AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.973

smakråd fälgar

Sida 4 av 4
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Vilket betyder att om du hade haft 0.5" extra, så är det 11.125mm till ut, och då hade den inte varit utanför på din bil..

Det stämmer isåfall inte. är du säker på att du har så mycket till godo, rakt uppifrån skärmen?
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Nu när jag tänker efter så borde det tom bli mindre än så..

0.5" är väl ungefär 11.125mm, och det borde den ju då breddas både in mot bilen samt ut mot skärmen, vilket slutar med att fälgen kommer 11.125/2 = 5.5625mm längre ut än vad en 8" fälg gör..

Rätta mig om jag har fel någon?
At
24
Atnek
M Roadster -97
En " (tum) är lika med 25,4 mm. Med andra ord borde en 8" fälg med samma ET som en 8,5" ligga 6,35 mm(25,4/2/2) innanför 8,5" fälgen. Ytterliggare ett tecken på att ditt ET inte stämmer helt. Jag tycker att du ska starta en ny tråd och fråga om det inte finns någon mer som kör med 8,5" fälgar.

/Kenneth
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Joo, jag är dock nära lösningen nu.. Vi får svar idag för just nu står bilen ute på däckservice och får på sig ett par 18" Breyton Vision fälgar, 8.5" fram, och 9.5" bak.

Jag följer upp med resultat senare idag, snacka om att man är spänd på resultatet.
nice upgrade !

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Sådär, nu var det äntligen klart.

Hur blev det? Jadu, vilka satans snygga fälgar.. Passar bilen utmärkt. Riktigt stilrent.... Känns bara som jag måste sänka den lite.. Blir stora "hål" mellan däcken och bakskärmen..

Nåja, hursomhelst. till det viktiga.. Spårigheten - Well, den blev bättre men allt annat än bra. Och nu gjordes ändå en ny fyrhjulsinställning..

Jag menar, visst det funkar... Men det är ju satans mycket mer spårigt än med ett par 17" som är 7.5" fram och 8.5" bak... Är vägen spårig, ja då märks det ju.. Man kan ju inte direkt släppa ratten utan bilen gnager i spåren och "vill" dra sig ur åt det ena eller andra hållet.

Jag vet inte om jag har extra spårighet i min pga av Dunlop SP9000 däcken? Kan ju vara något sånt, men nu har jag det iaf klart för mig, en 100%ig framvagn och bakvagn, och Breyton fälgar (kvalitétsmärke gjorda för BMW) - 18" (8.5" fram, 9.5" bak) har knappast några direkt jättebra vägegenskaper.. Det är helt enkelt för stora dimensioner för en sådan liten bil och det är tydligt märkbart.

Såå, hade ju hoppats på ett bättre resultat måste jag säga...

Ni som anser att bilen går "perfekt" och tom "bättre än original" med era nya stora dimensioner - Menar ni verkligen det? Jag menar, kör ni landsväg och testar? Vägen måste ju vara spårig för att ni ska märka något, är vägen helt spikrak så märks det ju ingenting oavsett... Men frågan är, är gatan spårig och ni byter filer hit och dit, ni kan ju inte påstå det är nåt annat än rätt vingligt?
At
24
Atnek
M Roadster -97
Grattis till de nya fälgarna. Det är verkligen klass på dem. Tråkigt att du inte blev 100%igt nöjd. Vad har du för ET fram nu och kom de in i hjulhuset? Vad har du för däckdimensioner?

Ja, jag tycker faktiskt inte att min bil är direkt spårkänsligare med 18", men det kanske beror på vad man är van med sedan tidigare.

Denna killen har samma fälgar som du, ett förslag är att maila honom och höra hur han upplever sin bil.

Länk

Makalöst snygga fälgar måste jag säga.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Oj, i början av tråden ville nån se hur fälgan blev på min bil ( alltså inte Volatile's nya Breyton utan dem som smakfrågan gällde i början av tråden.
Så blev det: Länk
vad tycks?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Z3c 4 ever;

Vill du ha ett ärligt svar? Eller ett vanligt svar? :)

Nej, skämt åsido.. Alltså, det ser helt okej ut, men min smak säger emot dem, gillar inte alls att centrumcirkeln går "ut", det är lite motsatt bmw's design som mer och mer designar med en centrumcirkeln långt in, (sett bilderna på nya m3an?).

Huvudsaken är ju att du är nöjd med dom helt klart. Det är säkert många som inte gillar mina Breyton fälgar heller..... Man kan ju tyvärr inte göra alla nöjda.

Du slipper ju åtminstone mina nervösa vägegenskaper (som jag fortfarande inte löst än) :(

/Vol
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ser riktigt bra ut!!

/Caspar
Marcus N
Skönt att se att mina gamla fälgar inte hamnade på någon töntig bil, det är dom alldeles för snygga för! Det är absolut dom snyggaste fälgarna jag haft, synd bara att Cartén lurade av mig dom... :)

Macke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.