|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
jobbar inte heller som polis men har testat laserpistolen ett antal gånger..dels pga ideliga fortkörningar o fått polisen till att köra min bil o jag laserskjutit för att kolla om pistolen visar rätt...hahaha det va en syn... men som sagt man trycker av mot fordonet(kan i princip mäta var som heslt) det tar en hårsmån från en halv sekund att få ett mätvärde...så nog funkar dom förträffligt bra likaså på stora avstånd...men polisen får bara mäta på högst 300m tror jag dom sa sist när ja satt i domstol och överklagade .... kan tillägga att jag har haft 4 kort på 3 år...det e fanimig inte fräckt... |
|
svintoleffe |
Jag får väll hoppa in och säga ett par org jag ochså då. Det jag vet , det är att i dagens läge så kan du inte fälla ner solskyddet, för då tar dom reg nummret och så skickar dom hem det till ägaren . Säger han att han har lånat ut bilen så måste han säga till vem. Leffe |
|
Svintolfte, du är inte skyldig att ange vem som kört din bil! Om du svarar: "Vet inte!", händer ingenting och caset läggs ner. Om det förslag som nu har lagts fram, går igenom, kommer den som är registrerad bilägare när kameran tar kortet, att åläggas en fortkörningsavgift (ungefär som med dagens "parkeringsböter"). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
wendtan: Vilket skitsnack att en Leopard 2 skulle gå i 100....72km/h är toppfarten..Och det är på väg! Det sitter det en MTU MB 873 Ka-501 turboladdad diesel i den på mycket riktigt 1500hk.. Tyskarna har testat Leoparden i hastigheter uppåt 100km/h, men bandaggregaten klarar inte av att hålla banden på plats någon längre stund. ///Jesper |
|
ant |
Johan B: Angående den "ir-säkra" färgen du pratade om tidigare i tråden: Jag har en burk olivgrön färg. Den ingick i den affär jag gjorde med mitt befäl när jag köpte hans cykel. Alltså har jag en en kron-hoj som inte syns på batong farbrorns mätningar. Vem vet om ni blir omkörda av något mörkgrönt utan att kunna fastställa hastighet på fordonet så är det troligtvis jag som är ute och gör några höghastighetstester. ;-) ====== Min bil:Länk |
|
J.Dredd: Jag är fullt medveten om att motorerna är fullt kapabla till mer än vad drivlinan klarar av. Vagnarna vi hade provades i farter runt 100 km/h. Detta var under en testperiod. Jag påstår inte att alla vagnar går så fort. Pbv:erna vi övade med gjorde en bit över 100 på väg. detta med en bussdiesel.Iof vägde bara dom bara 15 ton. Den officiella toppfarten för leopard 2 är 72 km/h precis dom du säger. När farten uppmättes gjordes det med laser, vi var själv inte medvetna om att vagnarna kunde gå så fort. Det var speciellt 2 vagnar som utärkte sig med högre toppfart. Vad det beror på vet jag än idag inte. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Det där med kameraskåp..... Lite svart sprayfärg av modell "svårt att ta bort" i hålet där kameran sitter lär ju funka ganska bra. Men det är ju inget som vi lagliga håller på med Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Har åkt många Leopard 2, ingen av dom gjorde mer än ca 70km/h. Och definitivt inte i terräng! Får man fråga vad det var för PBV ni körde över 100? 302, 401 eller 501? ///Jesper |
|
|
J.Dredd: Det var inte jag som körde pbvn. Om jag minns rätt hette den 302 och hade en 6växlad manuell låda, Motorn var en 9 eller 12 liters volvopenta motor som normalt återfanns i någon buss på 60 talet troligtvis då. Vagnen hade en 20 mm automatkanon. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Japp.. Då var det en 302:a.. Volvo-Penta turbodiesel på 270hk.. Vart gjorde du lumpen nånstans med så snabba fordon? 302:an ska göra 66km/h. ///Jesper |
|
|
P7 Revingehed. I regel så åkte pbverna fortare än stridsvagnarna på fältet. Acclerationen var dock mycket bättre i stridsvagnarna. Möjligt att de varit en ren slump att jag kom i kontakt med sådana "fartmonster", eftersom du beskriver farter som jag vet vagnarna överträffade med råge. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
bjorng4711 |
Hej! Jag är sprillans ny i forumet, hej på er allihop! Kan dock inte låta bli att lägga mig i laserdiskussionen... Det stora problemet med att lura en laseravståndsmätare är att sändardelen pulsar ljuset med ett antal kHz och mottagaren har ett bandpassfilter som bara "lyssnar" på samma pulsfrekvens. Precis på samma sätt som en TV-fjärrkontroll fungerar, som pulsar sin "bärvåg" i omkring 38kHz. Vissa avståndsmätutrustningar sveper dessutom puls/mottagarfrekvensen, vilket gör att även om man får reda på svepfrekvensen, måste "störsändningen" vara synkroniserad med avståndsmätaren för att det, eventuellt, skall gå att störa mätningen. Mvh. /Björn, en snacksalig nykomling... Mvh |
|
Eller så sänder man bara med mer effekt. Det är ju ingen hemlighet vilken frekvens som polisens laser sänder på, så det är bara att klämma i med dubbla effekten. Sen att man kommer att bli stoppad och bötfäld för att man åker omkring med en störsändare på bilen är en annan sak..:) ///Jesper |
|
|
Johan B: Ja självklart så reflekterar lyktan om den är avslagen, men att få en reflektion ifrån en ljuskälla är omöjligt i detta fall, om nu inte laserpistolen öser ur sig mer ljus än en billykta, vilket vore väldigt konstigt. |
|
|
Det är inga problem att störa ut med rätt utrustning, fråga är inte om du vill störa ut den utan att du vill lura den. ponera att du stör ut lasern, det enda som händer är att polisen inte får ett värde men konstaterar att din bil ger en svart fläck på instrumenet och således stoppar dig raskt o kastar dig i finkan för att inneha en störare. Nej bättre vore att ha en mottagare som reflekterar tillbaka med en förvanskning av lasern. dvs. om du rusar på i 160 knyck så registerar lasern säg 120 km/h. En sådan vore rätt grejor, men troligtvis har ingen konstruerat en sådan för privatmarkn. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
rawsezx: Går alldeles utmärkt att mäta med laser i halvljuslyktan med ljuset påslaget. Den effekten som ett halvljus släpper ifrån sig på våglängden som polisens laser ligger på är inte mycket att hänga i gran. ///Jesper |
|
|
LNBT: Precis, störsändare är ingen bra ide om man inte vill bli finkilerad :) Problemet med att lura lasern att tro att man kör långsammare är ju att det inte räcker med att skicka tillbaks en egen fördröjd puls (Bilen måste ju simulera att den inte har kommit så långt som den egentligen har gjort), utan man måste ju även se till att orginalpulsen inte kommer tillbaka till laserpistolen. ///Jesper |
|
|
japp.. Men det är det vi har ingenjörer till! Om du kostant sänder hinner väl din signal före den riktiga och när instrumentet fått signalen så slår väl polisen av knappen för o läsa av. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Problemet är om polisens laser använder pulskompression. Då ändras den ju mellan varje gång.. ///Jesper |
|
|
Du får väl sända över flera band och svepa konstant, funkade ju jänkarna i Irak... Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.