|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tråd om vilka som var på knutstorp i lördags, och vilka turbos som fanns där finns redan. Mitt syfte med denna tråd är att ta reda på vad NI tyckte om träffen, av ren nyfikenhet :) Snyggaste bil? Galnast på banan? Vad var bäst och sämst med träffen? Vem hade bäst puts? Posta bilder? och så vidare...ALLT om Knutstorp 9-10/8/2003 helt enkelt! Själv behöver jag några dagar på mig för att samla intrycken och kunna svara på frågorna ovan :) TACK till BMWCS samt vänner och bekanta för en underbar helg! Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk | |
|
Galnast på banan Grabbarna på Jarls bilverkstad, han med fullt ställ på vita touringen (E30 ??) Länk |
|
ant |
Mitt intryck av helgen är mycket bra!! Otroligt kul med alla fina bilar och tillhärande körning. Att sedan få ett ansikte av många som man pratar med så gott som dagligen över nätet är också väldigt kul! Att jag själv provade på att köra på banan ångrar jag inte en sekund! Tokigt kul, med en farlig önskan om mer. Jag lovar att jag kommer åka mer bana! Angående putsen så ligger Micke Olsson väldigt högt på min lista.. Tokigt blank den bilen! Dock så var det en norrman vid okänt namn som hade en väldigt blank vagn, oavgjort i den matchen tror jag. Blankast: Länk Blankast: Länk Mattast: Länk Galnast på banan måste Jarls Z3 Coupe ha varit. Fart och fläkt! Bilder: Länk och Länk Personlig favorit får nog bli den 02:a med Schnitzermaskin, ett vansinnigt litet krutpaket som lät något förundransvärt energirikt! Bild: Länk Men att välja en favorit är frutkansvärt svårt.. Många väldigt fina och roliga bilar fanns på plats. Om ni orkar kan ni ta en titt här Länk där finns de bilder som jag tog under helgens gång. Jag hoppas verkligen att ni som var där upplevde det på samma sätt som jag gjorde! Vädret var underbart liksom allt annat. Allt stämde och var otroligt kul! Tältet kommer att brukas nästa år också, liksom bilen! Lägger till en pärla som var i oklanderligt skick! Inget såg gammalt ut, inget var slitet. Bättre än nyskick. Bild: Länk ====== Min bil:Länk |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Kalle! Du såg sliten ut idag (läs söndag). Var det en tung lör. kväll? Jag hade det super roligt. Mängder med bilar både vackra, tuffa, rejsiga, lortiga, dåliga!, bullriga, vräkiga, långväga mm. Min favorit var den gråa med ljusgrå nedlackning E34 touring TAPXXX. Den rullade fint på banan. Jag har sett den ngra ggr på österlen (fast med andra fälgar) "Batmobilen" (norskreggad) var rolig att se. Sedan fanns det gott om bilar som verkade ha samma däcksleverantör av "ryska spiondäck" (läs: gnisslar på grus tom). Själv njöt jag i fulla drag av att ta ut "hinken" på banan. Det skall bli kul och se hur STCC klarar av den skarpa högern efter den "svarta pisten". Nu får jag äntligen byta däck! Thankjå Knutstorp. Bäst puts går ej att avgöra då det fanns gott om "blänken". Jag kommer aldrig mer säga till tjejjen att kolla vad bilen blänker när jag har vaxat den. Jag ligger i "toklä". Sedan måste jag tacka alla 2002 ägare. Mina felaktiga uppfattningar har kommit helt på skam. Vilka bilar. Nästa år kommer jag att åka dit på lördagen och sova över även fast jag bara bor 20 min ifrån. "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Kilen Var det inte så att Martin och Stefan(?) Jarl körde vars en vit E30 touring, bägge med bra tryck? Bytte de kanske bara fälgar mellan varven? Martin ställde upp lite väl hårt och åkte av tyvärr, hade nog kunnat bli en fin tid annars :) Du körde ju inte helt taskigt med din stora koloss heller tyckte jag, bra jobbat! Ant, Instämmer i det mesta där :) Kävlingepågen, Njaaa, lördag DAG var ganska hård med tidig uppstigning, en hel del "läsk", och gassande sol. Men jag mådde prima hela helgen förutom några timmar på lördag kväll då jag tog igen mig lite i tältet. Trevligt att du hade kul på vad jag förmodar din första knutstorpsträff, och jag ser fram emot att se dig på campingen nästa år :) BTW, snackade jag något med dig? Blev rätt många man tjöötade med som man inte visste vem det var :p Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
