AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.215

Eftersnack - BMWCS på Knutstorp 2003

Sida 2 av 2
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Såja nu har jag smällt intrycken och knåpat ihop ett reportage om träffen som ni återfinner här: Länk

Kom gärna med synpunkter på reportaget (via mail)!

Mvh,
Kalle

====
Min 320iK: Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Vart det bara jag som undrade varför det inte var någon middag i år?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Pelle,

Jag undrade faktiskt också. Det var lite trist faktiskt.

Det bästa med träffen var nog alla trevliga människor man träffade, det underbara vädret, och hela atmosfären runt banan.

Bäst puts vill jag inte uttala mig om. Finns personer som har bättre ögon för sådant än mig :)

Galnast på banan: Svart E28 M535 med svarta plåtfälgar som eldade järnet mest hela helgen, samt vår tältgranne norrmannen med E28 518i som plågades dagarna långa.

Häftigast: Runes CSL. Maken till motorljud finns nog inte!

Snyggast: Måååånga. Se reportaget för några smakprov :)

Störst: 760Li E65. VILL HA!

Fulast/töntigast: Den Fårrd Escrot som försökte styla genom att komma ned genom tunneln med fullgas, vända, och köra därifrån lika fort igen.

Knäppast bygge: E30 316i med S50-motor. E30 med biturbo. RÅTT!

Kommer inte på mer just nu...
Synd att man missade den träffen :-/

Vad är det för E46:a som kör ett varv på banan på film1 under Reportage?
Länk

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Om du menar bilen som kameran sitter i så tror jag är det Tommies 540iA E39.

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
tyckte väl att den gick grymt fint...

Nä, jag måste nog byta till mig en e39 jag också... börjar väl bli gubbe :-P

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
300
höfläkt
535daT -05
Har inte besökt träffen på ett par år men låter som det fortfarande är en av sveriges bästa bilträffar på klubbnivå, förmodligen den bästa.

Vem vann masterdriver? (kl 4)

Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
höfläkt: Det var en gammal "kändis", Kenneth Höiom i en MCoupe, helt otroliga 1.13.xx - det är fruktansvärt fort!
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
erito: Filmen är från min 540iA E39. Första bankörningen med den bilen. Jag är inte alls nöjd med körningen den dagen. Jag var tämligen ovan med bilen eftersom den var nästan nyinköpt (beg). Det gick däremot otroligt mycket bättre dag 2 när jag hade fått lite mer känsla för bilen. Mycket lyckad körning som börjar med omkörning av de två bilar jag hade framför mig vid depåutsläppet. M3 E30 och en 2002. Sen blir det ett varv i princip själv eftersom jag inte har någon framför mig. Kommer därefter ifatt och kör om (!) en 850, en M Coupé (!) och ett gäng 3- och 5-serie som jag nu glömt bort. Väldigt lyckad körning den dagen om jag får säga det själv. Ångrar verkligen att jag inte hann rigga upp kameran innan den körningen. E39 540 med steptronic fungerar förvånansvärt bra på bana tycker jag. Riktigt imponerad. Det roliga är att man nästan ljudlöst glider om de andra bilarna och störs mest av motorljudet från de _andra_ bilarna. :-) Kolla gärna filmen en gång till. Lägg märke till att motorljudet i början på filmen är från bilarna framför. :-)

Lyckad körning som sagt, men tyvärr sprack expansionskärlet när jag gled in på parkeringsplatsen. Sen var det slutkört för min del och jag fick ägna dagen åt att provisoriskt laga expansionskärlet med ett gäng BMWPower-klistermärken. :-) Tack förresten till de vänliga själarna som lånade ut plastlim och silvertejp! Det höll utmärkt ända tills jag parkerade bilen utanför Förenade bil.

Se förresten gärna filmen från Master Starter dag 1. Jag kör mot en M5 E34. Det går riktigt bra och jag ligger före en bra bit av sträckan. Förlorar dock på slutet. Ångrar att jag hade bilen fullsmockad med kameror, datorer, bensindunk, reservhjul, flera tunga stativ, hjälm och komplett bilbarnstolsbaksäte. Hade jag varit smart och tagit ut allt, så hade det kanske gått lite bättre.

Otroligt kul var det i alla fall. Roligt att träffa så många ansikten från forumet.

Mvh
Tommie, BMWPower.nu
300
höfläkt
535daT -05
_Johan_ : var det flygande varv eller stående start? Är det från stillastående och ett varv är det imponerande!
Master Driver var från stillastående.

Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Tommie-BMWPower: Kan nämna att på filmen Länk
(Ett varv på Knutan) som du pratar om i ditt inlägg, kör du först om en Vit E21:a (tror det är en sådan iaf) sedan på rakan kör du om en Svart 320i E30 (min polare) och sen kommer du ifatt mig = Röd 318is E30, i högerböjen efter rakan. Jag blinkar vänster och du kör om efter en M3:a blåser om (eller nåt annat snabbt :). Lite kul att hamna på film ;)

---
Min 318iS finns på Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Ja, jag håller också undan för M3'an när du blinkar. Det var väl den där M3 CSL tror jag. Ruskigt snabb. När man själv hade tagit en kurva med stor möda så hade den hunnit ta 4 kurvor utan problem. :-) Imponerande.

Mvh
Tommie, BMWPower.nu
bj
291
bjorasen
M535i -87
Om det är någon som vet att dom har min bil med på film från bankörningen? Såg att någon flaggvakt filmade mig rätt mycket bla innan hårnålen.. jag hade varit kul att ha en kopia på det isf eftersom att mina filmer med digitalkameran inte blev så bra

Tack på förhand!

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
bjorasen, vilken bil körde du med? färg, fälgar etc?

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
bj
291
bjorasen
M535i -87
Jag körde en macaoblå 545 turbo E28 med 16" alpina fälgar och utan helljusinsatser...

MVH///Christopher
OM det fortfarande är intressant så la jag nyline upp en rejäl laddning med bilder från Kntustorpsträffen 2003

Här kommer länken Länk

Det är inte såååå länge kvar till årets träff och jag hoppas den blir lika fantastiskt som 2003 som var min personliga favorit genom "alla" år..

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Kanoners Johan.. Kan inte bli för sent med bilder från Knutan. Många skitbra bilder men det är en hel del som inte funkar för mig.
Tex denna Länk Alla miniatyrer funkar men det är ett 15-tal som blir som den jag länkade till.

bj
291
bjorasen
M535i -87
ahhh, vilka memories fan! riktigt fin bild på min bil!

MVH///Christopher
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.