AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.230

3" från kat på Z3 Copue´

Sida 1 av 2
Visa användare
6
innocent77
BMW Z3 Coupe´
Hej alla Z3c-drivers!

Är det någon som satt på 3" från katten och bakåt på sin kärra, typ feritta eller dylikt. Finns det klart eller måste dom bygga det på plats, kostnad i sånna fall?

\\Mathias
Tja, har tid hos Feritta för just detta 11 September. Ferrita tar 8 papp.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
6
innocent77
BMW Z3 Coupe´
8 lusentappar! Ganska dyrt, men det lär ju låta mysigt värre.
Ska du ha ett stort ovalt 4" utblås eller vad blir det?

Mvh
\\m
4 st 76mm

____
Visa användare
6
innocent77
BMW Z3 Coupe´
Tja igen!

Såg något om en Z3-träff i sthlm den 1 sept, vet du vart den kommer att vara?

\\Mathias

Mattias,
Drottningholm Slott. Färd därifrån i samlad tropp till Brostugan och BMW SC måndagsmöte. Sedan lite körning enligt olika alternativ. Kolla nya tråden om detta under BMW TRÄFFAR OCH SAMMANKOMSTER. Länk

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3c 4 ever: F*n du kör stenhårt med uppgraderingar på din bil, har du vunnit pengar eller liknande, nya fälgar, nytt system, stereo..... Hur går det med bromsarna då???
Ska bli kul att se och höra din bil när den blir färdig.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Fälgar blev ren nödvändighet. Det visade sig att det är samma pris att köpa begagnade fälgar med juste däck på ( som räcker i 2-3 år) som att köpa nya däck hos däckfirman... då tvekar man inte. Angående ferrita så var det planerat sedan i våras...fast det svider i plånboken...
Bromsarna får vänta. Jag tror att jag börjar med vanligt uppgradering genom racer bromsklossar. Funkar det inte så får man se vad som händer. Allt som allt är bromsarna bra. Mycket av bromssträckan måste tillskrivas mina gamla däck...

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
z3c 4 ever:
HA! (ursäkta mitt skratt), tror du 18" håller i 2-3år som du kör?? När jag köpte mina sa de att i bästa fall håller 2 sommrar.

Har du fått dit bakhjulen än? Jäkla väder och bultar att bråka med oss i går då. Men fram såg det bra ut.

Ang. bromsbelägg, tänk på att RIKTIGA race belägg måste bli varma innan de tar, köp semi race eller vad det nu kan heta i stället.
Jag funderar på att köpa stålomspunna bromsslangar, ska vi handla tillsammans kanske vi får 10kr rabatt eller så???

Angående avgassytem så skulle jag ha två pipor bak, antingen i mitten eller en groving i vardera sida. Då kofångaren bak ändå är annorlunda så kommer det inte riktigt se ut som en M i alla fall. Ser dock fram mot att lyssna på hur det kommer att låta.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Richar, jorå. bak sitter nu på. Men jag lämnade spacern på. Fick inte av fanskapet, använder dem korta bultarna istället, enligt en gummifirma så är det helt tillräkligt. Problemmet ät bara att låsbultar finns inte i kort...

Angående bromsar. Vinter projekt?
Angående avgas. Börjar fundera om jag ska ha nytt system...
Tack igen för hjälpen och sälskapet. En av dem tjejerna som gick förbi med tvätten frågade mig imorse i farstun "vad var det för bilar ni mekade med, var det Ferrari?" jag kunde inte sluta skratta.

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kul att höra att bilarna gav sånt intryck på det andra könet, och visst får man se det som en komplemang att våra BMW blev kallad Ferrari även om det kom från en bil-analfabet. De måste ju ha utstrålat sköna vibbar i alla fall :-)

Kul att du fått på bakdäcken också, ser fram mot att se bilen nu. Men du behäll spacrarna! det är ingen risk att däcken de tar i då?

/Richard
Nej, dem gör inte det. Som du minns så är det rätt "högt i tak" i hjulhuset. Jag gillar faktiskt utseendet. Fast börjar oroa mig eventuell för det stryk som bussningar och lager kan få pga detta i långa loppet... Jag borde egentligen ha spacer fram oxå men du såg hur det såg ut. Hjulen stack ut ordentligt utanför skärmarna.

____
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Efter att ha hört Fredrik M's 2,8 med 3" på J-köping träffen, kan jag bara säga: MÅSTE HA!!!

Om 2,8an kan låta så otroligt underbart (mycket bättre än M orginal) så måste M'en bli sagolik med 3".

/Caspar
modano
supersprint har ett mycket fett system till M-roadster. 3" med 4x80 mm utblås och ljudet? -underbart!
skall monteras på min till nästa säsong...
vill man kan man få samma system med 4x90 mm utblås men är rädd att det blir väl groteskt...

mvh

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Och priset på 4x80mm?? Du fixar väl ett superpris till alla intresserade??

/Caspar
Caspar, jag funderar på att skita i min tid hos ferrita. Har lite cash flow problem. Du kan ta den tiden om du vill. Normallt är kön runt 1,5 månad...

____
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c 4 ever: Tusen tack för erbjudandet, men tyvärr lider jag av samma problem som Du just nu, då jag råkade bli bostadslös genom att ge bort villan....

Så eventuella modifieringar kommer i vinter när plånkan har svällt upp igen...

/Caspar
Ge bort villan? Något sånt har jag inte ens gjort på fyllan... :-)

____
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Med 2 barn och 1 separation, så gör man inte det som är bäst för sig själv, utan för barnen... Tyvärr drabbar detta lekkontot för bilarna....

/Caspar
beklagar! jag ser i alla fall att du fick behålla bilarna! :-)

____
modano
Caspar, jo ska kolla vad för rabatt jag kan ge på Supersprint...
vet att båda slutburkarna med 4x80 mm ligger på runt 15.000:-, och kat.-ersättaren runt 6000:-.. 10% borde i alla fall gå att ordna..
eventuellt funderar jag på att ta en tid hos ferita.. fick ett smakprov idag på hur det kan bli.. oerhört fint sound! dom tillverkar ju precis som man vill ha det!

mycket roligt finns det.. tyvärr är det ju inte gratis... *suck*

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.