Erneland |
Hittade felet på min 02 TIC .. på Söndagen .. men då var det för sent.. och vet ni vad... det var kondensatorn som hängde å slängde .. kan det vara ett mer bagatellartat fel.. ? Nu blir det ombyggnation under 3 år.. länge leve grupp 5! Knutstorp var underbart.. Schnitzer 02:an .. Z3:an och CSL:en .. var höjdpunkterna.. |
|
Många fina bilar fanns där att se. Jag gillar M1:an som väl var en Schweizare som kört dit. Många verkar vara där för att titta på bilar. Körningen var också kul även om jag inser hur lyckligt lottade Mantorpsbesökarna i maj var - mycket köra och inte så många bilar. Knutstorp var mycket bilar och famlijekörningen varierade mycket i hastighet. Jag tyckte det gick stundtals fort på Mantorp men på Knutstorp körde jag 4 ggr och tre av dessa ville jag köra fortare och en gång var det jag som samlade några bilar efter mej och då har jag inte växlat tempo nämnvärt sedan Mantorp. Kul hur som helst och det blir fler träffar - någon gång till och jag kanske vågar mej ut på bankörningen även om det nog blir att släppa förbi ganbska ofta då (dels pga sämre PS/kg än M-bilarna men också pga mindre erfaren chaufför) och kanske en master starter också även om jag inte räknar med att bli rödljuskung. Ha det bra! /Patrik, 325i cabrio-94, BMWCS 4096 |
|
|
Humm. Då har man börjat komma ner på jorden igen då. Helgen var den bästa i mitt liv tror jag, underbara bilar, underbart väder, underbara människor, underbar bana. Ja, allt var perfekt. Snyggaste bilar: Lyxkvagn: 760Li. E46: Blå M3 Cab. E30: Orange M3. E34: Blåmet M5 touring och den röda specialaren (50 tillverkade)som körde skiten ur GT-bilarna på söndagen. Garanterat MASSOR fler men dom ovan är dom som satt sig på näthinnan. Galnast på banan: Jag med mitt bredställ efter "krönet" i 120 blås... Hummm.. Tur jag inte släppte högerfoten där... En svart E28 som körde på ställ mest hela helgen. Bästa pust är helt omöjligt även för mig att säga, otroligt många som ligger på Micke-nivå. :-) Bästa förare på Masterstarter: Jag körde två rundor men fattade inte att jag vann den sista så jag är obesegrad i klass tre. :-))) Mer om allt kommer i min dagbok så snart intrycken lagt sig och tiden räcker till. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
fan va roligt det var! dock var jag bara där på lördagen då jag jobbade på söndagen, men bra väder,fina bilar, kalasbana samt trevligt folk att snacka med! jag var på mantorp i maj och körde och jag måste säga att knutstorp är fan så mycket roligare då det är mer kurvor och det kräver mer av bilen....då min kärra är helt original så krängde det helt sjukt mycket i svängarna, och ett och annat ställ blev det ju :) men det var lika roligt ändå... om det fanns ngt att klaga på så var det att JAG glömde min hjälm hemma :( vilket gjorde att jag endast körde på familjekörningen, men det räckte till för på bankörningen var det för mycket bilar och så gick det lite för snabbt för min smak... men lita på att jag kommer att dyka upp på fler träffar! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Alla bilder jag och Patrik_N tog hittar du här... Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Micke: Ang. Master Starter, vi skickade t.o.m ut en kille att jaga tag i dig, men du var som uppslukad - torskfrossa? ;) M1:an tillhör Fam. Söderströms bilmuseum (Förenade Bil) - den är inte tråkig den! Årets show stod definitivt Rune Tobiasson och CSL:en för, fy in i helv... vilken sång. Var det ingen mer än jag som reagerade över att han körde skjortan av Hurtigs ex STCC (Peter Hallen) under BMW Cup? :D |
|
|
