|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hittar inget där om att öka flödet på spridarna! Visst höjja bränsletrycket ja,men vad jag förstod så skulle han modifigera spridana på något sätt så att de gav mer! Eller har jag fått det helt om bakfoten?? *MORE POWER* |
|
|
Jag menade att man kan läsa om Autronic på MRM:s sida... Killen med spridarna.......... Hmm, det är en privatperson som pysslar på lite..... Han har en speciell procedur som innebär mycket arbete.. Men det innefattar att plocka isär spridarna OSV.... Hur som helst så är det inget man kan göra själv..... Och jag tror att han bra gärna vill ha närmare tusingen per spridare.... //Jesper |
|
|
OK! Jag fattar!! 1000:-/spridare låter lite dyrt! Det är nog bättre o köpa riktiga med en gång!(kostar ju en ca tusing st) *MORE POWER* |
|
|
Kan man köpa spridare för de pengarna?? Hmm, han kanske tar lite under tusingen... Men jag vill minnas att det vi kollat upp kostat mer än så.. Och dessutom har de inte varit matchande mot varandra... En skillnad på upp till 35% på spridarflödet har mäts upp.... Det låter ju inte sådär superkul att pynta 1000:-/st och så är det så stor skillnad på dem.... Och riktiga!!?? Hmm, är inte de som är ombyggda riktiga?? Eller hur menar du egentligen?? //Jesper |
|
|
Du menar alltså att på nya spridare skiljer spridarflödet??!!(Hmm det tror inte jag) Tusen st!!Javisst finns det nya spridare för dessa pengar! Kanske inte de som flödar uppåt 500cc,men det finns. Riktiga o riktiga, jag menar nya spridare.De som han gör om, blir väll säker som nya kan jag tänka! *MORE POWER* |
|
|
När man tillverkar spridare så finns det vissa toleranser...... Tillverkarna slänger ju knappast spridare som skiljer 1PPM.......... Problemet är inte att de skiljer i flöde när man tar ut som mest av spridaren, det vill säga med en 80% öppningstid........ Problemet är att spridare ofta skiljer rätt så mycket vid mindre uttag. Så har man en spridartid på kanske upp till 50ms så kan spridarna skilja så mycket som 35%. Det innebär ju en rad nackdelar. Enligt Dalhems katalogen så kostar en från 400cc och uppåt ca 1000:- stycket. Desto större desto dyrare, kan man då kanske köpa 850cc spridare för kanske 900:- istället för kanske 1200:- till en sexa så spar man ju 1200-900= 300:- 300x6= 1800:- Har man kanske en åtta cylindrig maskin så spar man 2400:- Ska man då köpa 1200cc för kanske 1400:- styck eller mer så inser ju var och en att det är betydligt billigare att låta bygga om åtta stycken. Då får man ju dessutom spridarna helt lika. Vilket ingen kan garantera om man köper ett gäng från en postorderleverantör. Det kanske låter lite klåpigt att bygga om själv osv... Men man ska vet att utrustningen karln förfogar över är allt annat än smedutrustning, kunskaperna är väl så vassa. //Jesper |
|
|
OK! Jag fattar!! *MORE POWER* |
|
bmwandreas |
Jag har betalt 700kr st för mina 511cc spridare.De är rätt bra pris är de några fler som är intersserade så kan jag fixa. MVH Andreas |
|
Hej, mycket spridarsnack det blev... Han i Eskilstuna som modifierar spridare ta ca 600 kr/st Så det är inte långt ifrån nya, dock så skall kvaliten/prestanda vara mycket bra. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.