AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.105

Hatar alla oss?

Sida 1 av 4
Nilssen
Jahapp! Då var det dags igen! Det eviga klankandet på Mercedes och Bmw-ägare.Hörde ett inslag idag på radion om "vanliga" människors syn på oss - och det var inte en trevlig upplevelse. Tycker först och främst att människorna som blev intervjuade eller - tillfrågade måsta ha varit gryyyyyyyyyyyymt avundsjuka för att dom själva inte får lov att köpa en Bmw / Mb av sin fruga eller så är dom Volvo / Saab-ägare av nått slag = inbyggt hat!
Det värsta av allt är att jag blev så förbannad att jag inte kommer ihåg vilket program det var utan fick hela tiden avvärja mig från vassa kommentarer från "Volvofolket på mitt jobb" pga inslaget. En kollega kom framrusande och sa:

- Hörde du? Hörde du vad dom sa om Merca å Bmw ägare på radion? sa han skrattande.( Volvo-ägaren)

Jag svarade:

- Njaä,sådär.Vaddå då?Stämmer det då?

- Näää,men,du behöver inte bli sur för att det fattas något i ditt liv och har köpt dig en Bmw för att fylla tomrummet ( sa idioten med ett ironiskt skratt).
Det fick han från radion,det lyckades jag snappa upp i alla fall.

Svaret blev utan vidare:

- Köpte min bil utan frugans samtycke i alla fall!

Men om jag skall vara helt ärlig så hade jag god lust att lappa till den okunniga idioten som precis köpt en V40 2,0 T för 210,000kr medan min 740i-e38 gick på 118,000! Snacka om dubbelmoral.Hans bil kostar nästan det dubbla och ändå så är jag--- den tätaste killen på jobbet?

Så,jag undrar om det finns någon mer som hörde inslaget - någon som snappade upp hela inslaget? Hann inte lyssna så bra just vid det tillfället utan plockade upp lite då och då av skitsnacket som pågick.Skulle bli riktigt tacksam om jag får något gensvar,hade helst velat bojkotta radiokanalen som utförde det hela.Vet inte,kanske har jag fel för mig men min puls dubblades/tripplades av alla jävla kommentarer från mina kollegor i alla fall!

Vet en sak nu i alla fall:

Skall bara köra Bmw hädanefter- no matter what.Om jag så skall få äta knäckebröd och dricka vatten resten av mitt liv så är det värt det i alla fall,bara för att...bara för att...eller som Serberna säger...za inat!

hälsningar...nilssen
Nilssen
Za inat = bara för att ( typ,reta gallfeber på folk)
Känns som att killen är duktigt avundssjuk på dig... du får förklara för honom att alla faktiskt inte har råd att åka ny Volvo! :)
Vissa personer hatar verkligen när de ännu en gång bevisas underlägsna andra. Hävdar sig genom att häva ur sig diverse "IQ-badboll"-snack.

Usch!
janne mix
NYA MIX MEGAPOL morgånshwen med jesse, logna och martina hadde lite roligt med åss, men det får vi väll tåla.
själv kör jag bara en gammal M5 från 95.MVH janne mix
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Oskar// Bra kommentar! Ska köra den nästa gång. Kanske är bättre än min gamla vanliga: Visst kör jag Bmw, jag har 4 stycken ;-)

Som tur är står det många Bmw på parkeringen utanför jobbet, även om antalet Saabar ökar hela tiden...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
dunstan
Oroa Er inte! I alla undersökningar anses BMW bygga de snyggaste och mest otråvärda bilarna! Detta enligt vanliga "Svensson" bilägare... Så visst är det dubbelmoral.

"precis köpt en V40 2,0 T" och ny!!! Hur dålig smak får man ha! Den bilen lever ju verkligen på sina sista produktionsdagar. Så trött modell!!! Men men smaken är olika...

bl
17
blemman
518i -87
"Vassa kommetarer från Volvofolket..?" Volvos personbilstid är förbi, nu är det snart bara Fordar med Volvologga... Volvo Taunus!
dunstan
Volvo säljer bra så de lär nog finnas som varumärke i många många år. Men visst kommer det bli mycket "fårrd" i bilarna... Mer och mer... Kolla på vad som händer med Saab just nu! Subaru med Saab märke, SUV baserad på GM bil med Saab märke. Tråkigt tycker jag. (även om det är BMW som gäller till 100%)

Ekonomiskt har Volvo aldrig varit bra tycker jag. Nästan alltid dyrare än motsvarande BMW i verklig kostnad/mil och mycket glädjesiffor både vad gäller bensinförbrukning och prestanda. (sorry Volvo fantaster...)

Saab bygger bättre bilar än Volvo men är så seeega när det gäller modeller och nyheter tycker jag. Och allt efter GM känns lite fel. 93=Vectra(och hur kan man släppa en bil med dörrhandtag i svart plast. tom aeron!!! Hallå!!!)

Oj nu pratade jag på... ;-)
-BeeMWe-
Varför ens bry sig om dem? Den svenska avundsjukan sitter djupt. Jag småler och åker förbi...

En fråga, hur många hästar har den senaste Merca jeepen?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Saab ger väldigt mycket bil för pengarna. Svårt att köpa annat då...(Kristian behöver familjebil)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
dunstan
BeeMWe: Mercedes ML finns ju i lite olika motor alternativ! Allt från 2.7 liters diesel till ML55 AMG med 347hk! Notera dock att BMW X5 4.6iS är snabbare än ML55 AMG och en betydligt bättre SUV. Kommer ju dessutom en X5 4.8iS vid X5 facelift.

När det gäller Mercedes ML så skall man defintivt se upp med modellen innan faceliften. Inte rikigt Mercedes kvalitet! Lite A-klass över den. Faceliften vart betydligt bättre men fortfarande en av de sämre SUV alternativen.

