|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en 328 men kan inte göra stillastående bournout (eller vad man ska säga) med den, kvittar vilket varvtal jag ligger på det går inte alls. Har naturligtvis Asc:n avstängd. Fler som inte kan eller det är jag som gör fel? | |
Aldric |
Din koppling är nog i vekaste laget för liknande påhitt? |
D-diddy |
min med automat har svårt på torr varm asfalt. har dock 245 bak. |
|
Klen koppling? Menar du sliten eller vad? Jag har 225 bak |
|
| varför överhuvudtaget försöka göra en burnout med en sån bil........Det är ju faktiskt ganska patetiskt. | |
|
Antispinn inkopplat? :O Näemn allvarligt talat, du ska ju kunna göra vad för burnout som helst med den bilen om du nu vill de. Nåt måste vara fel... Jag har själv en 325 med 235 däck runt om. Går utmärkt att spinna om man varvar upp lite. |
|
|
Allvarligt! Inte ska du spinna med den? Men byt till hårda dåliga däck, så spinner den kanske? Det är ju ingen M-bil direkt. mvh kristian |
|
|
Piluttapajo, Något måste ju vara fel eftersom en burnout inte brukar vara några problem ens med klenare bilar än så. Med fullt varv på första växeln så SKA det ryka en hel del där bak... :)) Inte för att jag vill rekommendera detta men om du nu känner dig tvungen att misshandla din bmw så. |
|
cane |
Om du gör "rätt" dvs varvar upp en del först och den ändå inte spinner så måste det vara något fel på antispinn systemets urkoppling. Klart det går att spinna med en 328. |
Aldric |
Är kopplingen slut spinner den inte, däremot märker du att motorn varvar en hel väldig massa när du försöker göra en burnout. Det finns väl inget som är bättre på att maskera en kass koppling än ett anti-spinn system. Det klassiska testet är ju att koppla ur anti-spinn och sen dra handbromsen, sen försöker du köra iväg. Jag kan "börna" närhelst det behagar mig och jag har 1.8 liter och 136 hästar under huven tillsammans med en väldigt frisk koppling. |
|
Jag brukar backa med fullt hjulspinn ett par gånger innan jag burnar, sen släpper den lätt när jag burnar framåt! Mina däck släpper mycket lättare när de är lite varma. Funkar alltid:) Du måste hålla bra med varv också... Glöm inte kolla tempmätaren eftersom motorn snabbt blir varm. Lycka till med hjulspinnandet! |
|
| Och du kan ha ACn på. Jag burnade friskt med min 318 e30. | |
| Richo: Tror inte han menar AC:n va? Utan Asc:n... antispinncontollen.. | |
|
Mats, För att vara petig då då.... ASC = Automatisk Stabilitets Kontroll (Vilket iof motverkar hjulspinn men ändå!) ;) |
|
| Man SKA va petig;-) | |
| Håller med man ska vara petig:) Läste fel:))) | |
|
jag har en 328 och spinna på ettan och tvåan är ju lätt ju.. 225 or bak....4000varrv kliv av kopplingen sen full pelle så är det bara i med tvåan så fortsätter det ...inte tvåan ut men ett bra tag ändå!" |
|
|
jag har ingen diffbroms eller diffspärr vill jag tilläga |
|
| Fuska.. Olja in backdäcken :) | |
|
Det är bara att tukta 328:an så går det, klart man ska svarva lite däck ibland. Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
| kom igen nu... Du får ju varva lite det lär ju inte spinna på tomgången direkt... Liksom jag drar ju loss min E30 på torr asfalt med 205.or och 25%diffbroms... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.