Jag måste oxå få kommentera den där CSL:n som Rune T körde...absolut träffens höjdpunkt (var iof bara där på lörd) men vilket makalöst ljud...videofilmade CSL:n och har kört bandet om å om igen... :) Annars var det mkt mer bilar än förra året och en otrolig pust på många bilar...Lite väl mkt bilar på bankörningen kanske...tyckte bilarna släpptes ut alldeles för tätt inpå...stod vid hårnålen och det "klungade" till sig ganska oroväckande där ibland... En annan höjdare var att få "känna" på och även sitta i och "torrköra" nya M3 CSL:n...vilken godbit! väldigt sexigt med kolfibertak och den sköna alcantararatten mm. |
|
|
Nu finns summeringen i min dagbok. Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Helt klart den bästa knutstorps träffen jag har varit på, beror väl kanske mest på att jag testade på banan i år. En helt sanslöst rolig bana att köra, speciellt krönet innan hårnålen där bakhjulen släppte riktigt ordentligt.. Höjdpunkten tycker jag också CSL:n var, underbart ljud förutom när man inte höll för öronen när den drog förbi då det gjorde rätt så ont :) En annan höjdpunkt var att se alla välbevarade E28:or på plats! Tack BMWCS och alla andra för en underbar BMW helg! MVH///Christopher |
|
|
Jag måste också säga att det var helt klart den bästa knutstorpträffen jag har varit på, mycket också beroende på att det var första gången jag var på den :) Jag kan också nämna att jag körde lite över 20 mil (!) på banan under lördagen och söndagen. Det var en helt sjukt rolig bana. Lite tråkigt var ju att man var tvungen att nästan konstant titta i bakspegeln under bankörningen, då man inte har den motorstarkaste bilen direkt. Men under familjekörningen så hade man stundtals svårt att hänga med, vilket var riktigt trevligt. Kan dock tänka mig att alla med M3:or och högre inte fick sträcka så mycket på sig under familjekörningen. Men det är ju bra att de inte drar på för mycket under den, då det är många nybörjare på banan. Känns dock som jag måste göra något vid min väghållning :) Mycket hårdare fjädring skulle inte sitta fel och bättre däck, hade ju däckljutt i varenda kurva i princip. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Var där på lördagen i en lila M5, mycket trevligt, extra roligt med många E34 M5 på plats. Kan inflika att den röda är en "20 Jahre Motorsport GmbH", och det är en av 20 st tillverkade, inte 50 st, det är den högerstyrda UK-versionen som finns i 50 st exemplar. //HD91 _________________________ E34 M5 Limousine register |
|
|
Själv stod jag i depå utsläppet i princip hela helgen. Vad jag förstår så var det många som tyckte att det blev lite trångt under bankörningen. Anledningen till att vi släppte ut så många på en gång var det stora intresset. Hade vi begrensat det till 15-20 bilar/pass hade inte alla hunnit att köra mer än 1 pass på lördagen. Även om det är ett mindre antal bilar på banan gäller det att ha bra koll i backspegeln för då kommer fartfantomerna ännu snabbare... |
|
| Sunn: Tycker ni gjorde helt rätt i att utnyttja bana så mycket det går! Dessutom är ju bankörningen som roligast när det finns lite bilar att köra om... ;-) | |
|
ant: bild 14 ser riktigt bra ut.... i alla fall den svarta touringen =) Jag kan bara hålla med alla andra... det var en underbar träff... och Runes CSL var helt klart den bästa upplevelsen... Det fanns hur många fina bilar som helst.... jag skulle kunna tänka mig flera av dem... ____ |
|
|
Petri: Du har inte filmen på CSL-en i ett format så du kan dela med dig av den? Nu var ju inte jag där men har jag förstått det rätt att det var två CSL där, en 3.0 och en E46??? Någon måste väl ha fått med dem på film som går att få ta del av! Jag vill se! jag vill uppleva! jag ville vara där! /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3mpower, I denna film Länk skymtar man åtminstone M3 CSL i en kort sekund. Jag är också mycket intresserad av att se Petris film med "trenoll se ess ell" :) Mvh, Kalle ==== Min 320iK: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.