|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Med synsättet att en bil är transportmedel från A till B så skall man definitivt inte köpa en Alpina. Det är bortkastade pengar. För att frakta sig från A till B finns bättre alternativ än en gammal Alpina som behöver all omvårdnad och kärlek den kan få. Att bilar inte har själ kommenterar jag inte ens... :-) När jag var liten och tjatade på pappa att han skulle rivstarta brukade han svara: -Att rivstarta med bilen är som att misshandla en familjemedlem. Givetvis sa han det på skoj men de flesta bilintresserade har ändå en speciell relation till sina bilar. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Ser jag helt fel, eller är det YTTERLIGARE en B6'a till salu på börsen nu? Det är inte var dag man ser det... såg en B6 3,5'a till salu ute på nätet också, ni kan ju köpa den och plocka delar ifrån... om det behövs?! |
|
|
många som blev diskade som bmw och framför allt alpina entusiaster i mina ögon med den här tråden!! Om ni ska bygga ban bil...vilket ni igentlifen inta ska, utan en busbil...varför inte ta en vanlig e30 och göra samma sak med en..onödigt att kvadda en "dussin" bil som en alpina eller? |
|
|
håller med Pelle P, en alpina ska helst stå uppallad på 4 pallbockar, nästan för skadlig att köras, speciellt de äldre mer rostbenägna rackarna "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Skall en bil stå på pallbockar?? En bil skall köras tvättas servas skötas trimmas putsas poleras stylas och skrotas.. BMW är fordon inte ett levande väsen, ett transport fordon. Jag älskar BMW just för att köra bil, inta hymla om själar o pallbockar. Så om man får lust till ett annat märke är man en sämre människa då? Jag blev nästan lite upprörd där :-)) Bil med kraft är glädjen inte bara märkeshysteri... Länk |
|
|
Håller med "kilen" där . Man kan ju inte köra en bil på pallbockar eller ? En Beemer ska köras och då kommer den berömda glädjen som ett brev . Hela grejjen med BMW är körglädjen . Inte nått för museum och så . Ska ni palla upp en bil så är det Rolls Roys som gäller . ALPINA har fått om möjligt mer liv i en redan livfull bil och det är en bragd bara det ?? Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Nu är jag utnämd till Alpina lust mördare#:) Om jag nu ska köpa denna bil,det vet jag när jag har tittat på bilen,så garanterar jag att jag kommer att göra mig förtjänt av titeln ovan. Inse att bilar bara är prylar...... stall/Asken Alpinas B6 har byggts i över ett dussin tjog |
|
|
Det finns väll inget bättre utgångs objekt än en B6:a för att transplantera en 3,8 i. Den är ju redan byggd för att rymma denna motor. Visst finns det väll fortfarande små problem men de är garanterat mindre än för en 316. Bilar som vårdas, förbättras och utvecklas....får en själ så länge ägaren vill. Visst är de bara prylar, men levande så länge nån bryr sig om dom. Så det är klart det ska byggas en elak bmw som det går att åka brett med längeeeeeeee...... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Härmed utnämner jag Asken till lustmördare och rikstorsk i 645-klassen... Måste säga att jag inte begriper inställningen att relativt vanliga bilar (typ BMW och Alpina) inte ska köras och användas. Jag kan möjligen förstå den som inte brukskör sin Duisenberg 32:a, men kom igen. Har en bekant/kollega i Paris som dagligen använder sin Ferrari 456 GT i storstadstrafiken och med lite regelbunden omvårdnad mår bilen bara bra av det. 330 Officiell porschetorsk My Bimmer is my mistress |
|
|
