AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.241

BMW Group bötfäller sina kunder

Sida 3 av 3
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Diskussionen har spårat ur för länge sen.
Så vitt jag ser när jag läser PowerKjell
inlägg så gick han inte i och diskuterade
lappen med butiken.
Om man inte ens försökt så kan man inte påstå
att de inte är "flexibla".

Själv har jag jobbat på bensinstation i många år.
Det hände någon gång att kunder parkerade
så nära dörren att andra kunder inte kom
in eller ut. Eller ställde bilen med motorn
igång så att avgaserna drogs in i butiken.

Må vara "oflexibelt" men nog måste man säga ifrån,
kunden har INTE alltid rätt att bete sig hur som
helst.

Är man en idiot så blir man förbannad och kommer
inte tillbaka, precis som de som kör på stillstående
föremål och skäller ut personalen för detta. Dessa
kunder klarar man sig bättre utan.

Personligen handlar jag heller hos sura gubbar som
är korrekta och kunniga än smilfinkar med enbart
"social kompetens"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja Powerkjell borde givetvis ha tagit kontakt med BMW solna direkt, sen om man outsourcat eller ej har ingen större betydelse jag har fått andra sorters böter rivna. Det handlar bara om goodwill. Vi vet ju inte BMW Solnas ställning i det här ärendet eftersom pkjell inte har tagit någon formell kontakt med dom.

Sen är det skillnad på att man parkerar utanför dörren eller parkera på den aviserade kundparkeringen som är till för BMW solnas kunder eller har jag helt fel? Parkerar man på BMWs kundparkering och har ett ärende där så tycker jag det är larvigt med parkingsböter, vare sig man har missat det 1000m2 stora skyltarna eller p-skivorna.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
problemet var ju beskrivet här:
slöa pendlare tycker det är fint med gratis parkering,
kunderna kan inte parkera.

För flertalet kunder och för butiken är det bra
om kundparkeringen inte alltid är full av icke-kunder.
Man har försökt lösa detta.

Att ösa ovett över butiken och Harri för att
man klantat sig och sen inte ens försökt få
boten riven är oseriöst som f-n.

Visst kan man bli illa behandlad, men man kan
åtminstone försöka få rättning innan man ställer
sig på torget och skriker.
Mi
542
Micke R
328i -98
Diskussionen har onekligen flera dimensioner. För det första tror jag att marken är arrenderad, dvs att det är inte BMW Group som äger den. Om jag förstått rätt så hyr de byggnaden och även parkeringen. Således är det inte en av BMW Groups p-vakter som varit där utan sannolikt en av hyresvärden anlitat p-bolag.

Jag tycker att den nya lösningen är kanon, det var skitsvårt att få plats innan.
MEN, första gången efter nyordningen såg jag inte skyltarna, antagligen för att jag "visste" att det var fri parkering. Det höll på att kosta mig en bot.
(Om jag hade fått en bot då hade jag fan i mig rivit upp himmel och jord!)

BMW Group har antagligen inget val. Om det inte har en lapplisa där så har deras "riktiga" kunder inte någonstans att parkera således säljs ingenting och då kan de lika gärna stänga och gå hem.

MEN, det där kan också slå tillbaka på dem.
EN kollegas man var där för en tid sedan, han är en riktigt inbiten Audi-älskare men samtidigt inte helt prestigelös så när grannen kom hem-rullandes i en ny BMW ville han inte vara sämre. (För vi vet ju alla det är en viss skillnad på BMW och Audi ;-)
Han åkte därför till BMW i Solna och gick länge runt och kollade och testkörde och dealade pris och så. Han var (enl. egen utsago) väldigt nöjd, när han lämnade affären, och skulle efter en konsultation med frun slå till på en 5-serie. MEN när han kommer ut har han fått en bot. Han går in och förklarar att om de inte river boten så köper han aldrig en BMW - någonsin - någonstans!!! (minns vad jag skrev om prestige - killen menar aldrig!)
De säger att det kan de inte göra varpå han kastar kostnadsförslag och broschyrer över 5-serien i backen och går därifrån.

Frågan är vilket BMW Group skulle tjänat mest på?

Mvh / Micke R
Mi
542
Micke R
328i -98
- Göran.

