|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Acey: Nej jag tycker inte att AMS skall gynna Volvo. Däremot är det vanligt förekommande i utländsk press att de inhemska bilmärkena gynnas. Läs en italiensk biltidning och Fiat och Alfa tar storslam i testerna. AMS är i grunden en tysk tidning. De få gånger BMW fått spö i AMS så har det alltid varit av en annan tysk bil. Motorjournalistik skall granskas med stor skeptism. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
Buspelle |
CoolBlueM3Coupe: evo och PerformanceBMW är innehållsmässigt väsensskilda. PerformanceBMW är direkt dålig, medan evo är synnerligen seriös och bra tidning. Du måste blanda ihop evo med något annat. |
|
Busis: Ska kolla då jag kommer hem, köpte ett par nummer av två tidningar tidigare i år som jag definitivt inte köper igen, som jag skriver i mitt inlägg ovan, riktigt "Varför måste dom?". En var definitivt Performance BMW den andra ej helt identifierad ännu tydligen ;) |
|
| Bjoerck: Det kanske beror på att tyska bilar oftast är bäst? :o) | |
| Acey: Visst kan det vara så och det skrev jag också i mitt inlägg. Fast kanske är tyska bilar bäst just på grund av alla marknadsföring de får från media? Vad kom först hönan eller ägget?!? :-) | |
| Buspelle: Du hade alldeles rätt jag felaktigt dissade Evo, den tidning jag menade var Total BMW som är precis som Performnce BMW, tyskstykade, pärlemorlackade biomaskiner med trumbromsar, open air filter och kromade fälgar ;) | |
| Buspelle: Du hade alldeles rätt jag felaktigt dissade Evo, den tidning jag menade var Total BMW som är precis som Performnce BMW, tyskstykade, pärlemorlackade biomaskiner med trumbromsar, open air filter och kromade fälgar ;) | |
|
Läser väll det som ser intressant ut på macken.....har prenumererat på AMS, BS, TV och Automobil. Men hittar ingen som delar samma passion för bilar....Automobil var en riktig höjdare på början av -90 talet, de som skrev i den brann för bilar och var duktiga författare. Men även TV har haft sina ljusa stunder med mycket humor. Men nu tycker jag de flesta tidningar är sisådär, ingen riktig höjdare. Men EWO är ju en utmärkt tidning å drömma sig bort i..... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Läser väll det som ser intressant ut på macken.....har prenumererat på AMS, BS, TV och Automobil. Men hittar ingen som delar samma passion för bilar....Automobil var en riktig höjdare på början av -90 talet, de som skrev i den brann för bilar och var duktiga författare. Men även TV har haft sina ljusa stunder med mycket humor. Men nu tycker jag de flesta tidningar är sisådär, ingen riktig höjdare. Men EWO är ju en utmärkt tidning å drömma sig bort i..... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
|
|
Takkar Buspelle och acey. Vad kostar det att prenumerera på den från england då? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Den mest intressanta biltidning som gjorts enligt mitt tycke är borta från marknaden. Retro, som gavs ut som ett projekt drivet med kärlek av entusiasterna på teknikens värld. Att jag tycker som jag gör beror nog mycket på att jag är en gammal stofil ;) Länk |
|
Buspelle |
spookshow: Vill minnas att det handlar om drygt 600 kr för en helårsprenumeration med 12 nr. Kolla på www.bmwcarmagazine.com. |
|
Power och wheels Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
| Angående tidningar fick hem ett nummer av car & driver som hade en mycket bra test av fem roadsters. Audi TT, Porsche Boxster, Z4, S2000 och Nissan 350Z där S2000 vinner (mer eler mindre överlägset). Dessutom hamnade 350Z på en andraplats. När skulle detta kunna ske i Sverige? Förmodligen aldrig. | |
|
Jag läser i stort sett alla svenska biltidningar utom Vi Bilägare (trött på hur många konsumkassar det går in i en Skoda Felicia) men onekligen finns det skillnader mellan dem. Automobil: Entusiasttidning som alltid gynnar italienska bilar. Kul att läsa men knappast några fakta, tror inte ens de äger ngn testutrustning ;-) Auto Motor & Sport: Kalaskul och välskriva artiklar men varför måste alla bilder tas med lång slutartid, vidvinkel och i motljus? Man ser ju aldrig hur bilarna ser ut. Teknikens Värld: Är väl mer eller mindre född med den i handen, pappa har prenumererat sedan tidigt 70-tal. En vinnare i längden med mest uttömande test i alla fall. Kanske inte roligast men mitt val. //Lövet |
|
|
a_l> Vad är fel på ViB, kilometerkostnaden på kamremen är faktiskt en underskattad uppgift :p Den tidningen har en sak i sina tester som jag saknar i andra, en seriös rostskyddsbedömning. Den är välskriven, men föremålen för artiklarna är sällan upphetsande tyvärr. För nuftiga människor, helt enkelt. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hur ViB klassar bilar säger väl allt: Under kategorin sportbilar kunde man hitta V70T5, under kategorin GTI/Familjeracers kunde man hitta M3 e46 ? :( Detta var för 2 år sedan i deras summeringsdel över bilmodeller. /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.