|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej, nu är man tyvärr tillbaka från semestern och efter 250 mil på motorväg så har man dödat flera tusen småkryp. Problemet är att flesta av dem sitter kvar på motorhuven... så nu till frågan. viken insektborttagare är bäst? vad köpa? använda insektssvamp, den verkar vara ganska grov, skadar den lacken?? (prövat hagmans och är inte överförtjust...) MVH Fenix | |
|
Finns flera trådar om du söker. Bl a här: Länk |
|
|
BMWs funkar bra, Lahegas är ok, turtles vann test. Det viktiga är att lägga på på en sval ocxh torr lack fri från solsken och låta verka länge, kanske täcka med lite extra avfettning på slutet och sen jobba bort det mesta med högtryck. Tänk på att fälla upp torkarbladen för de tar stryk av kemikalier. Effektivt fusktips på ENBART vindrutan är att ta lite fälgrengöring det är det allra effektivaste. Akta bara för att få fälgrengörining på plast gummi eller lack inte bra:) Mvh Asken |
|
|
Asken: Vad det gäller verka länge har jag för mig tt det står på Turtles att men skall låta det verka i 30 sekunder!! Det gör ju att man inte direkt låter det ligga på länge ... Det är aillafall effektivt, och lite bättre form än BMW's mer skumliknande medel, som i och för sig då inte rinner iväg från där man lagt på. |
|
|
Jag låter mitt sitta minst 5 minuter, de ska syrabadas de jäklarna:) |
|
| Tiden det skall sitta i beror lite på hur gamla liken är. Nykrossade behöver inte många sekunder att lösas upp jämfört med de som legat på lit-de-parade ett par veckor och som verkar ha integrerats med lacken. | |
elof |
jag kör med turtles och det e helt suveränt !!!! |
Deliq |
Provade Turtles i helgen och blev väldigt nöjd med resultatet. Kändes som ett mycket prisvärt medel. M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Turtles är toppen, intygas! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Jag hävdar dock att Bmws orginal medel är bättre än Turtles, orginal medlet borde vara speciellt framtaget för Bmw eller...:)) | |
Deliq |
> starre det är inte BMW´n som ska lösas upp utan insekterna ;-)) M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Riktiga nötter kör med stålull utan vatten och får sen lacka om fronten men rent blir det:D |
|
|
Starre: Jo, BMW:s medel är speciellt anpassat för just BMW:s extra hårt insmetade insekter som blir resultatet av den extra höga farten som de flesta BMW framförs i! ;oDDD Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ska väl testa detta BMWoriginal dundermedel som Asken hade vänligheten att kompletterar allt annat kemikaliskt i Hassos garage vid sista påhälsningen. Gäller ju att bli av med de smålänska och östgötska ohyran som sitter på hela fronten :))) Har aldrig testat flugborttagare:)) då jag tvättar innan de hinner torka fast :DDD ///MVH Hasso Länk |
|
Jag håller BMWs medel som vinnare sen okan man använda det som skumsläckare vid brand dessutom:)):) Asken |
|
Buspelle |
Tycker nog att Turtles medel är lite bättre än BMWs även om detta också funkar hyfsat. |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tycker inte att det gjorde speciellt mycket skillnad jag har en högtryckstvätt med ett roterande/arbetande munstycke som effektivt tar bort det mesta som fastnat på lacken med lite blötläggning med vatten först.Och har man välvaxad bil så fastnar inte ohyran speciellt hårt om man inte låter det sitta nån vecka. Då lade jag ändå på medlet 20 minuter innan tvätt +en extradusch precis innan. ///MVH Hasso Länk |
|
Mitt bästa tips på insekter är det enklaste. Varmt schamponerat (helst bmw:s egna schampo) vatten och en helt vanlig tvättsvamp. Det funkar utmärkt för mig. Och det tipset fick jag av en duktig rekondare. MVH Morgan. Länk |
|
Ett minne slog mig att förr så spottade man på rutan och putsade bort flugor och annan ohyra som fastnat där.Det var innan insektssvampar och annat var uppfunnet. Så saliv är en utomordentlig flyglösare:))) Men inte så trevlig kanske:)) med det funkar förträffligt i nödfall. ///MVH Hasso Länk |
|
Visst har du rätt Hasso som bilförare i lumpen fick vi order att lägga en riktig "Guling" på rutan för att ta bort kadavren. K-Jörgen |
|
| K-Jörgen: Nu tror jag att du missuppfattade vad dina befäl menade med en riktig "Guling"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.