|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| det kostar att ligga på topp | |
|
3,2:an har mer vrid tidigare en 3,0:an som upplevs som råare efter som vridet kommer mycket senare en 3,2orna som drar ganska jämt över hela. Länk |
|
| Är det som Pitbull säger att man får "varva som ett as" för att något skall hända? Visst är det kul att varva men man vill ju ha lite kraft även på lågvarv! Eller är det bara för att Pitbull har nöjet att kunna jämföra med v8 i M5 an:) | |
|
3.0 slumpas ju bort nuförtiden... Köp en 3.2 såklart!! |
|
| under bara bilar båda två har kört båda o visst e 3.0 lite råare .men den sex växlade lådan saknar man......i höga farter | |
| asså de klart en 3.0 går bra...liten bil me 286hk..härregud..de riktigt snabb bil...men snäppet värre blir de alltid me 3.2 ..men sanningen är dessa vanos...riktiga skit faktiskt....ha alltid 15 tusen redo i fickan me en sån bil.....sen när de väl bytt så funkar de flera år igen,kan inte förstå hur bmw kunde göra dom så dåliga..och det ska va kvalite bilar...liksom 6-8 tusen mil bara och då får man oftast byta redan....dom som kör 3 tusen mil per år torskar vartannat ju....bmw borde minnst halvera priset på sin vanos enhet..de det minsta dom kunde göra åt felen | |
|
Om din bil är import så ska BMW Tyskland stå för materialkostnaden o du för arbetskostnaden om vanosen pajar. Men du måste åka till Tyskland... (men då kan man ju åka förbi Ringen tex när man ändå ska dit ;-) Om det finns begränsning på max antal mil vet jag inte (jag fick svaret per telefon att det inte fanns det) men du behöver säkerligen kunna visa att bilen är fullservad av auktoriserade verkstäder. Kulanznumret för just vanos på M3 3.2 är: 1136013900 /Magnus Thomé REJSA.nu - Länk |
|
|
3.0 går bra 3.2 går lite bättre, inte WOW skillnad om man säjer så. "sen är ljudet råare i 3.0:an BMW its a ride not a car |
|
|
Lite som att jämföra E46 328Ci och 330Ci.. *duckar* ;-) Varför nöja sig med mindre? Finns det en modell av samma bil som är bättre på "allt" så förstår inte jag varför man ska ta den sämre? Har man råd att driva en M3'a så har man råd med den extra kostnaden som en 3.2'a innebär i inköpspris. |
|
|
bäste m3 köpare! jag provade flera 3,0 o 3,2 innan jag hittade min fina m3 ! Åk och prova flera olika innan du bestämmer dig , det är skicket och skötseln som avgör hur många kusar det finns kvar i den,Jag tycker 3,0 känns rappare än 3,2 däremot är en sjätte växel ej dumt om du kör mycket motorväg i höög fart ,sen är det en del uppgraderingar på -96 o uppåt kvickare styrväxel, något hårdare fjädring ,M5 bromsar,dubbelvanos,vitablinkers,svart galler i fronten och så fanns den läckra färgen estorilblå tillgänglig! Lycka till med ditt m3 köp m.v.h Urban |
|
|
Bpower: Ser ut som om Pitbull som startade tråden idag kör M5 och lite sent kanske att svara på en snart 3år gammal tråd.. ;-) Mvh Jimmy |
|
|
"Ser ut som om Pitbull som startade tråden idag kör M5 " Kan ju IOFS ha ändrat sig iom att han inte startat/besvarat något inlägg sedan 03-.. Mvh Jimmy |
|
|
hahaha=) va tänker jag med BMW its a ride not a car |
|
|
3,2 ans bromsskivor passar rakt av på 3,0:an. (ville bara påpeka det...) mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
Papageno |
Nå! Har du blivit lite klokare av alla dessa svar, är i samma sits nämligen..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.