AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.332

330Ci på service, fick trasig bil tillbaka :(

Sida 1 av 3
oxbow
Hade bilen inne på inpect-1 nu.
Fick tillbaks bilen och allt va bra trodde jag.

Dom hade bytt framvagnen på garanti och dom klagade inte på något eller anmärkte något annat.

Åkte direkt till jobbet med den och den blev stående där till nästa dag (igår).
Skulle åka igår med bilen och när jag kröpkörde så brumma och dåna det om bilen.. bromspedalen vibrera som bara den!
Frikoppla och allt sluta.. gjorde om samma sak med krypkörningen och samma brummande ljud kom tillbaks och pedalen vibrerade!

vad har dom gjort med min bil? :(
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Glömt skruvat fast nått?? Hjulen tex??

///MVH Hasso
Länk

Ring BMW Assistance och be dom hämta bilen. Säg åt dem att du skall ha en kostnadsfri hyrbil. Jag hade blivit minst sagt Förbannad.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Var det hos bmw? vilken då?
32
54
325-TDS
BMW 535D M-Sport Touring -06 Snart
då hade jag blivit arg som fan..om några klåpare hade servat en pärla som 330Ci o gjort nå jävelskap med den..skulle du fan få en hyrbil eller nå ja..
oxbow
Har kört lite med den och det slutar brumma... men endå! var tusan kommer ljudet ifrån?

jag har ringt bmw och ska åka in med den nu på en gång!
oxbow
Det var i Segeltorp.
Antispinnlampan tändes och abs, fast bara i några minuter.

Ringer bmw assistance istället.. så får dom hämta bilen.
oxbow
Ångrade mig.. har ringt bmw nu och dom kommer och hämtar bilen!
Berätta gärna vad det var som hade hänt...man blir ju minst sagt nervös...

Länk
Något nytt Oxbow?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
oxbow
Så.. Hämtade ut en Mini Cooper igår från Mabi.
Schyssta självrisker. 15 000 kr vagnskada, 12 500 inbrott, 15 000 med nyckel. :P Så.. får väl ta med mig bilen in på kontoret dom närmaste dagarna.

Ang BMWn så har dom inte hört av sig.. Ringer dom inte innan lunch så ringer jag och kollar själv.

Så fort jag vet något mer så skriver jag här.

Mvh Anders
Oxbow: försäkringsbolagen håller på att göra en galen..
Självrisk 12.500 för ett inbrott, helt obegripligt!
Är det lika illa med alla hyrbilar? Senast jag hyrde bil var självriskerna "normala"- ett par tusen..
För övrigt: vad gillar Du Coopern??

oxbow
Helt galet!
Det räcker inte att man hyr bilen.. måste betala extra för att man inte ska råka illa ut om det händer något!

Coopern var väl lite gullig och rolig :) men jag gillar 330:n bättre.
oxbow
Hallå..

Fick aldrig tag i verkstaden i fredags..
Verkar vara fel i deras växel då jag försökte komma fram ett 10-tal gånger..
Antingen blev man bortkopplad helt eller så kom man tillbaks till "menyval 1" efter 10 minuters kö på "service och reservdelar" :( riktigt jobbigt!

Nu till problemet! Jag åker till Cypern på måndag (lyfter vid 07:00). Jag har ingen aning om hur bilen mår, vad som hänt, kommer dom fixa det? osv..

Finns det någon här som är duktig på bmw och skulle kunna avara lite tid att snacka med Bilcentralen? Kan tyvärr inte bussa mamma på dom :)

Kan vi byta nummer så kan vi hålla kontakten per sms.

Mvh Anders
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Jag har en kopmpis som jobbar i verkstan där om du pratar om Bilcentralen på väg till Skärholmen ? kan kolla med honom är det nåt speciellt du undrade över tyvär så har jag inte hängt i tråden tidigare .

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
oxbow
Maxad: Ok! skulle vara guld om du kunde kolla med honom!
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
oxbow , visst inga problem men vad är det jag ska kolla med han ? säg vad du undrar över så ringer jag honom på en gång

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
oxbow
Maxad: Tja.. kolla gärna vad det var för fel på bilen, är det fixat?
RUM 534 heter bilen.
Jag heter Anders Björklund, 0709- 45 88 28 om du vill skicka ett sms :) Annars tar jag första bästa internet Café när jag kommit fram.

Tackar så mkt på förhand!

Mvh Anders
oxbow
Så.. tillbaks från semester och bilen är hämtad.
Var något fel med bromsarna... och det är fixat..

MEN! När jag startade bilen på bmw´s parkering så vibrerade hela bilen på tomgång!... ehh.. har den aldrig gjort förut.
Nåja... gav den lite gas... försvann det... sen 3 sekunder senare.. samma sak igen..
Efter 2 minuters stillasående väntan försvann vibrationerna.. och jag åkte till jobbet som jag redan var sen till..

I bilkön på E4:an så hända nästa skumma sak. efter jag släppte kopplingen så dog nästan bilen! hände flera gånger!
Hela bilen skakar till när den dippar ner varvtalet till långt under tomgång! sen upp till 900 varv.. sen dump den ner igen och upp.. och ner .. och upp!

Orkar inte med detta nu... snart säljer jag bilen!

ps.
Ska man byta tillbaks till Octavia RS?... jag som trodde jag hade bytt upp mig när jag skaffade 330:n.
Vad i h-e är det som har hänt med din bil!!??!!!?!!

Naturligtvis måste du lämna tillbaks den till verkstaden du hämtade den hos...

Länk
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Är det en riktig BMW verkstad vi snackar om här ?

i så fall så är det dags att rensa upp i dessa oseriösa klåparverkstäder så det inte blir skabbigt rykte för BMW .

M som i Motor
M3 CSL nice
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.