|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
pasi |
fick stopp på motorvägen varför!!?? tok stanna å inte ett ljud startmotorn går men tänder inte! va e felet?? kollat soppapumpen å den går men sen då tops om felsökning vore trevligt h/pasi |
kackidojan |
kolla huve säkringen om det fins någon, tennspole,kolla om du har gnista på stiften,eller om den stora gjord kabeln mellan motor och karossen . det har hänt mig gasen |
pasi |
nu har ja felsökt och undrar om nån vet nåt om sensorn som sitter på vevaxeln fram kant mot skivan enligt haynes manual så ska den visa 1280 ohm +/- 10% min visar 508 kan det va den som gör att motorn inte startar soppa kommer det men det verkar som jag inte har nån gnista!! missa i första det är en 740 -93 fler tips??!! h/pasi |
|
Är det möjligtvis tändlägesgivaren du syftar på? Den har juh en ganska viktig uppgift för motorns gång, står det något om den ska mätas ihopkopplad eller löstagen? Var också försiktig med att kolla gnistan för mycket, om du inte har rätt motstånd i ändan på tändkabeln så kan det skada tändelarna (inte vanligt men det har trots allt hänt) // Henke Bleifuss |
|
svardska |
går det inte att felsöka i OBC har jag för mig, jag gjorde det en gång på min och fick ut en massa mess. Men jag kommer inte riktigt ihåg hur! svagt tips men i alla fall! 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
pasi |
ez--->jo det är nog så den heter!! tidigare så har bilen gått lite oroligt på tomgång men jämt å fint på lite varv svardska--> kolla med OBC jo jag bet att man kan kolla men inte riktigt vilken lampa i panelen so ska blinka nån som vet?? så här mycke vet jag: slå på tändningen och pumpa 5ggr på gasen på 5sek sen ska nån lampa blinka! men vilken om nån har lust å testa på sin bil vore jag tacksam kan ju vara så att lampan e kass i mina instrument h/pasi |
svardska |
check controllampan om det finns en sån? tror jag! jag har papper som beskriver detta nånstans. ska leta. kolla annars på amerikanska e32 forumet. 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
pasi |
amerikanska forumet var hittar jag det???? h/pasi |
|
Länk mvh /B |
|
pasi |
tackar för det h/pasi |
svardska |
löste du problemet? vore intressant att veta vad det var! 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
Pasi ! Gick den oroligt på tomgång, säger du ? Har du kollat/bytt membranet i insuget. Sitter längst bak mot torpedväggen. Har reservdelsnr.11617501562 och har för mig den kostade 316:-. Tar ca 1 timme att byta. Lycka till Pontus N. |
|
pasi |
jo lite oroligt gick den men nu går den ju inte alls det lät lite som den missa på en cyl ibland om membranet går så borde den ju tända till lite iaf eller har jag fel?? just nu så känns det som dom på verkstan får ta å göra en diagnos på den jag börjar tro att det är styrboxen som sagt upp sig för motorn är ju helt död inte minsta lilla antydning till att tända!! är tacksam för hjälpen jag fått men behöver mer h/pasi |
| bytte membran på 730 -93 och den startar mycke lättare nu samt går bättre på tomgång tips v bak nerkant på insugsgavlen sitter röret till vevhusvent. och går fram under insuget, ta bort låsningen ,tryck fram röret ,tummen i hålet på insugsgavlen och någon som försöker starta. | |
|
Pasi hur går/gick det med bilen? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
pasi |
har inte fått fart på den ska lämna in på diagnos den 13 så får se då vad det är för fel för jag kan inte hitta nåt!! h/pasi |
|
Ok.. Hoppas det ordnar sig utan allt för stort hål... Du medelar väl här va de var för någe? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
självklart talar jag om vad som va fel å visst hoppas ma att det inte blir nåt stort hål huu ungarna vill nog ha andra klappar än att pappas bil funkar :-) H/Pasi huuu volvo på vintern :-(( |
|
|
Någon framgång? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
nope!! har inte gjort någe på sista tiden mer än att släpat kärran till verkstan å dom får ingen kontakt med bilen med deras dignos grejer så det lutar väl åt ny styrbox! å då kommer nästa fråga!! är det samma box i 730 och 740 båda -93 or för dom har samma bosch nummer!!! har hittat en som satt i an 730 nämligen å fick den till bra pris H/Pasi huuu volvo på vintern :-(( |
|
|
dåså!!! nu rullar kärran igen men 730'ins styrbox å ja e skiiiiit glad ju!!!! så mycke leta för en box bara men då vet man den kan lägga av helt utan förvarning!!! H/Pasi huuu volvo på vintern :-(( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.