|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har en länk eller info om förgasararrangemanget som satt på M20B20-motorerna som rullade i nå´n italiensk standardbilsklass? Skall visst ha lockat fram både skönsång och karaktär ur denna annars så tråkiga motor... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk | |
| Dalhems har iaf sålt insug som passar, annars är väl det som gör det hela jobbigt. Den enda killen jag vet som kör med trippelweber på M20 har själv tillverkat sitt insug. Skandal dock att "ingen" åker trippelweber egentligen... | |
| Sen har vi ju ett par norrmän som åker med trippelweber på en M20B25 i ERF lite då och då!! Monterad i en Nissan Stanza?! (tror jag det var). Varvade ut femman i början på rakan på Falkenberg och gick sen nerför backen på varvstoppet... Hade oerhörda problem att klara 95dB, vilket väl egentligen bara borgar för härligt insugsljud... | |
Grusse |
Roligt att ni tar upp det. I förrgår satt jag och klurade lite på om jag inte skulle bygga om till trippel weber på en 320 som jag tänkt köra med på isen i vinter :) Hade varit lite fränt ! |
|
Tjena, kul att det finns några förgasarfreaks kvar!! Jag har ett komplett förgasar arangemang till M20. Trippla Stående WEBER IDF 40mm förgasare. Bara att bulta på. Länkaget styrs med orginalwiren. En plenum som monteras ovanpå förgasarna och som kan kopplas in i orginalfiltret. Självklart går det att köra med andra typer av filter om man vill det. Förgasarna är bestyckade för 2,7l men funkar nog kanon till 2,3-2,5 också. /Otto |
|
|
Otto// Ska du till Knutan? Eller har du bilder på det hela? Antar av tonen i ditt inlägg att prylarna är till salu. Maila i så fall. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
wrooooooom=) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
jonny.karlberg |
E3-otto: va har du fått tag i förgasar kitet å m20.. ja har en 320 som ja skulle vilja häkta på några webren på.. |
jonny.karlberg |
eller äre det nån som vet vars man får tag i det?? |
|
BILDER!!!! BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
köp det av mig...det är till salu. Mvh Otto |
|
jonny.karlberg |
otto: vad ska du ha för det?? passar det på en -87 320?? så du har allt bara att kita ditt det?? är det mycket man behöver göra för att få det bra?? // Jonny |
|
Ja otto vad ska du ha för den ger den mer effekt? hur mycket? Passar den en 525 -89 m20? |
|
| Ni kan ju alltid sätta dit 6xmikuni ;).. | |
| Vill man åka med bröl så köper man ett stt sprut/tändningssytem och kör med öppna trattar rakt ut. Förgasare har sett sina bästa dagar :-) | |
Grusse |
Vilken tändning använder man enklast vid förgasarkonvertering på M20 b25? |
|
skulle tippa på att tändningen til l-jetronic styrda motorer är smidigt att använda det är väl ett helt eget system fritt från insprutningssystemet...om jag förstått rätt. Mvh Otto |
|
Grusse |
Sitter det l-jetronic på dom äldre 320/323 årsmodellerna 83-85, eller vad plockar man det ifrån annars? |
|
Ja det gör det plus 520 e-28. Mvh Otto |
|
Grusse |
Har hittat trippla weber 48:or med insug till M20, men jag blir lite fundersam över om dom inte är för stora till en 2.5L m20? Säljaren säger att dom är på gränsen till förstora men att dom brukar funka fint på m20:n med rätt bestyckning. Någon som har erfarenhet vad som är lämpligt? |
|
48:or används ofta på ordentligt trimmade 2L 4:or, alltså större volym/cylinder än 2,5L/6cyl. Men med minsta halsringarna så kan det nog funka (men det skulle varit mera optimalt med 40mm eller 45mm). mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.