Däremot så har ju Merca en riktigt terräng bil i sin g-klass! Typ Landrover defender stuket! (bra i terräng men dålig komfort)
Nilssen
// janne mix //

Tack skall du ha! Så det var " Nya Mix Megapo l" ?Okey,skall undvika dom i fortsättningen i så fall. Tycker att det är färglöst av dom att gå ut och göra en sådan grej,men visst,i brisst på något annat så kan man väl göra det. Skulle varit rätt så intressant att få reda på vad dom på den " Nya Mix Megapolen " kör för bilar,alltså,dom i studion och dom som medverkade. Kan nästan sätta pengar på att det inte är MB eller Bmw,snarare något klitschigt - typ - Peugot 206 cab eller något sådant,möjligtvis Volvo och Saab då ( inte medräknade som klitschiga bilar dock). Blir bara tröttare och tröttare på allt sådant s**t snack.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Detta är alltid lika roligt att höra...

Men jag förstår att den där snubben på ditt jobb Nilssen är AVis som få på dig! Du har köpt dig en Mycket potent "Lyx" vagn.. som går riktigt bra men för en helt ok peng! Men i din kolegas värld så är din bil SKIT dyr och så är det ju värsta LYX åket.. Hade du nu velat haft en k*k förlängare hade du väl köpt en 8:a serie eller en M el Z serie.... men det fattar ju inte han då han åker Volvo.. han är ju där i sin bubbla.. Lyckligt ovetande om din förbluffande fina Komfort.. så låt han fortsätta vara lycklig ;) Han vet ju inte bättre *he he*

Sen har jag fått höra att jag måste ha vunnit på lotto eller rånat nån bank som åker BMW.. den dyr grip ni ser jag åker.. sen att denna är tyvärr dåligt skick och inte alls går som en M5 ser ju inte folk.. för jag waxar och bryr mig om min bil så den ska se så fräsch ut det går trots min begränsade ekonomi... det är här det skiljer.... Vi vill köra bil och kräver mera utav våra maskiner än punkt A till punkt B principen! Ja vi är finkänsliga! Men jag är stolt över det med... Sen att ekonomin på en Fin BMW är bättre än många bilar förstår inte folk.... men men... deras tabbe =)

nu har jag fått snacka av mig lite idag med =)

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
"Men om jag skall vara helt ärlig så hade jag god lust att lappa till den okunniga idioten" ...

Uttalanden som detta främjar knappast den breda allmänhetens
inställning till BMW-folk ?

Min egen erfarenhet är att 95% av BMW förarna inte följer
trafikrythmen. Dessutom har märkets glans falnat eftersom
många kopplar BMW till en viss typ...
Tyvärr har det gått så långt att en del företag "förbjudit"
märket som företagsbil eftersom det inte längre ses som
synnonymt med seriositet.

Att klappa till okunninga idioter resulterar bara i ännu mer
förakt. Att ens skriva det på ett publikt forum kan ju få en att undra...
Nilssen
// theprophet //

Det hör ju till vardagen att folk skall säga något till en hela tiden,typ:

-Din bil ser lite skitig ut.-Eller:
-Blir det någon övertid till helgen,måste ju vara dyrt med en sådan bjässe!-Eller:
-Försäkringen måste vara direkt dödande på den där asså.------Osv...osv...jag kan fortsätta i all evighet med inlägg-kommentarer från sidan från alla håll och kanter-arbetskamrater,träningspolare,grannar osv...Helt ärligt så är jag gryyyyyyyyyyyyyymt trött på det,finner det ytterst tröttsamt och pricken över i:et kom idag. Man blir nästan idiotförklarad på radion för att man kör Bmw / MB!!!Säger bara:

REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN AVUNDSJUKAAAAAAAAAAAAA!

Kan inte vara något annat,jo,möjligtvis:

OKUNSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

Men-men,det är i så fall en jävla tur att man har en liten kunskap som gör att man kan njuta av sin underbara BMW ( inköpt för en hyfsat billig peng-118 papp)medans dom pruttar runt i sina 300-400,000kr bilar som inte har hälften av min komfort.

Vem var det som sa,kunskap är makt?
Äh , ta allt med ett litet leénde och behåll sedan leéndet när ni susar förbi alla volvos. Dagen efter så kommer samma volvo ägare igen och fäller några till lustiga kommentarer o då ler ni igen o glider förbi alla återigen. Sedan är det bara att fortsätta, det är ju trots allt bmwn som har deras (Volvo ägarna i detta fall) uppmärksamhet. =))

Mvh/Soki

Länk

Nilssen
// soki //

Hehehehe! Du har så rätt så rätt...
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Och vilken/vilka bilar har bilvärlden som måttstock!?!?.. hehe.. jo.. än om 7-serien fått sämre kritik nu.. men se bar apå 5 och 3 serien =) hehe.. Mumma säger jag bara..

Nu är jag faktiskt rätt less på den svenska avundsjukan och kommer då aldrig BO i tät bebott område för då råkar man väl ut för all avundsjuka på en gång.. det har min korta tid i livet lärt mig iaf... och tyvärr så skyddar inte leenden emto denna utan den späs bara på...!

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
Tror inte volvo ägarna ser skilnad på 7/5 el 3 serien, menar hade de haft öga för detaljer hade de väl inte köpt volvo från början el deras fruar valt volvo. El har jag fel? =p Skulle vara kul med åsikter från nån volvo förare? hihi

Mvh/Soki

Länk

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jo det gör dom säkert... Men inte i den stil "vi" gör utan:

3 5 7

Dyr Dyrare Och Dyrast ;)

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.