|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Riktigt bra resultat: Länk nu undrar jag ifall deras waxpolish är lika bra? Lättarbetat? Mvh/Soki Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ser där ja!!! Nu börjar det likna "tokputs" :))) polermässigt är det inte så stor skillnad dvs blankhet, men Waxpoliscken innehåller ju ett vaxlager, du bör nog lägga på ett skyddande waxlager direkt efter användning med enbart polischen. ///MVH Hasso Länk |
|
Jepp, jaså du tycker det va ;O), måste se hyffsat okej ut ifall pustskungen själv tycker det=)) Men jag har alvarligt inte orkat waxa bilen efter tvätt/torkning/putsning men det kommer, har sonax hårdwax och undrar vad för sorts trasa/duk som är bäst att använda sig av när man bearbetar waxet? Mvh/Soki Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det absolut trevligaste jag använd att handputsa med är Turtles polerdukar, Länk har provat en del andra putsduksfabrikat, men de har inte alls varit nått att ha.Luddar mindre än vanliga bommulstrasor. mjuk frotté kan fungera hyfsat också. ///MVH Hasso Länk |
|
Tackar, ska testa turtles till waxet, finns på ok el? Jag får testa mig fram. =) Mvh/Soki Länk |
|
Kan finnas på OK, tror jag köpte första gången där. Förväxla inte med det tork/polerdukar som finns på rulle.Verkar inte vara samma kvalitet. ///MVH Hasso Länk |
|
Finfin puts, Soki! Bra jobbat :) Mvh, Kalle ==== Min bil: Länk |
|
|
Har dessa dukar/papper på rulle som ja körde polish med, tänkte ta nåt mjukare till waxet el funkar dessa oxå? Har oxå några riktigt mjuka gula dukar som luddar rätt mycket så bilen blir gul o blå. Ser ut som bilen kommer direkt från hockey vm. =/ Mvh/Soki Länk |
|
|
tackar nofx18. =) Mvh/Soki Länk |
|
När kameran misslyckas med att fokusera 8 ggr vid fotoförsök är det "rätt" Puts /spegelblankt :DDD ///MVH Hasso Länk |
|
Aa d ska ja lägga på minnet nästa gång jag tar kort att darra till lite så kanske jag får bilen såld pga. putsen;o) ee Hasso har du paraplyhållare i bilen el? Trodde det var nåt slags vapen först hehe. (för lång dag på jobbet) Mvh/Soki Länk |
|
|
För att återknyta till speglar och Sonax, se min dagbok.. :-)))) Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Nicee! men jag har tyvärr ingen maskin, funderar på att köpa en och sedan småträna lite på nån volvo 740. Mvh/Soki Länk |
|
|
Jag köpte min Maskin på Clas Ohlsson.. och den funkar kanon bra.. och resultater vart kanon! Än fast jag stod i gassande sol och körde med den! + att jag använde Biltemas Polish wax (fungerar helt ok med tanke på priset). Ska tilläga att maskinen kostade mig 400 kr.. och det är väl inte långt ifrån vad Sonax tar för sina produkter =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT. |
|
|
Sonax proffserie på enlitersflaskor kostar 174:- st och lär räcka till minst 5 kompletta rundor på bilen. Tycker man att 35:- är dyrt i polermaterial per gång så visst, men jag tycker det är snudd på snorbilligt. :-) Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
På Börjes varuhus i Tingsryd kostade Sonax proffs 129 buteljen:)) tömde lagret på de två kvarvarande litrarna:)) Fick tipset av vår oljeshejk Johan B i växjö. Om man då tänker att de vanliga Sonax mackprodukterna kostar 67 kronor för 250ml= 268 litern. Biltemas är något billigare med 80 kr litern ///MVH Hasso Länk |
|
Tänk att jag visste Hasso skulle bräcka priserna. :-) Men på macken här kostar 250ml 89:- vilket gör 356:-/liter. :-)) Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Väldiga flutkuationer i priserna där!! Hade jag hittat Sonax wax för de billiga priserna så hade jag ju inte använt biltemas.. men nu har jag inte den turen... Fast biltema waxet håller bra med. Sen att polera för hand är nått som jag inte klarar av.. provade på huven men gav upp då min wihplash nacke bara sa ifrån.. så jag hade inga andra val än att dsra på Classe.. fast 400 kr öfr en poler maskin tyckte jag inte var särskilt farligt. =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT. |
|
|
Ännu en "spegelbild" Länk. Kolla gärna alla bilderna som nu finns upplagda i mitt frilansargalleri. Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Micke: Jäklar vad du putsar på då =) Får ta mig an en putsning idag då för att hålla liv i tråden hehe. Mvh/Soki Länk |
|
|
Grymt puts Micke!! :) Hade min bil haft ett lika rent motorrum så hade jag inte vågat köra med den.. ;) /Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.