AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.560

Bästa biltidningarna?

Sida 1 av 2
Ja vilka biltidningar tycker ni är bäst? Själv läser jag oftast bilsport och auto motor sport.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tyska AMS, AutoBild och Teknikens Värld är mina favoriter.

Mvh,
Kalle

====
Min 320iK: Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Auto motor sport är en mycket bra tidning

Mvh Mohsen
Iaf inte Bilsport. Jävla epatidning.
19" fälgar på en org Audi och du är en etablerad bilbyggare.
Tack för mig.
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Teknikens värld och AMS. Köpte bilsport senast dom hade BMW special. Det var fan den sämsta smörja jag någonsin läst. Först ett reportage om M3 csl. Tror dom sprungit på ett faktablad nånstans, de verkade i alla fall inte ha kört bilen. Längre fram i tidningen fanns ett begagnattest av e39 där man bland annat kunde läsa att 520 har en fyrcylindrig motor. Detta var långt ifrån det enda faktafelet i den artikeln. Kommer aldrig att köpa nåt mer nummer av den tidningen. Spelar ingen roll vad dom har för smaskiga rubriker på framsidan.
Tidningar för BMW: BMWCar är mycket bra. Om man är lagd åt "Varför måste dom?" håller finns Perfomance BMW

Generella: car (UK), Road&Track och Car&Driver (US).
chrille70
Jag prenumererar på Teknikens Värld, men måste ändå påstå att Auto motor & sport är strået vassare. Bra reportage, massor av provkörningar o. reportage om nya bilmodeller, snygg layout, snygga bilder m m. Teknikens Värld är lite för torr och "snusförnuftig". Jag lär nog konvertera till am&s när min helårsprenumeration på Teknikens Värld gått ut...

Mvh Chrille
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Läser Bilsport Classic...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag anser inte att det finns en enda svensk biltidning som ägnar sig åt TESTER, utan åt presentationer av bilarna - och i vissa fall jämför de dessa fakta och kallar det för "test"...

Tacka vet jag tyska AMS, CAR, Car&Driver, Autocar och Tekniikan Maailma!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
auto motor und sport är det som är ett måste. Det mesta i övrigt kan man hitta på nätet.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Svenska AMS blir jag lika besviken varje gång jag läser :-(

Bilsport/Spoilernytt ser jag mer som en humortidning än en biltidning. Problemet är att man allt som oftast inte vet om man ska skratta eller gråta. Då är det bättre att köpa "Rocky", för garanterade garv.

Mvh,
Kalle

====
Min 320iK: Länk
Auto Motor Sport är klart den bästa tidningen tycker jag! Men då har jag inte läst den tyska versionen. Lär nog inte göra det heller med tanke på att jag inte kan tyska :)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Bilsport har jag haft i 10 år och förr i världen fanns det i alla fall lite intressant att läsa. Om bilrenoveringar och hur de har gått till väga. Nu är det ju, som någon sa, spoilernytt för hela slanten!
Nu är det ju mest reportage om nån skruttig Toyota Supra utrustad med massa plast och var snubben har beställt sin plast ifrån! Typ...

Ska säga upp den blaskan.

Bilsport är en bedrövlig tidning. Målgruppen tycks var obildad landsortsungdom. Endast dessa kan uppskatta tidningen. Bara språket i tidningen gör mig lätt illamående.

En bra tidning för bilentusiaster är Automobil. De är inte sakliga men skriver på ett entusiastiskt sätt och låter känslorna flöda.

Auto Motor & Sport försöker vara sakliga men det misslyckas. Att tyska bilar, och då speciellt BMW, vinner alla tester börjar kännas lite... Skumt. Kanske har modertidningen tyska AMS allt för stort inflytande eller också är BMW bäst. Är det test i instegsklassen skiter AMS i ekonomin och låter BMW vinna tack vare sin "känsla". När det testas i lyxklassen vinner BMW tack vare sin ekonomi... Känns lite vinklat. Fast jag kan förstå dem. Detta fenomen är inte ovanligt. I England spöar Jaguar BMW och i Italien får BMW fetsmörj av Alfa Romeo. I Sverige är det dock inte tillåtet att gynna egen industri. Också är den ett minne blott numera...

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Buspelle
Har prenumererat på Teknikens Värld i över 30 år och kan inte sluta trots att den numera känns lite "torr". Har också BMW Car som jag tycker är den bästa renodlade BMW-tidningen, bättre än TotalBMW och PerformanceBMW (spelar inte i samma div), liksom dess tyska motsvarigheter. Annars är svenska AMS och även brittiska "evo" bra för at att få lite omväxling och ett och annat nummer av AUTOMOBIL brukar det också bli. Delar uppfattningen om att Bilsport närmast är en katastrof.
Var får man tag på BMW Car som många verkar tycka är bra?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bjoerck: Så du tycker att Svenska AMS ska hylla Volvo bara för att tidningen är svensk? Det har varit ganska många insändare i svenska AMS angående att man favoriserar BMW men i förra nummret av AMS så kom det en insändare av en person som hade kollat upp detta lite mer noga och det visade sig att så inte alls var fallet. Både Z4, X5, 7 serien har förlorat tester ganska så klart bara det senaste halvåret. Dessutom förlorade 330 club sport mot sin Mercedes dito för inte allt för längesen heller. Läser vi olika tidningar tro? Att nya 5-serien marginellt slår den gamla är inte mycket att säga om - för varje ny modell så bör rimligtvis gränserna flyttas fram.

spookshow: På press stop tex (Länk.
Buspelle
spookshow: BMW Car finns i välsorterade pressbyråer och tidningshandlare m m. Det går också bra att prenumerera på den från England.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
evo är utan tvekan bäst!
Ja just det, EVO är tidningen där kolfiberhuvar, vulgo-Hamann kittet på E46 320, ovh vingen "Vinge" på en E36 318i och veckans bioanläggning konkurrerar om utrymmet ;)

I samma klass som Performance BMW kanske något mer retro om jag inte minns fel.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Huvva, det är många det. Jag måste vara Tidsams bästa lösnummerkund.

Classic Motor är trevlig, Nostalgia likaså.
Mättar jänkeintresset med Wheel, ibland Power. Den är dock ganska taffligt skriven.
AMS och Teknikens läser jag allt som oftast, två mycket bra tidningar över lag. Bilsport läser jag mer sällan, spoilernytt intresserar helt enkelt inte. Deras stylingblaska har jag första numret av, ser den som någon slags humortidning, för inte kan det väl vara seriöst menat?
Trailer och I Trafik för att hålla koll på yrkesbiten.
4WheelDrive imellanåt, har nån svag böjelse för fyrkrafs.
Imellanåt någon engelsk tidning från Interpresshyllan, om jag ser något intressant omslag.

Det är det jag läser, förutom serierna och alla böckerna :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.