AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.385

Bättre väghållning till M Roadster, hur?

Sida 2 av 2
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Caspar: du är välkommen, vill du ha mat när du kommer oxå??

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Defiant: Har svårt att tro att det finns någon mat i närheten av Dig, i det tempot Du och Din mask slänger i sig maten...

Näe, det blir inga fula vingar utan framvagnsfix, nya däck (Pirelli PZero Nero, som är helt underbara på 2,8an), stout brace och en sänkning, typ Marias..
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
vadåååå fula????!?!?!!?!??!??!?! som var ju svinsnygga.. den sista bakvingen var ju minst lika cool som den dom hade på turbo Volvisarna där vi åt i söndagz

Har nu monterat på art.nr 51712491034 ("styrning" för Z3M - en plastbit á 345:-) samt justerat huven via de 4 fästen som finns runt om. Nu ligger gumman som ett strykjärn i 200 men jag tror inte plastbiten var det som löste problemet. F ö så passade plastbiten inte 2.8an ('99 142kw) så det blev att borra några hål och bulta på (endast avsedd för Z3M modellen).
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
carsdata: kan du berätta lite mer om vad det är du har gjort art.nr xxxxxx säger inte mig så mycket och jag är säker på att det är fler som inte fattar.. eller jag hoppas det i alla fall

Hehe ;)

Jag ringde BMW & undrar varför där inte var något plastskydd under motorn. Så vi satt och gick igenom BMW's ETK system och det visade sig att endast M:en har detta. Så jag beställde det helt enkelt och banka på det med en mekaniker eftersom små "fysiska" justeringar var nödvändiga ;) Plastbiten är ganska liten så den kan inte göra så där mkt tycker jag, men visst, i 200 gör små justeringar stora förändringar..

I samma veva märkte vi också att huven var lite sne så han justera de 2 pilliknande fästena på huven samt de 4-6st gummi bitarna på bilen. Man kan enkelt pröva det genom att skaka huven på vänster sida (ovanför hjulhuset) samt på höger sida. Huven ska sitta åt ordentligt, inte glappa. Tror det var den justering som löste problemet men visst, kanske plastbiten var av vikt ändå. Uttalar mig inte om det ,)
alltså: jag har ingen aning om vilken plastbit ni pratar om. Kan någon vissa det till mig när vi träffas i Stockholm 1 september?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Z3c 4 ever: jag e lika frågande som dig.. fortfarande...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.