|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kenta: Vad gjorde de med din kompis bil??? Jag skall lämna i min bil så de får undersöka vad det är därför kunde det vara bra att veta vad de gjorde med din kompis bil. ///M. Pedersen (OO=00=OO) Min bil:Länk |
|
|
Intressanta inlägg, för ca 2 månader sedan fanns det inga som hade problem med kopplingen. Se tidigare tråd kallad Kopplingsras? /// M ///: har inte du nybilsgaranti kvar? du borde ha 2 år på den. Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
/// M /// BMW bytte urtrampningslager på min kompis 320 års mod 02 utagen mars. |
|
|
Maveric: Jo då där är garanti t.o.m. 040926. Kenta: Tack för svaret. ///M. Pedersen (OO=00=OO) Min bil:Länk |
|
|
Nu var det klart, hämtade bilen nyss från service. BMW har bytt hela kopplingen pga av tryckplatte fel, helt ny bil. Kopplingen blev ca 30% "mjukare" och inget "klonk" vi urtrampningen. Tyvärr så hade givetvis de inga uppgifter om Goodwill hos servicemottagaren, fick ut bilen ändå utan att betala. Hoppas bara nu att det inte kommer någon faktura efteråt. Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
Nu är även min koppling bytt. Tryckplatta, lamell och utrampningslagret. Resultatet är precis så som en koppling skall vara. Inget klonk, inga vibrationer, inga missljud. Kopplingen blev mycket mjukare. Efter att jag kollade på den utbytta lamellen kunde jag konstatera att den inte var jämnt sliten. Både blanka och "ruffiga" ytor. Bilen har gått ca. 1700 mil ///M. Pedersen (OO=00=OO) Min bil:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.