AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.234

Ta bort huvemblem?

Sida 1 av 2
Skall lacka om huv och front på min bil och undrar hur man får bort huvemblemet?? Är det skruvat underifrån eller?
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tror at den er limt, og kan fjernes ved å varme den opp for så å lirke den bort med noe som ikke skader lakken. Sage med en tråd kan også gjøres?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
på min bil är det bara att dra den rätt uppåt..

Ta en skruvmejsel och tejpa kanterna på den så att det inte repar lacken och så kan du försöka benda loss emblemet med den tills det att det går att få grepp om den, sen är det bara att dra rätt upp...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Om man vill sätta till baka den vilken lim ska man använda då?

Länk
Shady
man ska väl inte använda lim eller?

sitter inte bara emblemet i små piggar från emblemet sen fast i gummiploppar
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Man behöver inget lim, det sitter 2st knoppar på baksidan av emblemet som sticks ner i två hål i huven, sitter som bara den.

/Mvh
Glenn
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Shady han visst före ;)
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Det är 2 st fästbussningar för 4,50:- st som behövs. Så råder jag dig att även använda nåt på insidan av emblemet också. Som hindrar smuts och allmänt äckel att kunna lägga sig under emblemet och ev börja rosta. Lim eller nåt.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
-Jeg som roter til igjen.. Mener å ha lest at man kan fjerne emblemet på samme måte som man tar bort f.eks 320i-merket som sitter bak. Men men. Er det sånn på alle modellene?
Svärd
Det ska tydligen vara smidigt att dra in en lite kraftigare fiskelina under emblemet och dra upp det med. Då behöver man inte bända och hålla på mot lacken... Man måste ju visserligen lyfta lite i emblemet för at få under linan, men det är ju bara på ett ställe då...

Lycka till!!

//Martin
D-diddy
jag måste bara få fnissa lite.... han ska ju lacka om huven så varför akta lacken när han tar bort märket ;)
David

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Min BMW-åf tipsade om att hälla på hett vatten över emblemet, på så sätt skulle emblemet lossna lättare med hjälp av t ex en skruvmejsel. Detta fungerade utmärkt på min dåvarande 540iAT, om det hade fungerat lika bra utan det varma vattnet har jag dock ingen som helst aning om...

roadZter
Ok jag har bytt emblem på min nyligen!

Om du öppnar huven och tar loss gummilisten försiktigt (du märker hur den sitter fast) tar en ficklampa och tittar in i springan så ser du plast plupparna för 4,50 som ngn beskrev underifrån.
Mkt enkelt att med en bred skrivmejsel att bända upp/ trycka ut plastpluppen och emblemets fot ur sitt hål.

Du behöver alltså inte krångla med att försöka bända eller dra utifrån! Hela operationen går på ca 3 minuter.

Jag ville inte heller riskera att skada lacken eller plåten, man slinter ju så lått med en mejsel eller vad man nu försöker med.

Hoppas det går bra och att lacken blir snygg.

D-diddy hahaha de ligger nånting i de du säger ;)
Svärd
Onödigt extrajobb med massa fula märken runt emblemet även om man ska lacka huven eller??
Fniss fniss ELLER ? Alltså om man slinter o gör en reva ner i plåten så finns det en god chans att det börjar rosta just där senare. Eller bucklar plåten just på kanten till fördjupningen för emblemet = extra arbete .

Det är ju inget jobbigt, så svårt är det inte. Bara gå ut och ta loss emblemet.

Bstrans har säkert tagit bort emblemet 100ggr medan vi duskuterar hur man gör. Eller så gör hans lackerare det åt honom !

MVh Philip
Har inte gjort det än faktiskt, men tackar för svaren. Jag tror att jag lyckas ta bort det nu =)
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
varför ta bort BMW märket ???
köp en annan bil om du inte vill ha BMW märket
soja bara ,
men en BMW e BMW varför ta bort märket ?

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
kM_R> Det är väl lite onödigt att lacka över emblemet? :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Of
27
Offa
323ic -96
R.I.P 29/10 -03
Emblemt var igenlaggt på min och jag är nöjd med det faktist, bara bakluckan som saknas nu.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Offa: Har du oxå igenlagt emblem på huven!!!???. När jag inhandlade min "nya" 328:a i våras så sa säljare att gubben som köpt bilen som ny i Tyskland hade valt bort emblemet fram. Visste dock inte riktigt vad jag skulle tro om detta, har inte sett nån annan E36:a utan framemblem och tänkte i banor med att huven bara uppspacklad och lackad.

Men vet du om detta va en valmöjlighet man hade? Bilen är ju för övrigt en Individual.

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.