|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Finns det intresse för tex. huvar och bakluckor och ev framskärmar till E30 i glasfiber? Bygger en racingbil av en E30 och vill ha lite glasfiber delar för att få ner vikten... RP Glasfiber har inte formar för E30 men gör avgjutningar ifall intresse finns, så jag tänkte kolla om fler är intresserade. Priset kommer nog att landa på ca 1200-1500 för tex en huv. Kolla priserna på Länk Dessutom vore det bra om nån i närheten av Kalix, kan skicka dit delar för avgjutning. Själv bor man i Skåne och det är ju en bit att skicka... MVH Arne [bmwdriver] BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk | |
| hur mycket mindre väger en glasfiberhuv gentemot en orighuv från den firman ? | |
|
Arne: Behöver du kontakter i Kalix kan nog jag hjälpa dig, du vet var du når mig ;) Glasfiber delar är aldrig fel, Leicht ist besser! :D |
|
| Vikt för en glasfiber huv är nog ~5kg... Original 15kg+ | |
|
Enligt ETK: huv 15kg baklucka 9,5kg framskärm 3,2kg Gissar på att huven hamnar på ca 4kg, bakluckan på 3kg och skärmarna på ca 1kg. Skulle isf bli ca 20kg viktbesparing. Skärmarna känns nästan som lite overkill till att börja med... MVH Arne [bmwdriver] BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
| Om det inte måste ske omedelbart så är jag väldigt intresserad. Började jobba i fredags så får inte lön innan slutet av september, men är som sagt då väldigt intresserad. Bor i skåne. | |
| Arne...jag tycker verkligen inte att det är overkill att annvända plastskärmar ;-) Jag håller med Johan...glasfiber är verkligen inte fel!! | |
| Pelle: Till skillnad från e28:ans skärmar så väger e30 skärmarna nästan ingenting ;) | |
|
Är också intresserad av plastdelar, framförallt huv. Skärmar i plast lär ju iaf inte rosta. Blir det bra finish och passform på delarna?? eller måste man spackla och kapa en massa? Någon som har erfarenheter? Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
| Johan, du menar inte att e28an är tung?? ;-) | |
ant |
bmwdriver: Hur får du fram viktuppgifter via ETK? ====== Min bil:Länk |
| Ant, markera art numret och klicka på reservdelsinformation tex en tom e30 dörr väger 14,4kg | |
|
Hej! Tycker att glasfiber är en bra ide` det skulle vara klockrent om det kom till E-36 och E-46 med . Bra med lite driftiga personer här =)) Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
ant |
Pelle Persson: Tackar och bockar för info! ====== Min bil:Länk |
|
Hej igen ! Lättare bilar är ju alltid intressant . Skulle vilja veta om det går att köpa tunnare glasrutor som dom monterat i nya M3 csl ? Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
|
Kul att intresset var så stort :-) MardiN: Behöver inte mina prylar förrän till våren, men tänkte att det är bra att vara ute i god tid. Bara vi får iväg några plåtditon så att han kan göra pluggar, sen kan ni beställa när ni behöver delarna. Bex: Passform och finish ska vara bra eller vad tycker du Pelle? Om man vill ha förstärkningar på undersidan liknande original så måste man nog säga till om detta vid beställning... MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
|
Jodå, kvalite och passform är helt ok. Och precis som Arne nämde, så säg till om ni vill ha extra förstärkning, samt om ni ska annvända delarna på gata eller det är för racing! Plast är absolut inte fel, e28an bantas med ~100kg bara genom att byta ut plåt mot plast, gjuta spoilerna i glasfiber och lexanrutor. |
|
|
Det låter bra. Då är jag mycket intresserad. Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
|
pojkar pojkar... KOLfiber ska det vara! Automat är bekvämt |
|
|
Styrman: "coolfiber" menar du väl? Fibern man har för att se cool ut... (Okej, skall inte kasta sten i glashus :D) Skillnaden i vikt mellan vår plasthuv för 1000:- spänn och kolfiberhuven som sitter på nu är 2 kg, de två kilorna är ganska dyra :D. Sen är iofs kolfiberhuven bra mycket styvare, men beror mer på att det är nerlagt mer jobb på den, inte materialvalet i sig. |
|
|
Händelsevis så bor jag i Kalix... men vet inte om jag kommer att ha kvar E30:n. Beror på vad annat det hittas då jag nu skall köpa bil. IF 540 THEN E30 FOR SALE ENDIF (nördhumor...) Men ifall ni vill ha hjälp så maila mig. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.