AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.325

Farväl då Beemern!

Sida 1 av 2
Ville bara uttrycka min något våta ögonvrå, när jag nästa vecka ser ser den feta "silverklimpen" låta navigationen ställas in på Stockholm av sin nya mkt trevliga ägare och sakta lämna den värmländska gården på sina feta 20"are.
En mkt fin bil, som kommer saknas.

Nu blir det under vintern en ny guldklimp som ska hem. Alternativen står mellan nya 7serien, M5-e39, audi S8 mod 2000, eller porsche 996 carera. Ge gärna synpunkter.

Behandla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
M5 e39!! Bruksbil med superbilsprestanda! Och komforten är ju inte direkt dålig den heller..:)

///Jesper
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Sluta du ger mig tårar i ögonen :)
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Porschen får det att rycka i min baguette fast en M5 är ju inte direkt ett tråkigt val heller. Ska det vara carrera coupé eller cab? Dessa jobbiga val. ;)
Hoppar in igen..Gällande porschen så skall det vara coupén i så fall. M5an kan ju inte vara fel, men ska jag vara ärlig så är jag nog mest sugen på en fullmatad S8 av årsmodell 2000(deå den blev lite snyggare/fetare) Grym bil att köra, samt att jag vill uppleva 4-hjulsdriften. 2:a på listan är nog M5. porschen skall man nog vänta rent taktiskt till jan/feb innan man köper för att få ett så pass bra pris...och så länge kan nog inte kulorna damma...

Svåra men ytterst roliga beslut att fatta!

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag röstar på E65!

Mvh,
Kalle

====
Min 320iK: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte S8 är ett dåligt val direkt men en välutrustad e65 eller M5a är ju inte direkt trist heller :)
Hej!

Röstar på en fullpackad svart S8.. mmm mmmm!! =)) Mellan E65 och M5 E39 hade jag nog tagit E65 MEN den måste ha kromlister fram/bak o helst Lang version. E39an känns nog lite för mycket som din gamla E38a så därför hade jag valt E65an.

Lycka till.

Mvh/Soki

Länk

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kör DKV ;) fortfarande med kamremmar på 8:an? Isf. skulle jag ivf. glömma den direkt. Leta efter en ärlig M5:a i stället !

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
Svärd
BMW med V8 ser man ju var och varannan dag... Jag ser en varje dag... Men AUDI har väl inte lyckats lika bra med sin V8 har jag förstått. Tom. AUDI-fantasten på jobbet erkänner att den är mycket sämre. Men du borde ju veta som jobbar på VAG... :)

Kan man byta från BMW till ett annat märke?? :)

Ska du ha sportbil och familj så är det ju bara M5an som gäller... Ska du ha en rolig liten leksak är det nog Porschen du ska ha...

Men du måste ju vara "såld" på BMW eller hur! Nu har ju den blivit behandlad på samma vis... SÅLD... :)

//Martin
En fullmatad e65:a är nog lite för dyrt. därav ligger även porschen lite för högt. Båda bilarna skulle ekonomiskt vara akuella till våren. Men jag vill ha NU! Tror det blir en fulladdad S8, racing green(mörkgrön metallic) med bege läder/alcantara sportstolar. 6vxl eller steptronic spelar ingen roll. Jag kommer berätta vad det blir framöver.
Får väl köpa mig en gammal BMW som vinterbil för att legitimt vara kvar på denna kanonsida?!

ha det så gott

En Audi A8 är väl ingen dum "vinterbil". tycker de är riktigt billiga. Hittade en fin, ingen S8 och ingte grön, men som ett "vinterskott" kanske??Länk

Svärd,,,,,,jag håller med dig om att Audis V8 inte är speciellt bra.
Jag hade en Audi V8 Quattro innan jag fick tag i BMWn och det var "bara" strul med Audins motor.

Men nu vet jag ju vad en BIL är när man har "fått" en 735 -87.....
tackar för alla ideer. dock vill jag bara lägga in ett inlägg. Man kan INTE jämföra audis V8 som sitter i tidigare 80 och 90 talsmodell mot den som introdicerades i A8/S8
En helt ny teknink.
Nej en S8 blir det nog, samt en 525-535 88-90 som vinterbil.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Aha. 4wheeldrive på sommaren och 2wheeldrive på vintern, verkar lika bakvänt som natt o dag :))))

///MVH Hasso
Länk

Även om ingen av dem är lika snygg som en E38 säger jag E39 M5 :-)
LN
497
LNBT
S6Plus
Jag tycker S6 Plus är skitsnygg i RS blå, den har ju också en "bättre" 8:a i sig. Lite gammal i jämförelse men en kultbil. S8 har jag hört av kollegor är svårt = dyrt att skaffa delar till. Dyrare än normala prestanda bilar. Jag tror också det beror på att Audi har väl inte lika stor upplaga av sina S8 som t.ex M5, gissar på det.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
tobbz:

Sett Ronin? Är det inte just en mörkgrönmetallic S8 som körs i filmen? Blev oxå sugen på en sådan efteråt. =)

Mvh/Soki

Länk

Soki: Japp, sett filmen. En rätt saftig biljakt, med S8:an. Nog rycker det i atrmen allt.
Jag tycker a/S8 karossen är lika fin som e38 karossen. Men Audin är ju SÅ gamal invändigt. E38:an har inredning som en ny bil idag. A/S8:an har inrening som en....som en svullen a4. Tyvärr något jag inte gillar, men får svälja det.
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
köp en porsche GT3 :D 990.000:- el varför inte en lotus omega med sina 377 hk orginal?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tyvärr tycker jag att förra generationens a8a känns väldigt gammal när man ser den nya och ser ut some en förvuxen a6a. Men du kanske mer är intresserad va maskinella och prestandan? Hur som helst så är smaken som baken men i valet mellan en audi a/s8 så hade jag nog valt en M5a vilken dag som helst.

Lycka till med bilvalet :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.