Du har onekligen en point. Jag jobbade under studieåren mycket på mack och jag vet vad du talar om. En del kunder klarar man sig bättre utan! Man tycks dessutom kunna ställa vilka som helst krav på service på en mack!?!? Jag tror inte att någon annan serviceinrättning får så knäppa förfrågningar som en mack...

Mvh / Micke R
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Micke R:

Jag tycker att det var idiotiskt gjort av BMW solna. Jag hade som föräljare personligen betalat hans böter för att få sälja en bil (med provisionen man får har man nog råd att slänge ut 350 kr för att få en deal och rädda BMWs ansikte).
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det var väldigt vad detta tog eld. Jag förstår att jag måste se över tankegången bland inläggen och förklara vad jag skrivit och vad andra skrivit. Annars tenderar det att heta "att Kjell inte gjort ditten och datten..."

Sedan tycker jag det är oförlåtligt att gå ut med sitt namn och konkret uttrycka att en annan måste vara blind eller berusad...

Jag tog förstås kontakt med BMW Group, som höll med i mitt resonemang; att ett misstag som förhoppningsvis inte upprepas inte borde straffas. Dock kunde de inte makulera boten, då parkeringsplatsen arrenderas och sköts av Solna kommun.

Kan vi lägga ned det här nu? Jag kommer då aldrig missa P-skivan på BMW Group's parkeringsplatser i fram iden.
Vad håller ni på med ????
Harri och Mäkkinen kan verkligen inte ha mkt för sig..... Powerkell sa att det var dåligt, han ska ju inte döda nån.... håller f.ö med honom... MVH
Vad håller ni på med ????
Harri och Mäkkinen kan verkligen inte ha mkt för sig..... Powerkell sa att det var dåligt, han ska ju inte döda nån.... håller f.ö med honom... MVH

Philip
Philip Hedberg,
Om det är mig du menar med att jag inte har mycket att göra så skulle jag uppskatta en förklaring till vad du menar med det. Jag gjorde ett inlägg i den här tråden och det tog mig inte speciellt lång tid.

Sen jag flyttade till Stockholm så har jag varje vecka (om inte dagligen) fått höra att lapplisorna är hemska människor och borde avrättas omedelbart. I mitt tycke är det oftast bara gnäll från folk som inte orkar bry sig om att parkera enligt de enkla regler som finns.
Jag erkänner att även jag fått betala "förhöjd parkeringsavgift", men det är ändå bara två gånger på 10 år i trakten.
Mi
542
Micke R
328i -98
- acey.

Absolut!

Mvh / Micke R
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
En annan vinkling...
Jag råkade ut för samma grej som Kjell, fast på Norra Stationsområdet när dom bytte till P-skivesystem istf obevakad gratisparkering. När det hände blev jag mäkta irriterad och tyckte att skyltningen var usel.
Efteråt, när jag lugnat ner mig ett par spadtag funderade jag över hur det kunnat gå till att jag missat skyltning och p-skiveställ och allt, förmodligen var jag så van vid omgivningen att de "små" förändringarna helt gick mig förbi. Det ligger helt enkelt i människans natur att sortera bort "ovidkommande" information från medvetandesfären och hellre hantera relevant info, typ medtrafikanter och färdväg, man kan alltså bli "blind" för vissa förändringar i känd miljö. Har ni nånsin t.ex. missat att frugan/flickvännen klippt sig, bytt läppstift eller nåt sånt och fått höra det i besvikna ordalag från henne? :-) Samma fenomen...

mvh
/amatörpsykolog B
Brutus:
Vad i hela friden säger du?? Har du fått böter på Norra Stationsområdet? Det var det jävligaste. Har parkerat där massor med gånger, sett skyltarna, slagit axeln i lådorna som dignar av P-skivor (fulaste varianten).

Jag har glasögonen på, god fysik (dvs jag borde orka gå tillbaka till bilen). Känns som om jag borde åka ut till Solna och "sno" en snygg P-skiva att lägga i bilen. Kunde inte för min vildaste fantasi tänka att de kollade.

F.ö. 4 år innanför tullarna förhöjd P-avgift 1150:- men man blir lika sur varje gång. Nu har jag fixat det hela med garage, dit hittar ingen P-lisa.

Dessutom vill jag bara påpeka för oss dubbelparkerare (jag har inte fått böter) att lapplisorna nu får lappa *utan* att tillkalla polisen. Läste det i svenskan och har också kollat med några söderlisor härom veckan. Kan vara bra att veta i dubbelparkeringens eldorado.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.