AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.638

Tänk att komma med 20"-are över det här...

Sida 1 av 3
Visa användare
199
Gus
528iM -98

Länk

Måste ju resultera i skeva fälgar om det kunde liknas att köra över en trotoarkant! Brrrrrrrrrrrr...

apocalypsorödmetallic...
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
gud vad otäckt..
det kommer bli dyrt för Malmö kommun för
alla skadestånd, för trasiga bilar..;;=))

/// Andreas
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
gud vad otäckt..
det kommer bli dyrt för Malmö kommun för
alla skadestånd, för trasiga bilar..;;=))

/// Andreas
Var står de malmö? detta läser jag:
Stockholms gatu- och fastighetskontor, som ligger bakom investeringen.... Varför skulle de investera i något i malmö?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Malmö kommun? Hindret finns i Mälarhöjden utanför Stockholm. Men vilken kommun det nu än är så undrar jag om de kommer ersätta skador...

apocalypsorödmetallic...
NOLL7NOLL
Jag måste nog ifrågasätta denna typ av hinder ganska starkt. Det kan aldrig vara nyttigt för bilen, plus att det är svindyrt för kommuner att sätta upp detta. Jag vet inte men jag har haft ett par bilar tidigare som jag inte varit allt för försiktig med. Och dessa har inte mått bra av trottoarkanter.
Men man kanske får skylla sig själv, man ska trots allt inte köra för fort. Var det på 30 väg eller 50 väg.
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Vat inte men det ser ut att vara en 50-väg. Finns en (dålig) bild på hindret på svd.se på startsidan.

apocalypsorödmetallic...
NOLL7NOLL
4 cm är rätt mkt. Är det 30sträcka så är det inte mkt att oroa sig för, då håller man ju 30 men e de 50väg och man ligger i 60-70... Aj.
li
1.959
liste
535i -89
070 - är det inte själva syftet, tror du? :)
Deliq
30-väg
se Länk
Kan inte vara någon som helst fara för bilen så länge man är laglydig...
Tydligen respekteras hastighetsgränsen mycket dåligt, så om någon förstör bilen pga detta anser jag att de har sig själva att skylla. 30-gränsen finns ju där av en speciell anledning, eller hur.

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
"– Men eftersom jag inte har körkort så har jag själv inte testat hindret."

Detta säger allt! Tyvärr är det nog flera på vägverket som saknar körkort.......
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Detta är nåt jag reagerar starkt på. "Kommer troligtvis inte att skada bilarna". Vill dom straffa fortkörare så är det bara en fartkontroll som är godkänd i min ögon. Men jag anser att polisen ska visa sig mer på svenska vägar och kontrollera nykterheten hos förare. Jag anser att detta är ett av dom största bekymmren i trafiken. Och om man ser polisen här och var så så sänker folk farten. Oavsett om dom har hastighetsövervakning eller ej. Hur många dagar kan dom ha 2 poliser som kollar nykterhet för priset av detta "farthinder". 800 000:- skulle jag kunna kontrollera nykterhet 8 timmar om dagen i 1 1/2 år. Det anser jag vara ett MYCKET bättre sätt att lösa problemet. Så läste jag någonstans i texten "Men eftersom jag inte har körkort så har jag själv inte testat hindret." Inte undra på att denne person tycker att det är bra. Har man inte körkort så har man inte rätt att tycka nåt om hur biltrafiken skall framföras. *suck*

Morgan.

Länk
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Går det att få skadestånd om du har kört får fort ?? Det har jag iallafall svårt att tro.
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Kan hålla med om att på 30-väg ska man hålla 30. Så det är helt ok att ha hindret där men på 50-sträckor och däröver vore detta galet!

apocalypsorödmetallic...
NOLL7NOLL
liste: kanske :) Men ändå.. Tror på högre böter o mer kontroller istället

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag missade dock att det var på en 30km/h väg. Då är det mer förståligt, men jag anser ändå att ett helt normalt fartgupp i samband med övergångsstället skulle vara bättre. Detta känns lite förrädiskt, nästan som "gestapo" skåpen (hastighetskamerorna). Men detta är min åsikt om det hela.

MVH Morgan.

Länk
NOLL7NOLL
Deliq: Helt rätt!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
ahlstedt// Kan en snubblande inbrottstjuv få skadestånd av husägaren så....

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Helt rätt, jag bor på en 30-väg , vi har idioter som kommer 100..
250 meter lång raksträck längsme dvillor o barngångväg mot skola...
På 30 o 50 väg finns det ingen anledning till att gasa...

Länk
Problemet ligger i hur tillförlitligt hindret är, hur mäter de hastighet? radar? Som i sådanafall påverkas lätt av vårt nordiska väder, så även om man håller trettio kan man få metallbalkar i sumpen på bilens motor, eller vad de nu är som tar i först. Jag är helt för att folk ska köra 30 på 30 sträckor, detta tycker ja dock verkar vara klar överdrift.
De skadar förmodligen inte bilen? på många bilmodeller sitter just oljesumpen ganksa lågt, dom är på ganska hal is om dom börjar skador på bilarnas motorer. Vi bmw ägare vet själv hur mycket elektronik de sitter under huven på våra bilar, givare osv.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Var nere på Österlen nyligen, där hade de en annan sorts farthinder i en av småbyarna, minns inte vilken. De hade lagt in chikanliknande konstruktioner med jämna mellanrum, tvingade effektivt ner hastigheten kan jag lova. Kändes mycket effektivare än fartgupp och liknande uppmärksamhetsstjälande företeelser. Enligt min åsikt är fartgupp i samband med övergångsställen bara dumt, det tar bort förarens uppmärksamhet från det viktiga, nämligen de gående, och får istället föraren att koncentrera sig på guppet (min personliga åsikt). Sen vore det kanske bättre om alla följde hastighetsbegränsingar där så är av vikt, tätbebyggelse, sjukhusområden, skolor, etc, så vi slapp alla dumma påfund med gupp och stålbalkar i vägen. Det slutar väl med fartgupp på motorvägen annars.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.