna under 10K för helår och avställd halva året <5K

Services är däremot inte kul. BMW vill ha ca 7K för inspektion I och >10K för inspektion II.

Så, JA det är dyrt med en M, klart dyrare än 2,8an, men kör man inte så mycket så blir det ju ändå inte så farligt.

Själv drar jag >2000 mil per år i leksakerna och det kostar....

//Om man inte dör fattig så kan man lika gärna låta bli

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Defiant: Jag hittade detta på byt, kanske något? Lätt skrikande färger enl min mening dock.

Länk

Mvh
Peter
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
är det någon årsmodell som har en sach Vanos som standard?? eller är alla rolls royce??

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
pgr69. Det är samma färger som Doggeli har. Dem gör sig inte bra på bild helt enkelt , annars är dem OK i natur.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Beror helt på vilka inställningar man använder i sin kamera. Denna fotograf har uppenbarligen använt fel inställningar :)
Jag har sådan klädsel själv och kan intyga att den absolut inte ser så skrikig ut IRL.

__
Länk
modano
wolv.. bilden pgr69 visar på inredning är Svart/Kyalamiorange.. du har svart/rött läder...

den svart/orangea kombination är faktiskt i mitt tycke riktigt ful både live och på bild och faktiskt ganska ovanlig ..

mvh

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
modano:
Menar du att det alltså inte är den "vanliga" röda på den här bilden? När jag skulle köpa min bil så såg jag nämligen en bild på inredningen och tyckte den såg lika gräslig ut som den på denna bilden. Trodde bara att det fanns helsvart, röd/svart och blå/svart att välja på utan att vända sig till BMW Individual!?

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.