|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Träffade en kille på knutstorp som köpt en 325im för 10000:-!!!! i Tyskland, och han körde bana med den och var skitnöjd! Såg riktigt fin ut. |
|
|
Det är ju betydligt billigare i Tyskland har jag också märkt. Men resan kostar ju också en hel del med $$$ |
|
|
Hangaround Värdeminskning på 1,55:-per mil är inget du skall vara ledsen för,det är riktigt billigt. Jag förlorade nästan 2,70:- på min och tyckte jag kom riktigt billigt undan i slutänden. 328an har hitills tappat ca: 10:- mil men den summan kommer att minska ju längre jag äger den,men så lågt som 2,70:- lär den inte komma(om jag inte kör en sådär 35´mil eller råkar hitta den sista idioten när jag säljer,räknar dock inte med något av ovanstående) För att hitta en fräsch bil till rätt pris oavsett märke och modell,först av allt,ha inte bråttom! Leta tills du hittar några alternativ(något sånär i det skick och pris man vill ha),gör sen en resa och kolla på dom. Lägg därefter ett bud på de som fortfarande är intressanta,troligtvis så har du en säljare som tar ditt bud,annars så börjar du om med letandet. Lycka till Henrik |
|
| Länk | |
|
Efter att ha kollat lite på blocket.se så ser det ut som jag får riktigt hyfsad milpeng på Audin, dom har ju blivit dyrare sen jag köpte min .) Hur fan detta nu går till... he rik> Joo, 318:en var riktigt billig. Köpte den billigt för att ha en tillfällig bruksbil riktigt snabbt, när jag fick jobb. Men bilen visade ju sig vara maskinellt reko, så den fick gå tills rosten var på den nivån att den hade börjat poängsättas av SBP och bensinen droppade ur tanken, då åkte den raka vägen till skroten. Packade om en kopplingscylinder, bytte skivor och belägg fram, vindruta och lite plock och kostade på den nån adapterkabel till motorstyrningen som fick den att gå jämnare. Sommar och vinterdäcken hamnade på Vectran farsan köpte just, så dom förlorade jag inte mycket på. Tänk om allt bilägande låg på den kostnadsnivån... :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: Hittar inte mycket info om Audi 100 direkt. Du kan väl skicka mail till mig med lite info! |
|
|
C.Douglas> You've got mail :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Tänkte köpa denna BMW: Länk Sista pris 20.000:- Tycker att det är ganska mycket eftersom bilen är tyskreggad, inga skärmblinkers, stor buckla vid vänster hjulhus och felsorts topplocksbultar. Skulle bilen vara servad som det står, borde väl topplocksbultarna bytts ut vid service? |
|
|
Jag har fortfarande sexkantsbultar på toppen. En bmw-mek sade att det var överdrivet det dära med att man ska sätta torxbultar istället. Vad vet jag?!? Det har hållt hittills iaf! Det finns ju en hel del att pruta på. 15000-16000kr är nog ett lämpligt pris. Buckla o skärmblinkers är ju rätt jobbiga ingrepp! |
|
|
Låter lite mycket för den där seth. Köp min istället ;) Ska sälja den efter besiktning imorrn. Det finns självklart lite skavanker men allting funkar. Skickar en bild till dig Zeth. Mvh Johan. |
|
|
C.Douglas: Konstigt att ni E30 älskare vill sälja era bilar så fort någon knystar att de är intresserade...??? // Rocco |
|
| M3-Rocco: du jag har faktist fått flera förfrågningar om jag vill sälja min 325a för den är så pass bevarad som den är. Dom har bjudit 40-45 fast jag har inte sålt den för de. Och det tyder ju bara på en sak jag är mycket nöjd med min bil =) | |
|
Kul för dig Teres. Du har en bil du trivs med... Det är nog så att sexkantsbultarna kan gå av när man minst anar det C.Douglas: Jepp, skicka på du. |
|
|
Tyvärr verkar det nästan som rosten tagit de flesta svensksålda 325.orna.. de jag tittat på har alla varit rostburkar med riktigt sliten interiör.. Vill ha en FIN IM 88-90..funderar faktiskt starkt på att hämta hem en från Deutschland,även om priset skulle råka vara nästan detsamma som här i svedala. |
|
|
Frågan är om man tjänar på att importera? Resa, leta m.m Letar du ett tag i sverige så hitta du nog en. Du kanske kan åka några mil, men det kan det ju vara värt. |
|
|
där hade du helt rätt faktiskt C.douglas, jag är sedan ett par veckor sen ägare till en fin "oskruvad" 325.a-88 (ingen iM dock) åkte hela 50 mil enkel resa för att hämta den också..men det var det klart värt :oD såg nån som skulle ha 80.000 på börsen idag..huuga.. se hära..Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.