|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Stimpenbmw: Om man gör ett stötande inlägg så kan folk rapportera det! och då raderas det om de anser det stötande! Dvs Admins! Mvh Mohsen |
|
NOLL7NOLL |
Får nog jämka lite extra nästa deklaration så de inte har råd med detta. Mina pengar skall inte användas till detta. In men en polis eller ngn annan som kan skjuta laser 180 slumpmässigt utvalda dagar. Detta gör att han kan kolla 2 sådanasträckor för 200 000 per år. Då har vi helt plötsligt ett arbetstillfälle oxå. Plus ett par hundra tusen att lägga på en lärare i den skola som ligger utmed denna väg som garanterat har ett par lärare för lite. |
|
Kanske det rent av är så att grundproblemet är trafikflödet? Att det här blivit en genomfartsled istället för en gata där bara människorna som bor där finns. Men jag har ingen aning om hur det ser ut så det kanske är en befängd idé... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Det ligger en skola i närheten av där jag bor, och det är synnerligen tvära fartgupp där, så hastigheten vid dem ligger tom en bra bit under 30 km/h, man respekterar 30 sträckan, och guppen.. man borde väl få minst 800 gupp för 800 000:- ? Det nya hindret är nog bara en smart konstruktör som sålt sin ide till ett bra pris. Min åsikt iaf. |
|
|
Upffinningen skulle kunna fungera om varningssignal aktiveras vid uppfälld klaff. Detta för att inte vålla onödiga olyckor. En saftblandare i direkt anslutning till klaffen skulle göra att fartsyndarna är medvetna om att klaffen är uppfälld och tvingas därmed bromsa ner till 10km/h medan de som är laglydiga kan passera i 30km/h. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Som en viktig deltagare i uppkomsten av upplysningstiden beskriver Charles de Montesquieu (1689-1755) i sitt verk "Om lagarnas anda" sin maktfördelningslära där han bl.a. argumenterar för en tredelning av makten i Verkställande (Polis, bl.a.), Lagstiftande (Riksdag) samt Dömande (Domstolar) för att reducera risken för bl.a. pöbelstyre och maktkoncentration. Hans idéer var ledande i utformningen av USA's konstitution samt bidrog, tro det eller ej, till 1772 och 1809 års Svenska grundlagar! Det finns mycket att läsa av honom och andra i detta ämne men poängen här är att blåögdhet och historielöshet gör att misstag riskerar att upprepas eller nya skapas och de senaste 300 årens samhällsutveckling raseras bara för att den tekniska utvecklingen eller fantasin möjliggör nya dumheter. Vad denna utveckling kan tänkas leda till är minst sagt obehagligt och inget jag tror de flesta av oss vill ha efter en smula eftertanke. En av en domstols viktigare uppgifter är att göra en rimlighetsbedömning av utmätningen av ett straff, det må vara fysiska straff, frihetsberövande eller egendomsförstörelse/-beslagtagande och det jag vänder mig mot här är att dess modererande roll i praktiken är eliminerad. Grundproblemet som jag ser det är att de Svenska domstolarna inte dömer efter den allmänna rättsuppfattningen i mål där individer och/eller deras egendom har kommit till skada. Detta i sin tur leder till krav på "hårdare tag" bland den verkställande makten som polis och i detta fall kommunstyrelser/gatukontor och detta flyttar därmed den dömande makten till den verkställande... och detta är INTE en bra lösning på det problemet. VARNINGSFLAGG! |
|
|
balmgren, du är min nya idol. :))))) MVH Robban |
|
|
Om jag förstod artikeln rätt så ligger hindret bara på halva vägen. Man kan väl inte ha det över hela vägen med tanke på mötande? Och isåfall så har det väl redan tappat sin effekt för de som en gång har kört på hindret lär ju inte vilja göra det igen .Bara att hålla till vänster när man passerar.... Då har ju byråkraterna fixat så att de som kör för fort även kör på fel sida eller hur? Heja Sverige!!! M3 familjebilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.