|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Till reservdelar och diverse. | |
Dark Rider |
Tror inte det..vilket är synd eftersom mekonomen ä så jäla dyra!! |
|
Dyra??? vilka jämför du med då? Kom ihåg att dom säljer orginal grejer. Du kanske jämför med Biltema? Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Dyra ? Det är 10-20% dyrare än Biltema utan rabatt och det är som Anglia_106e säger orginaldelar eller bättre . Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Har man inte råd med Mekonomens delar så har man inte råd med Biltema efter som deras skit håller hälften så länge Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
När jag kollade upp vanliga servicedetaljer till min E30 var Mekonomen överlägset dyrast! BMW Original var billigare, även utan BMWCS-rabatt! Biltema var klart billigast. Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Men kolla hur länge grejjerna håller jag har erfarenhet av Biltema VS Mekonomen . +att Mekonomen oftast kör med märkes delar som är bättre än orginal Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
| Det är bättre att köpa orginal saker från bmw det är bilen värd! | |
Dark Rider |
Ja men jämför med tex autoparts dom ha lika märken men ä lätt 15% billigare än mekonomen. Biltema tycker ja inte är nå fel på så långe de inte gäller oljor och filter.Bromsbelägg mm som ja köpt på biltema ha funkat skitbra, man ska ju inte bara gå efter vart grejerna e köpt eller hur mycket dom kostar då ä man ju lurad(tror märke som icke märkesdetaljer funkar lika bra för de mesta)! |
|
Mekonomen kör med orginal skiten rullar av samma band som orginal. Men det kan hända bmw är billigare på visa grejer du kan nog få samma pris på mecko oxå om du säger till att bmw är billigre. Stå på dig Lasse kong =) Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Bromsar på biltema är sämre än Mekonomens . Det har jag bevis på serru . Detta gällde volvo bromsar som jag bytte på morsans bil ofta (hon va tidningsbud) . Biltemas höll ungefär 2,5-3 månader och Mekonomens höll 6-6,5 månader och kostade typ 25% mer än Biltemas . Hur går den ekvationen ihop då ??? Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Hon hade kanske mindre prenumenater då. vad vet jag=)) Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Skulle inte tro det du ! Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
det va inte bara att bromsarna tog slut det blev en satans massa bromsdamm som kleggade fast och fick oken att kärva och det i sin tur medförde skivbyte i onödan Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Kommer aldrig att använda Biltema nånn mer gång om dom inte får bättre kvalite på prylarna . Kolla verktygen tex Livstids garanti "my ass" vem ska fixa mina knogar när verktygshelvetena går av då ? Som jag varit med om flera gånger . BAHCO och Kamasa Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
bmwracing |
Tycker dom "dyra" verktygen från biltema håller bra kvalitet. Sen kan man dra sönder både bahco och kamasa oxå... fråga bara min brorsa, han är expert på det... minst ett verktyg mindre varje gång han skruvar;) inte så kul i längden. Men menar ni att mekonomen säljer orginaldelar i orginalförpackning...eller antar ni bara att det är orginal? för biltillverkarna har oftast flera underleverantöver av samma delar, och många av biltemas delar kommer från dom tillverkarna. Tex lemförder och boge för att nämna nåra chassiedelar. Däremot kanske dom köper in nån andrasortering vad vet jag. Bromsklossar finns ju oxå i flera kvaliteer även hos märkesverkstäder, även om jag vet av egen erfarenhet att biltemas klossar funkar helt okej så håller jag med att mekonomen har riktigt bra klossar... tex ferodo som jag kör på just nu. Jag tycker inte att man helt ska såga biltema bara för dom snuskigt låga priserna, allt är inte skit! Men jag kan tänka mej att dom flesta här som är negativa till biltema oftast går på saker som kostar lite mer oavsett om dom eg. är bättre eller inte bara för att... / race |
|
Handlar en hel del på Biltema jag med som tex sandpapper och förbrukningsvaror och lite grejjer till hemmet det är dom hyffsat bra på . Men inte bildelar . Mekonomen säljer inte orginaldelar i orginalförpackning . Men jag har kommit i kontakt med en kille på Mekonomen och han har visat mig att det är exakt samma delar som orginal från samma leverantörer. Och det spelar inte så stor roll om biltillverkarna tar från flera av underleverantörerna det är de bästa märkena på marknaden som ligger i hyllorna där på Mekonomen . + att dom har bra priser på sitt prestanda=performace sortiment . Vilket biltema inte ens kan erbjuda . Och förresten varför inte köpa olja på biltema dom kör ju med dom kända märkena också . Att jag är negativ till biltema är deras dåliga service och i många fall kassa bildelar. + är det en bildelskedja hus trädgård båt cyckel eller vad ?? Som att gå in på OBS! stormarknad och aldrig få hjälp och råd . Köp fel grejj (som knappt går eftersom de har kunnig personal på Mekonomen )och du får pengarna tillbaka gör samma sak på Biltema och få nått satans tillgodokvitto på biltema fy fan va svinigt . Det är min uppfattning Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
bmwracing |
Mmm...ja biltema har ju knappast eget oljeraffinaderi..eller va de nu heter. Jag kanske bara ha haft väldigt tur med allt jag handlat där, vem vet=) Eftersom jag har 30 mil till närmsta biltemabutik köper jag mest bara på postorder och det enda negativa med servicen jag märkt är dom lite långa väntetiderna (ibland två veckor) Men jag håller med om att biltema håller på att tappa bil- temat. mvh/ racing |
D-diddy |
Jag Hörde talas om att biltema var i en rättstvist för 5-6 år sen. dom sålde Mobil1 olja, tillverkad i något mindre nogaräknat land utan att "riktiga" Mobil1 var delaktiga. Bilar skar och Mobil1 vart anklagade, men det visade sig att det var Biltema som var boven i dramat, som köpt sunkolja i fina flaskor för en billig slant. Detta tycker jag tyder på att dom bara är ute efter billigast möjliga leverantör vilket leder till dåliga produkter. Deras verktyg är ju rent ut sagt livsfarliga. själv köper jag bara trädgårdsslang och dörrknoppar på biltema, Bildelar och olja köper jag på Mekonomen eller BMW-orginal. David |
| Meca har regnr när man beställer delar | |
|
Jag skulle köpa en lambdasondshylsa då jag var tvungen att byta sond. Mekonomen: ca 600 kr Biltema: ca 40 kr. Biltemas funkade prima! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.