|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har länge letat efter en fräsch E30 320/325 som inte är rostig. Tycker att 19.000:- är för mycket pengar för en rostig 325-87:a. Varför finns det så få 325:or i sverige? | |
|
Letar du ett tag så hittar du säkert den bilen du söker. Tog lite tid innan jag hittade min. Fast den släpper jag inte taget om i första taget nu =) Tycker det värkar vara gott om 325or till salu nu mot för när jag leta i vintras. Men alla vill ju ha ut såna över priser för sina bliar så det inte är sant. Mvh Teres |
|
|
Verkar som att man måste importera för att hitta rostfria ex... Vid telefon är det ju lätt för säljarna att säga: -Så rostig är den inte.... Sen när man åker och kollar på bilen så är den kexig som f_n.. Verkar som att ingen är ärlig nuförtiden... |
|
|
Om man anser att det är över priser har man att välja på att: * Pruta (eller prutta som en del skriver i annonserna! :) ) * Välja annan modell och/eller märke * Importera själv Kör hårt! Och lycka till! /Simon |
|
|
Zeth: vet precis hur det är. Var själv och tittade på en bil, ägaren det är bara lite rost runt låsen. okej tänkte jag det är lätt fixat. Jag frågade upprepade gånger om det var nån mer rost. Näe sa han.Jag åkte och tittade på den och jag vart så jävla besviken för bilen såg förjävlig ut. och han skulle ha 35 jävla idiot. Nog för att min 325a var inte 100% rost fri, men så gott som när jag köpte den. För utom dom två fläckarna som jag har fixat är den faktist i kanonskick i lacken med tanke på att den är 15 gammal och diamantsvar så man ser ju direkt om lacken är i dåligt sick. så ge dig inte fören du hittar den perfekta bilen. Gå in i galleriet och titta på min kan ju säga att jag inte har betalat mer en 30 för den. Fast flera har trott jag gett närmare 40. skulle aldrig betala över 30 för en e30 325a. lycka till ______ bmw323.cbj.net |
|
Gemini__ |
Priserna på 325:or är rel. höga. Och saken är den att man lätt får ut 50000:- för en välskött svensksåld 325iM -90(med lågt miltal). Har man ett fint ex. behöver man nog inte oroa sig för att bilen ska sjunka i värde på ett tag. Verkar vara riktigt eftertraktade vagnar. Vet inte om jag bidrog med ngt till tråden men iaf =) Mvh: Thomas |
|
Jepp! Det är nog så att: Ju mer man betalar desto mer får man för pengarna... |
|
|
Hörde att det kostar minst 15.000:- att importera en bil från Tyskland! Det kan väl inte stämma? Då är det inte lönsamt att importera heller. :( |
|
| Zeth: kollat här?? Länk | |
|
Undrar om 20.000:- är bra pris för en 325:a -88 som är tyskregistrerad, BMW servad och dokumenterade mil? Man måste regbesikta bilen och det kostar väl också någon krona. Tacksam för svar. |
|
|
Zeth, Fråga denna snubben Länk |
|
|
Johan78: Men han vill ju värdera sin bil. Skall jag helt plötsligt fråga han vad han värderar bilen jag har tänkt köpa, när han vill få värdering av en annan 325:a? Hänger inte riktigt ihop, eller har jag missat något? |
|
| Vi kan sammarbeta, går in och säger vad jag anser den vara värd:=) Nejdå, såg den precis efter jag läste din tråd så därför la jag till länken. | |
|
Ok. =) Vågar man igentligen köpa en tyskreggad bil för 20k? Ägarbytet skriver man väl på tysk-regbevis, och hur försäkrar man bilen o.s.v. Verkar vara så krångligt. Lätt att bli lurad när man inte vet. Någon som kan förklara enkelt??? Har läst importguiden ett par gånger... |
|
| Är det inte dyrar och försökra en impoterard bil en svensksåld? | |
changco |
Teres: inte märktvärt fick betal 5% mer per år för min, men man måste ha märkta rutor etc och även ha allt annat hos länsförsäkringar innan man kan få den försäkrad krävs. |
|
Jag köpte min för 21k kr för tre år sen! Märkligt att folk fortfarande får ut över 20000-30000kr för dem! |
|
|
Stavros: Precis! Verkar som att andrahandsvärdet bara höjs... Är ju inte kul att betala 20k för en rosthög! Man är ju helt förvirrad, borde kanske satsa på någon annan bilmärke... |
|
|
Zeth man kan få mycket bil för 30000 kr om man väljer att inte köpa en 325 e30. Jag funtar på att byta till en Audi 100 91 el nyare med en v6 motor. Där får man all utrustning nästan och en bra bil. Bra komfort m.m. Men jag gillar ändå Bmw. Men e30 va ett misstag att köpa tycker jag. Iaf 325. Köp inte det. |
|
|
C.Douglas> Om du inte har gjort det redan, titta lite på www.nordicaudi.com innan köpet, så får du en bra uppfattning om vilken av sexorna som ska köpas :) Andrahandsvärdet på min E30 sjönk. Gav 13k för den, fick 600 runt 8k mil senare. Dock slapp jag prutning från skrotaren :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Ska kolla lite där! Tackar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.