AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.748

Jag trodde en Alpina var dyrare än så här?

Sida 4 av 5
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Anders S:
Njeeee...Jag SKREK så jag skulle höras i allt pratande!

HEHEHEHEHE ;)
Förstår att denna tråd är provocerande för alpinaentusiaster. Jag tycker det är tråkigt att vissa inte inser värdet i att spara vissa bilmodeller till eftervärlden. Enligt många är den tidigare nämnda Alpinan en billig skitbil som förtjänar att köras sönder eller modifieras till oigenkännlighet. Tråkigt tankesätt med tanke på att modellen i fråga ej var massproducerad. Själv tycker jag Alpinan är en billig investering för att originalrenovera en vacker dag. Däremot får en bil aldrig sluta användas. Då har det slagit över i andra ändan så att säga.

Tråkigt att vissa saknar finsmakarkänsla när det gäller bilar.

Däremot håller jag med om att nyare BMW:ar av vanlig modell är transportfordon.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
dunstan
Alpina är underbara komfortabla och sportiga bilar som skall köras! Självfallet skall de vårdas och putsas på också. Ingen bil skall förpassas till garaget! ;-)

Alpina bör man hålla i orginal skick tycker jag. Vill man lustmörda så finns det så många andra vanliga BMW man kan gå lös på! ;-)
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Vissa personer tycks inte ha fattat varför bilar (ofta) anses mer värda då de är av ovanlig modell, rullat (relativt) få mil, är i originalutförande och haft få ägare. Att köpa en sådan och göra om till banracer är som att bli tillsammans med en vacker, snygg, godhjärtad, snäll, intelligent och vältränad tjej, med fläckfritt förflutet för att sedan övertala henne till att bli porraktris.

Johan.L: Hahaha!!!

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Johan L:

var tror du att porraktriserna är om inte godhjärtade snälla snygga o vältränade...

:-P

Länk
Th
60
The_one
320 CAB E46 Imolaröd M-paket -04
320 Touring M-paket -03
Persoligen tycker jag att de e ok att byta maskin å sånt i bilen om man gör de på ett seriöst sätt, även fast de e en alpina! se bara på en någorlunda känd B6 2,8 i sverige med en bit över 500 häst!

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Johan L,

Klockren jämförelse! :))

Sorgligt om den får ett öde som modifierad fläskräcer.
Hoppas nån vettig sate köper den som vårdar den väl.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Någon som har tittat på den idag?

Jag kunde tyvärr inte, var tvungen att röja upp på tomten.... :(

Voyce köp den så har du oxå en bil..=)

Länk
bmwracing
Tror B6:an rullar här i byn från o med idag=) Måste vara den, hörde att han varit ner till sthlm och hämtat den just... Den var röd iaf. så det borde va den.

mvh/
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bra, då slapp den bli banracing bil, eller?

//HD91

____
E34 M5 Limousine register
Någon som var o titta på bilen i helgen?
Hur mycket gick för?

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Hoppas den fick "rätt" ägare.

Men bilen har varit ute i minst 2år för ca 80 tkr.
bmwracing
HD91: Ja nån banracer tror jag inte det blir=) Vad jag vet sen tidigare så kör han rätt sansat oxå.
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Enligt bilregistret rullar bilen numer i Lycksele.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
He va ju skönt, en stabil norrlänning som ägare är ofta rätt! :) Vart tog alla racebilsbyggare vägen i tråden undrar jag? Var de överhuvudtaget ute och tittade på bilen? Eller var det ett falla av liten verkstad och det som brukar föregå den?? ;)
bmwracing
Det var visst bara två-tre pers som bjöd på b6:an... men nu rullar den iaf här uppe=) Åkte en sväng i den i måndags, grym bil.. jag vill oxå ha en!!!

mvh/ racing
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vad fick han ge för den?

Mvh Abbe
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.