MIN FÖRSTA TANKE NÄR JAG LÄST DENNA TRÅD... BILENS PRIS KOMMER PÅ BLIR ÖVERPRIS!!! MED ÖVER 50ST SOM SKA KOLLA+BUDGIVNING...OJOJOJ-TESTOSTERON&PUNGSVETT SEN VET JAG INTE OM BANBYGGE AV DENNA BIL ÄR SÅ LYCKAT, MEN DET ÄR UPP TILL ÄGAREN/ÄGARNA...SYND BARA PÅ EN "UDDA" BIL |
|
|
Slant du på CAPS LOCK eller? :) |
|
|
grymt smart kille. sätta ut ett lågt pris så kommer en massa folk o bjuder... skall bli kul och se vad den går för ! Länk |
|
|
Jag ske berätta precis hur det är, så kan ni tagga ner sen. Alpinas bilar är inte ovanliga, men inte heller vanliga. De är byggda för människor som vet att "lagom är bra, men mer är bättre, fast det får inte bli fjantigt mycket". I tråden har vi ett antal som gärna tycker att det får bli för mycket, och vill stoppa S38'or i en redan fullt tillräcklig bil. Jag säger såhär, låt dem hållas. Bara för att jag skulle renovera till originalskick, serva och skruva och sedan köra bilen som en raket och vara nöjd... så undanhåller jag inte någon annan att göra en smäckig installation av en S38'a, med sönderkapade framvagnsbalkar för att få ner grenrören, utbultade fästen till kylare, etc. etc. skitjobb som folk som "bara ska stoppa i en M5 motor" utsätter sina bilar för. Be my guest! Jag kommer att gå fram till er bil på nästa träff, peka och säga "hur fan kan man bara hänga skiten där, det ser ju förjävligt ut" och "hur många blad på bågfilen gick det åt när ni monterade motorn"? Hade det varit en sönderkapad 325'a hade jag nog sagt "fy fasen, går den grymt då?"... det är lite som att stå på bolaget med ett par hundringar i fickan, köper man en flaska gott vin... eller 4 flaskor Tinto? |
|
|
quixotic: det beror på vad man vill uppnå. Snabb och brutal berusning eller en trevlig vinupplevelse! ;-) My Bimmer is my mistress |
|
| Jag håller tummarna för att någon annan än "Stall Asken" går vinnande ur budgivningen. Bilen är värd ett bättre öde än så... | |
| Tretretti: Bra talat! En snabb och brutal berusning KAN inte vara fel.. | |
|
Det är nästan så man får åka dit och rädda bilen. :-) Som sagt, ett smart sätt att få igång en budgivning. Mr C |
|
|
Det kanske inte bara är asken som är biten av banraceormen.... Länk |
|
|
Klart att en bil ska brukas och inte stå undanstoppad men att stycka och förstöra en sån fin bil är helt oförståligt? Har fortfarande inte hört ett bra argument till varför ni vill bygga på en Alpina? Varför betala så mycket extra för något som ni inte kommer att använda? Vill ni ha en kul ban/bus bil så bygg på en billig E30 och lägg pengarna på väghållning och ett ev. motorbyte om detta nu krävs? Synd om bilar som denna hamnar i fel händer och därmed går ur tiden.... "Alpina - Bättre än BMW" |
|
Espen |
Hmm... nu till en dum fråga! Tycker att team asken gör heeeel rätt, det är bara det att jag vill veta just vad alla andra vill VARFÖR? Alltså inte för att kunna säga buuu vad ni är dumma (jag hade gjort samma sak bara för att jävlas, det är ju lite som att köpa en Ferre 575M och trycka dit en jänke 8:a ;) ) utan för att det är ju faktiskt så att det ÄR billigare att köpa en 325 och sedan lägga pengarna som man betalar för motor i Alpinan på väghållning och däckbudgeten! Alla andra måste ju komma ihåg att man lever bara en gång och man ska hinna med så mycket som möjligt, köra, kvadda, resa, älska, hata och helt enkelt leva! Och när asken sitter där när han är gammal (som är om mååånga år väl?) så kommer han ångra att han inte "gjorde det där med dendäringa Alpinan :) Så GO GO Team Asken :) Asken å co: kan du/ni inte förklara för mig? :) Mvh -Eppe- Born2XLR8 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.