AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.094

Några 08:or som skall net till J-köping?

Sida 1 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Halloj,

Tänkte sticka ner till träffen i Jönköping på söndag om vädret blir vettigt, några Stockholmare som skall ner och vill slå följe??

Det tar ju bara knappt 2 timmar om man verkligen vill ner...

Skulle mycket gärna, men är på annat håll denna weekend. Det verkar vara kul agenda

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Jag skulle gärna åka ner, men kan tyvärr inte med vår Z3:a. Så går det när den inte är ens egen :(
Jag och Tobias (eFx) pratade tidigare om att åka ner gemensamt i hans bil, men jag vet inte hur det blir med det. Någon som har en plats över annars? :)

///M
Jag pratade med Maria tidigare idag.
Hon har lite goa överraskningar på gång. Ett hett tips, ta er dit!

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tyvärr är platsen brevid upptagen av något snyggt, så....

De har tydligen lovat regn, men man vet ju inte....

Jag iofs en extra Z3, men hoppas köra iväg den innan helgen...

Kan ju höras när det närmar sig söndag.

/Caspar
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Är lite osäker, ska på bröllop (inte mitt eget) på lördagen så man får väl se om man orkar upp på söndagen.
Regn! Ja bilen skulle behöve en ordentlig tvätt! var till sommarstugan i helgen = grusvägar så den är så grymt skitig nu. Till på köpet kröp en skitig katt upp och lade sig på motorhuven, så jag har katt-tassar över hela motorhuven och ena backspegeln, hoppas den inte repat bilen!

Men tillbaka till J-köping träffen, har inte bestämt mig om jag åker ner eller inte än.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jo Maztr, åker jag ner kan du få åka med!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
kattdj***ln ska sjutas så klart!

____
"skjutas" skulle det stå...

____
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Katter och bilar hör inte riktigt ihop, fick också fina kattspår över hela bilen igår efter en hel dags putsande, vaxande mm.

Det värsta är att det säkert är min egen katt.....

/Caspar
Richard: Tackar ödmjukast! :D Om du känner dig lite risig efter bröllopet så kan du få sitta i passagerarsätet ;) Tvätta bilen kan du förresten få göra här också, har gott om plats för det på gatan. Tobias (eFx) kan intyga att det är en synnerligen bra plats att tvätta bilen på :)

Caspar: Kanske kan elektrifiera bilen på något sätt så kattrackaren får sig en "kyss" när han/hon nuddar vid den? :) Ett alternativ är annars ett heltäckande kapell för bilen, vi använder ett sådant sommartid, främst för att skydda mot måsar.

///M
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
The Maztr: Jag tror inte du ska lägga allt för stora förhoppningar att åka med mig ner till J-köping, Jag är nämligen bjuden på Kräftskiva på söndag kväll och ska tjejen vara med på ett hörn och betala bilen så vill hon att jag är med på ett hörn i hennes liv också. Som det ser ut i dag blir det inget J-köping för mig, men den 1:a kommer jag.
Hade det bara varit att jag var seg hade du kunnat få köra!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Richard: Rackarns :/ Ställer allt hopp till Tobias då :)

///M
Tobias måste tyvärr jobba på söndag, ingen annan som ska ner och har en plats över? Jag är synnerligen rumsren och väluppfostrad :) Skulle för övrigt med glädje dela bensinkostnaden...

///M
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
The Maztr: Har en kille som ev kommer och tittar på 2,8an i helgen, om han inte tar den så kommer den bara att stå och skräpa, då kan Du ju låna den.

Fast bensinen får Du stå för själv, samt alla kostnader om Du kvaddar såklart....

/Caspar
Caspar: Tack så mycket för erbjudandet, men jag får nog avstå. Vågar inte ta risken att det kan hända något med bilen :/ Blir dessutom lite väl saftig bensinkostnad, ha i åtanke att jag lever på CSN ;)

///M
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Det blev inte någon från stockholm till slut?
okay, vi har i alla fall 1 September att se fram emot :-)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
ThaMaztr: Blir nog visning av bilen på söndagen, så med lite tur blir den såld, medan jag är i J-köping.

Black Z3: Jodå, jag åker ner, om det inte är totalt skitväder.
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Vill klargöra några frågor jag fått via mail och tel.

Träffen kostar inget förutom det du köper och äter vid Gränna Hamn. Alla rabattkuponger och presenter till Z-bilar mm som vi fått av sponsorer skall vi på ett rättvist sätt fördela bland Z-bilarna som kommer. Dessa har ett värde på mer än 15.000:- men inga kostnader här heller.

Var exakt Atollen ligger har jag bett Maria lägga ut på tråden och exakt förklara, då hon bor i Jönköping.

Antal just nu som anmält sig komma är mellan 20-30 stycken, det är mycket väderberoende. De har lovat bra väder med sol, vi hoppas på detta.

Träffen är en öppen träff för alla Z bilar.
Här kommer en lite sen vägbeskrivning pga. datorproblem.

Kommer du norrifrån från E4:an kör mot centrum. Ta till höger vid andra rondellen och direkt till vänster är parkeringen. Går ej missa.

Den som kommer från söder kör rakt fram mot centrum. Vid rondellen intill högskolan ta höger och vid trafikljusen sväng höger ... kör sedan hundra meter så ser du parkeringen på vänster sida.

Mvh
Maria

Länk
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Länk

för er som inte var med

"If you don't know what it's called you sure as hell shouldn't be using it"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.