|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Konstigt att så många här på forumet har 320 & 325 när det finns en så bra bil som 328:an ??? | |
|
Euromaster kanske har med försäkring att göra ...kollade länge på en 328-a tills jag rinde o kikade på försäkring..*dyr*..så blev till slut en 323-a istället ... |
|
| fast i och för sig ..har för mej att 325 o 328 ligger i samma klass...hm | |
|
Dannezeta: Jag är MER än nöjd =))) Försäkringen var inga problem.. samma på en 320 som 328..bara att ringa runt till alla försbolag så hittar man ett billigt till slut =)) |
|
|
Jackass: Får man fråga varför en så ung herre som dig själv köpte en kombi? Trodde bara det var gamla gubbar som jag själv som inte klarar sig utan utrymmet... ;) roadZter |
|
| jag rinde runt som en tok ..men de hamnade på runt 600 kr månad...var lite för dyrt för mej .. | |
|
Jag pröjsade 120 tusen ca, för en som gått 8800. Vilket försäkringsbolag har du? Står bilen på dig? |
|
|
philip222 + Jackass: Ni verkar ha fått tag på två riktiga lågmilare som endast rullat ca 1.000 mil/år i genomsnitt. Det är ju ganska ovanligt på en bruksbil från -97, men samtidigt kul om det verkligen stämmer. Får man fråga hur ni kollade upp mätarställningen innan köp? roadZter |
|
|
Ja jag har kollat upp det. Bilen är svensk och har varit servad på BMW i Skärholmen. Så det var inte svårt att kolla upp det. Men är du född tvivlare så kan du få titta på min bil om det känns viktigt. |
|
|
philip222: Nu skall du inte bli sur, jag försöker inte svartmåla din BMW som "skruvad". Jag är inte heller född tvivlare men när det gäller köp av begegnad BMW så skall man tvivla oavsett skick om man vill vara mer eller mindre säker på att bilen har rullat det antal mil som står på mätaren. Önskar att det inte vore så men det är dessvärre den dystra verkligeten... Här är en aktuell tråd i ämnet för de som är intresserade: Länk roadZter |
|
|
Köpte nyss en hederlig, inhemsk (finländsk) E46 328i -98 med 12500 mil på mätaren dvs den har gått 2500mil/år. Då vet man åtminstone vad man får. Rost på motorhuvens framkant (insidan) har den, också lite på "insteget" under höger framdörr, och troligen får jag göra de vanliga framvagnsreparationerna inom kort. Den har originalmonterat BMW spoiler- och kjolkit som jag inte gillar så mycket, och som redan en gång har fastnat med lite kosmetiska skador som följd (det visade sig att det är en kompis som i tiden beställde bilen som ny så jag kan skylla på honom vad beträffar val av utrustning, dock är jag glad att han var dum nog att ta bland annat HK + CD som i Finland kostar motsvarande 20k SEK som extra utrustning). Växellådan kärvar lite ibland, särskilt när 1an skall i. Men bilen går bra, faktiskt lite bättre än min förra bil, en -02 325ci. Så vad kostade en sådan här pärla ? Enbart motsvarande 240k SEK. Ett kap, eller hur ? :) |
|
|
Perret: Rostskyddsgarantin byter ut din huv och din andra rostskada. Om inte i Finland så i sverige. Vilket pris, du hade kunnat få köpa min bil för dom pengarna mer än gärna, skulle tro att samma bil du nämner ovan står i 160-170 kkr i sverige. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| Dannezeta: Nu är det så att jag måste få plats med en barnvagn i bilen om2 månader, ska bli farsa! därför en kombi..och om du tittar på bilden så ser den knappast "gubbig" ut =)) just nu har jag folksam som va billigast för mig 1000 i månaden och ja den står på mig..trygg & hansa skulle ha 26000kr! Min bil ja den har haft en barnfamilj som ägare föurt och alla papper på oljebyten och inspektion finns från tyska bmw. I sverige hade den stått en längre tid. Så den är nog "ok" enligt mig och andra! | |
| wendtan: Tyvärr har vi en rätt väl tilltagen bilskatt i Finland som ställer till förtret för alla bilintresserade. Lagen om skatt på importerade begagnade bilar ändrades nyligen så att det nu är praktiskt möjligt att importera begagnade bilar till Finland, även om man inte tjänar så mycket på det. För en motsvarande bil betalar man väl motsvarande 90k SEK i skatt ifall man importerar, så det är tveksamt om det lönar sig. | |
| jet kommer att älska dig? är du så dum att du kör din 328 med blyad 98 oktaning bensin? | |
| Vem fan har snackat om 98?!?!?!?!?! | |
| 95 då... all bensin på jet är det ju bly ersätting i, rätta mig om jag har fel | |
| Inte 95-oktan, bara 96 och 98. Man ser det på handtagen som är gröna på 95 och röda (blyersättning) på 96/98. Alla andra bolag har slutat med blyersättning och har således gröna handtag på alla oktansorter. | |
|
Det är olika diameter på munstyckena beroende på om det är blytillsats eller ej. Det är fysiskt omöjligt att tanka blytillsatt bensin i en bil som ej är avsedd för detta. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
| Tack för den förklaringen!! hoppas du förstår nu handsfree | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.