|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill man ha en 540(E39)/740(E38) ELLER behålla sin överpåkostade 325iX OCH köpa en 523/528 (E39)? Budgeten räcker inte för 540/740 samtidigt som jag behåller iX:en. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- | |
|
Behåll ix:en och köp 523/528, så skulle jag ha gjort. Mvh Abbe Länk |
|
|
Jag skulle ha satsat på en manuell 540 kombi. Är både praktisk, hyggligt modern, snygg och ett brutalt drag som 325ix/523/528 absolut inte har.... /Simon |
|
|
Det ser ju ut som du har en jäkla puts och ordning på E30... är ju synd om en sådan bil kommer i orätta händer... Så valet är ju inte givet direkt.... men en E39 540 är ju alltid en 540... och en touring är ju inte fel.... jag är skit nöjd med min. ______________________________ |
|
|
iofs ett angenämt problem, men ändock nått att filura på. Det ÄR mer drag i en 540 och naturligtvis så skulle det bli med manuell låda isåfall. Inte helt säkert att det blir en touring dock. Tvillingarna får ju plats i E30:n så en E39 sedan är ju vansinningt rymlig i jämförelse... kan ju fuska till det med takbox kanske... hmmm... --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
Svärd |
Är det så stor prisskillnad bil med V8 och en utan?? Eller är det ägandekostnaden som är dyrare?? //Martin |
|
Det är ägandekostnaderna som ställer till det... inköpet skiljer max 25' Alternativet är ju att behålla iX:en och bara ställa på den då det "är nåt på G" men det blir ju rackarns bökigt och dessutom gillar inte bilar att stå, de skall köras. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Varför inte satsa på en 728i e38 som familebil (borde vara hyffsad i drift) och kanske en fin 323 e30 som leksak? en 323 har ju lite mindre delar som tar skada av att stå gemfört med iX:en . 728:an borde bli nyare än en 740 oxo. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
glömde ... du kan ju behålla godiset från IX:en . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Magnus: Du verkar vara väldigt nöjd med ditt iX-exemplar så det gör att jag röstar på att du behåller IX:en och satsar på en 528 som kan hålla den 325:an sällskap . Har själv haft en 528 och tyckte mycket bra om den...En perfekt kompromiss mellan motorstyrka och ekonomi. Skillnaden mellan 523 och 528 är mer påtaglig än de dryga 20 hästarna på papperet. __ Länk |
|
|
En 325IX säljer man väl knappast om man har en i fint skick? Blivande klassiker! |
|
|
523 eller 528 Länk Länk K-Jörgen |
|
|
Jag röstar på 528i+325ix, det blir en fin kompromiss och en trevlig valmöjlighet på morgonen :) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
Viktigaste är att man satsar på den bil som har STÖRST motor. Låt säga det kommer fram nån nisse med en sprillans ny 540.. man frågar såklart vad det är för motor i bilen : -En V8 på bla bla.. hästar.. -Jahadu , det e ju inte ens en hel motor det , vart har de gömt de andra fyra burkarna då ? :-)))))))))) "Två ton annars får det vara för min del" |
|
Svärd |
En stor fläskig 750 E38 och sedan antusiastförsäkrar du iXen billigt och rastar av henne på träffar och när hon kan skina ikapp med solen en trevlig söndag... //Martin |
|
iX:en är inte i tillräckligt bra skick för entusiastförsäkring. Men ju mer jag filurar så växer habegäret för 540 manuell. :-) Varför finns det så mycket V8 bilar i Jönköpings län? Har hittat flera på BMW börsen som är hyfsat intressanta just där... --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
540 är nog inte helt fel , hade en 540 touring förut , iof. automat men i sportläget var den riktigt pigg. En manuell är nog betydligt roligare att köra dessutom! "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Lade ut en köpesannons på BMWBörsen... har inte så många krav. Bara Manuell växellåda, AC, Stora färddatorn, CD och servicebok. Kan väl inte vara för mycket hoppas jag. Det är jobbigt att köpa bil... --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
| Du får framhäva din fina frontstötfångare om du säljer iX:en :) | |
|
Mörtling : Nog borde IX:en vara nog fin för att entusiast försäkra , det viktigaste är väll trots allt användandet av bilen och förvaringen . Men kan ju entusiastförsäkra ett renoveringsobjekt tom. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
2, 528+IX. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.