AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
987

Någon som planerar att åka på Automobil Classic Cars i Rosersberg 30/8?

Sida 1 av 2
Jag har varit där de senaste två åren med Z3:an och planerar att åka dit i år också. Det har hittills inte varit någon vidare uppslutning med Z:or, så nu är det dags att ändra på det! :) Nog vore det läckert om man åkte dit ett gäng och radade upp bilarna bredvid varandra?

Läs mer på länken här: Länk

///M
är det seriöst eller ett "raggar" möte? Det stog nåt om superbilar. brukar det vara många såna?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Det är i allra högsta grad seriöst! Indigo-klubben brukar vara där med ett flertal bilar, Morgan-klubben och Alfa Romeo-klubben likaså. Inga raggare så långt ögat når :)
Man brukar få se riktiga pärlor, bland annat fina gamla Ferrari och Lamborghini, även Maserati och Lotus. Du skulle gilla detta Tomas, tro mig! :D Fördelen för oss som ställer ut våra bilar är att vi slipper betala inträde...

///M
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Känns rätt. Är bara vädret ok så hänger jag på. Tack för tipset/Lasse
Årets höjdpunkt för sportvagnsälskaren. Det finns mycket fint att titta på. Missa inte heller Ferrari/Maserati weekend den 23-24 aug på Mantorp park.
Blir det bra väder och jag får bilen från lackeringen i tid så hänger även jag och tjejen med.

____
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kan vara intressant, vi får se med väder o dyl...

/Caspar
Caspar, lite offtopic kanske, men det var en snygg burnout du gjorde i korsningen vid ICA Bromma vid 19-tiden nu ikväll ;)

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
:-) Jo det blir en del sådana, varför skulle man annars ha en M?? Syrran var i bilen bakom och hon gillar inte sånt....

/Caspar
ThaMaztr: har du koll på alla? :-)

____
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
Vilken tid är det som gäller, eller rättare sagt när kommer Z-orna. Jag kommer från Köpenhamn vid 13-tiden men det skulle vara kul att hinna förbi.

Marianne
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Marianne: Det är helt rätt!! Rosersberg är ju ingen vidare omväg från Köpenhamn!! Kul att det inte bara är jag som inte räds långa sträckor :-)

ThaMaztr: Blir det kortege ut??

/Caspar
var ligger Roserberg egentligen? Jag trodde att det låg väldigt nära stan?

Marianne, ser vi dig även den 1 September i Drottiningholm?

____
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
z3c4ever: Inte helt omöjligt. Det kräver dock antagligen att jag vågar ha min bil på Arlandas parkering i ett dygn eftersom mitt plan landar 13.00. Får svårt att hinna hem från Arlanda, hämta bilen och komma ut till Rosersberg i tid. Skall fundera över hur modig jag är.

Marianne
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
Z3c4ever igen: Rosersberg ligger mellan Upplands Väsby och Märsta.

Marianne
Ma
61
Marianne
Z3 2,8 roadster -99
z3c4ever: Ska lära mig läsa lite bättre. Du frågade ju om den 1 september. Kommer till Drottningholm om tid och väder tillåter.

Marianne
Kul! Det ser ut som om att vi blir rätt många!

angående Arlanda parkering: jag vet vad du menar. Man vill inte gärna ha bilen stående där om man inte måste. Själv väljer jag numera Bromma när jag ska till Köpenhamn.

____
Z3c 4 ever!: Inget undgår Z-cyklisten med flyern! ;)

Caspar: Det vore trevligt med kortege, kanske man kan enas om någon samlingspunkt på vägen ut mot Rosersberg? Det gäller att komma i god tid bara, så att alla kan rada upp sig jämte varandra. Indigo-klubben är experter på det! :)

///M

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Indigo? vad är det för nåra?
Vilken tid ska man vara där?
Black Z3: Indigo är en svensk sportbil som fanns under andra halvan av 90-talet. På länken jag postade i första inlägget finns det en bild på en sådan längst ner till höger. Handbyggd i Arvika/Åmål, 3-liters rak sexa från Volvo.

Vi som ställer ut ska komma mellan klockan 8.00 och 9.30, sedan släpps allmänheten in 10.00. Jag är osäker på huruvida man ska anmäla sig i förväg om att man ska ställa ut, de gånger jag varit där har det inte varit något problem utan man har bara kunnat köra in och parkera bilen i slottsparken.

///M

Nu börjar det dra ihop sig, bara några dagar kvar. Väderleksrappporterna hittills ser inte särskilt lovande ut, men det är bara att hålla tummarna! Kanske man kan komma överens om någon lämplig mötesplats så att vi kan åka i karavan dit? Jag ska hämta en kompis vid Infracity i Upplands Väsby på morgonen, kanske man kan sluta samman där? Väl mött!

__
///M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.