AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.191

Intresse för glasfiber till E30?

Sida 2 av 4
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Magnus: IF 540 THEN E30 FOR SALE AND HUV$ + BAKLUCKA$ = GLASFIBERDELAR FOR ARNE

;)
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Jaja, sluta med era Basic-satser nu... :-)
Låter kanon Magnus, jag kontaktar dig snart så får vi se..

MVH Arne Lindgren
BMWCS[Syd]#4324
BMWSC#164
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Intressant är det med glasfiber. Då först och främst huv eftersom det verkar vara där mesta och bästa viktbesparingen kan göras.
Vore kanon om någon drog tag i ett glasfiberprojekt.
Om någon redan pysslar med detta och kan ordna E30-huv så säg gärna till (claes.haglund@netonnet.com).

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej !
vad skulle en huv kosta ungefär ?

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
An
92
Anglia_106e
BMW 740iA -95 TV/Navi
20"
Skulle vilja banta ner min 740ia =))

Varför rulla på 19" när det finns 20"
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Lasse Kongo:
I början på tråden finns en länk till företaget i fråga, där finns exempel på priser... Hamnar nog runt 1500:-

Finns en kille i Dalarna som gör glasfiberprylar till E30 (sök på glasfiber i bmwbörsen), men han är nästan dubbelt så dyr som RP...

MVH Arne Lindgren
BMWCS[Syd]#4324
BMWSC#164
Länk
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Bor också i Kalix, hade kunnat göra plasten själv om man inte hade haft så mycket att göra. Går att göra lite billigare än vad RP tar.

Exempel på huven jag har gjort till min bil.
Länk

Kan nog luska fram komplett M3 plast åt dig Arne till hyffsad peng. Dock är dom tänkt till tävling så finishen är väl inte 100%

_______
//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
HAde vart trevligt med fiberskärmar till E30'n. Såg att det kommit rost i kanterna.

Even alcohol can bend the room...
Em
78
Emil-gubben
M3 3.2 E36 EVO
323iA steptronic -01
325i -93 Coupé
Tänkte juta glasfiber huv till min E30.. men funderar på hur jag ska göra med låsningen, eftersom man vill kunna parkera på gatan..

E30 - när du älskar att köra!
Jessie
Jag är mkt intresserad utav ditt förslag. Jag behöver en huv men jag bor ju inte heller där uppe, är från Växjö. Men vi borde kunna komma fram till en lösning.

MVH
ja e med på att köpa allt, skärmar, huv å bagage, men d e till våren isf
El
338
ElNiko
325iT-92
Klart intreserad, det är ingen skilnad på huv o skärmar till kombin va?
/Niklas
Jag köpte av Tomas i dalarna, huv och bakluck. Han gjöt även av insidan så det bara var att skruva av och på. Bakluckans passform funkar, motorhuven har jag ej monterat. Pris 4000:-
ch
72
chippen
320im Touring -89
jag skulle bli läskigt glad om nån för engåmgskull kunde gjuta av bakluckan till en e30 touring org e dom ju bara skit rostar ju för ingenting jue :(
Ti
2.587
Ticco
420i -14
chippen:

Varför tar inte du initsiativet å gör det?
Om du skickar en baklucka till "RP Glasfiber" så gör han en plugg.
Han tar inget extra betalt för det eftersom han förmodligen tjänar på det i längden. Du betalar bara för skuffen som du får i glasfiber.

//Ticco

www.ticco.com
ch
72
chippen
320im Touring -89
ÄH e de sant fan va trevligt.... jag pratade med en annan o han skulle ta 6000 för en lucka o en ny org kostar 5000 så de va inge skoj men jag ska kolla upp vad han tar då
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tjaaaaa! är intresserad om det till skillnad från vad de flesta andra vill blir ganska fort=) (har en tendens att bränna pengar)

Ra
32
Razer
320i 2d coupe -85
Har det gått framåt någonting än? Är sugen på skärmar, huv och baklucka för mina original är duktigt buckliga!! :-)

MVH/

Johan
nizze1985
Anglia, den bantning du gör på huv och baklucka förlorar du på att ha 20" istället för 18". :)
sååå hur blir det nu då? jag e på nu iaf, nån som tar intiativ? jag behöver nog min huv å skärmar samt bagage
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.