AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.363

Z4 testas i kyligt klimat i tv 4 kl. 20.00 ikväll (5 augusti)

Sida 1 av 2
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Janne Blomqvist testar Z4 i kyligt klimat i "Mera motor" i tv 4 kl. 20.00 ikväll (5 augusti).
Aha, trevligt.
Klockrent tips, tackar. :-)))

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
då sitter man bänkad framför TV alltså. Fast med tanke på att Z4 kom i slutet på April så är "kyligt klimat" lite överdrift såvida dem inte åkte till grönland.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ser iaf kylslaget ut på reklamen. Vi får väl se vad den gode janne ger för betyg.
chrille70
Det reportaget var inte mycket att ha. Det handlade ju inte ens om BMW Z4 för sjutton!!! Mera Motor måste f.ö. vara det sämsta motormagasinet som finns. Helt talanglöst, kassa reportage som inte ger ett smack.

Mvh Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Otroligt att man kan göra ett magasin som är sämre än trafikmagasinet - by far!!

Vi får väl vänta tills motorjournalen sätter igång igen...
Suck. Ännu en kraftig grundstötning. :-/

/Micke
acey: kan bara hålla med... Motorjournalen RULES!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du är inte helt opartisk med den kommentaren heller doggeli@kanal5.se ;))

Men seriöst, motorjournalen håller mycket hög klass, längtar till en ny säsong!
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Håller med. Kvällens "Mera motor" var botten.
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
prestanda i 3:an är inte heller någon höjdare..

"Löjliga brott kräver löjliga straff"
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Trafikmagasinet ligger, tro det eller ej, på Andraplats i min rankinglista. Motorjournalen regerar så klart den svenska etern. Bäst i världen lär AMS-TV (Tyskt program) eller Top gear vara :)

"Prestanda" och "Mera motor" ser jag som rena skämt.

Mvh,
Kalle
====
Min bil: Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nofx:
Det dessa program är... dvs bara ett JÄVLA dåligt reklam JIPPO... PUNKT -> . <- Absolut inte värt att ödsla nån form av tid alls.. minns Murcilago inslaget.. Ja skit kul inslag.. får se när det såtr och tvättar en Lamba mest hela tiden och sen kör den genom ett "Stall" Löjligt...

Näe som sagt.. Motorjournalen testar verkligen och analyserar och känner av bilarna! och så engageras man mycket bra utav Programledarna och det är ett stort +...

Sopa igen de andra skit programmen och kör nån j**la såpa!!

Sorry om jag vart lite arg där.....

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
acey: Jo lite färgad är jag nog... :) Men jag tycker ändå att Motorjournalen är Sveriges bästa motorprogram.
Har du ingen som helst credit får du inte köra de häftiga bilarna heller. Möjligtvis åka runt i 5 minuter och då hinner du bara tvätta + en åksekvens på 1 minut ;)

Tacka vet jag TopGear + tyskarna, inte de från Lund då ;) Har sett ett par tyska program + att det någonstans ligger ett test av Hartge H50, M3, Alpina B3.3 som helt enkelt är underbart. De brukar ha mer snack runt om bilarna så detta kan vara nedkortat.

Trafikmagget funkar och Doggeli, Motorjournalen är det som gäller, men ni får väl också högre tittarsiffror, eller??
Håller med om att Motorjournalen is king. Men håller oxå med att Traffikmagasinet har lyft sig från den absoluta botten till nivå som går att acceptera.

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tycka vad man vill, men de Svenska bilprogrammen har mycket kvar att lära från Tyskarna och Engelsmännen.

Gårdagens Mera motor var ju bara ett enda långt reportage om gammla bilar (fina i och för sig) och reklam för den ruskigt fula Megane. Sen kändes programmet så där ett halvår gammalt, VW annonsen var från i våras, Z4 reportaget borde väl också vara från i våras, sen har vi det där med vägtullar är inte det numera mer eller mindre slopat??? OK att vi kanske har problem med att finansiera nya vägbyggen, utbyggnad av vägar osv. men sänk utgifterna på ÖB fruars privatresor och tvinga ministrarna att bo där de jobbar, men låt de få betala för sin bostad som alla andra Svenskar (Göran tjänade ju 100 lakan i månaden förra året), dra in kreditkorten från politikerna de kan ju inte skilja på sina utgifter och regeringens (egentligen verkar hela regeringen rätt inkompitent så varför inte avskaffa hela skiten), skär ner på bistånd till andra länder tills vi har det bra i Sverige igen, se till att få invandrare i arbete i stället för att förvara dem i baracker i flera år i väntan på uppehållstillstånd. Hela sociala sektorn måste effektiviseras, sparka ut alla "rent a doktor" som kostar 4 ggr så mycket som en fast anstäld. Det finns ju hur mycket som helst att spara in på.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
z3mpower: Programmet är ca ett halvår gammalt och sändes för längesen på TV4+. Detta är alltså en repris.

Richjard: i och för sig tycker jag att nya Megane har cool design. Men det är bara för att min farbror hade en MSU Prince på 60 talet som hade samma colla bakåtlutande tak.

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tyvärr håller jag inte med, Bangle har gjort några vurpor i sitt designande (nu har jag väl kanske vant mig med de flesta) men personen bakom Megane har dragit design till sin ytterlighet och misslyckats totalt! Vad är vitsen med en bakruta lutande åt fel håll, lastutrymmet blir ju mindre i en redan liten bil, rutan kommer säkert skita igen, sen får den en fruktansvärt ful anksjärt på köpet. Ärligt talat det finns inte en linje på hela bilen som tilltalar mig (men så äger jag ju en Z3 coupe vilket inte många andra gillar heller). Smaken är som baken, delad.

Vad beträffar MSUn kan jag inte uttala mig, vet inte riktigt hur den ser ut.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
eF
900
eFx
520d Touring -09
För att spinna upp detta igen.. vad tror ni om en Z4 under vintern, funkar det bra?

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.